The kesäkuu

Meillä on kaurapussit ja jumppapallot synnärillä, ei tarvi viedä omia. :) onneksi!! Ainakin tässä loppuvaiheessa ne on ollu ihania kavereita! Saa nähä tuleeko käytettyä sit tensin kanssa yhtäaikaa.

Tsemppiä Eevei, jos oot vielä yhtenä palana!!! :)
 
Hyvä Eevei, sulla on kohta pikkuinen ja täällä vielä kärvistellään :).

Joo toi opiskeli juttu liittyy omaan kokemukseen edellisen raskauden kanssa, Mulla oli kätilön apuna opiskelija., joka oli tosi arka ja loppuvaiheessa kätilö sanoi mun miehelle että tuletko tänne jalkopäähän ja opiskelija pidätkö äitiä kädestä. Niin siinä sitten kävi että mies auttoi kätilöä sillä seurauksella että mies näki mitä alapäässä tapahtui, väliliha leikkauksineen päivineen. Siitä seurasi, että hän näki painajaisia monta vuotta, sanoi etttei koskaan unohda. Mies kesti sen mutta arvet jäi. Nyt olen sanonut, että työntekijät hoitakoon työnsä ja mies pysyy minun tukena :).

Surprise, mun kaveritkin sanoivat, että sijaiset ja opiskelijat voivat inhimillisempiä kuin nää vakio työntekijät mutta sittenhän sen näkee. Joka kerta on niin erilainen ja niin eri kokemukset :D. Kiva kun töissä tää mun vatsani kirvoitti kielenkannat muilla naisille ja kuulin vaikka minkälaisia stooreja :D. Joskus oli pakko sanoa että nyt hei rajaa :wink.
 
Rosalina toi spotify on hyvä idea!! Mie voisin ottaa musiikiksi eye of on the tiger yms. jotakin räväkkää siivousmusiikkia. Nyt olen vaan kuunnellut vatsan kanssa Andrea Botticellia ja mielenrauhaa kuten veden ääntä ym. rauhoittavaa :D.
 
Se on ihan paras!! Saa ihan mitä vaan musiikkia mikä saa mielen sopivaan moodiin. :) ja voi vetää kuulokkeet korviin, jos siltä tuntuu.
 
Joo Rosalina sitähän mie vähän mietin että antaako kätilö kuunnella musiikkia eli taidan ottaa kuulokkeet. Siinähän sitten katsovat kun jalkani vipattaa musiikin tahdissa, tai sitten ei :wink
 
Ei kätilöillä oo siihen nokan koputtamista, jos äiti haluaa kuunnella musiikkia. Potilaan oikeus ja kivunlievitysmenetelmä :wink
 
Minä sain tuohon kolmen ässän sauna korttiin sellasen vinkin että ensin saunaan ja välillä käydä kylmässä suihkussa viilentymässä ja takasi saunaan. Sen suihkun kannattaa olla tosiaan kylmää, ite kävin ekana vaan viileässä suihkussa eikä mitään sitte uskalsin vääntää pikkuhiljaa kylmemmälle ja nyt onki mahaa kovuutellu. Juhannussaunan taikoja :D
 
Hyvää Juhannusta kaikille! Täällä odotellaan josko tänään vielä lähdettäis synnärille. Koko päivän on supistellut. Mutta siis tasan tarkkaan ensin menemme katsomaan kokkoa :D
 
Tulin pitkästä aikaa tätä ketjua selaamaan..

Mun näkemys on sitten taas se ettei kannata liikaa sitä kelloa kytätä siinä sairaalaanlähtömielessä. Varsinkaan jos on matkaa ja ensikertalainen. Mulla tuli supistukset viiden minuutin välein vissiin tunti-pari ennen synnytystä. Ja jos olisin siihen saakka sinnitellyt kotona ni olisin varmaan synnyttänyt saman tien sairaalaan päästyä.

Kipu on subjektiivinen kokemus, jota kukaan ei voi aliarvioida. Eli jos kuulostaa kovinkin rauhalliselta puhelimessa niin se ei kerro mitään. Itse menin naureskellen synnärille ja lopulta kun olinkin 5-6cm auki niin ihmettelivät miten oon pystynyt olemaan kotona niin pitkään.

Ja tuosta päässälaskemisesta supistusten aikaan.. Musta ei kyllä ois siihen ollut. Päähän ei mahtunut kuin ajatus siitä et kauanko tää kestää ja odotus et supistus lakkaa
 
Täällä supistellut ihan koko päivän ja vain ja ainoastaan kipeitä supistuksia. Parhaimmillaan välit ollu 8minuuttia ja kestoltaan minuutin, mut sit taas pidentyy. Mut luoja miten alkaa tekee kipeetä! Päivällä irtos myös veristävä limapallo ja nyt ku supistukset voimistuneet entisestään, jää paperiin pyyhittäessä rusehtavaa/verestävää limaa ja ihan kunnolla. Aiemmin jäi siteeseen myös rusehtavaa vuotoa.

Aamulla jokatapauksessa ollaan menossa synnärille, kun ollaan jo yliajalla. Nyt vaan saa nähdä, että päästäänkö lähtemään jo ennen aamua.
 
Ja mitä vielä köpöttelin kokkoa katsomaan ja hohhoijaa muut synnyttävät ja minä vaan supistelen eikä ala kunnolla tulemaan.
 
Täällä menkkajomot ja lievät supistukset. Tarkoitin tuolla päässälaskennalla enemmän sanaa maalaisjärki, kertoo enemmän minusta, kuin kello. Mä olen niin kypsä tätä raskautta. Turvonneet jäsenet.
 
Tulin pitkästä aikaa tätä ketjua selaamaan..

Mun näkemys on sitten taas se ettei kannata liikaa sitä kelloa kytätä siinä sairaalaanlähtömielessä. Varsinkaan jos on matkaa ja ensikertalainen. Mulla tuli supistukset viiden minuutin välein vissiin tunti-pari ennen synnytystä. Ja jos olisin siihen saakka sinnitellyt kotona ni olisin varmaan synnyttänyt saman tien sairaalaan päästyä.

Kipu on subjektiivinen kokemus, jota kukaan ei voi aliarvioida. Eli jos kuulostaa kovinkin rauhalliselta puhelimessa niin se ei kerro mitään. Itse menin naureskellen synnärille ja lopulta kun olinkin 5-6cm auki niin ihmettelivät miten oon pystynyt olemaan kotona niin pitkään.

Ja tuosta päässälaskemisesta supistusten aikaan.. Musta ei kyllä ois siihen ollut. Päähän ei mahtunut kuin ajatus siitä et kauanko tää kestää ja odotus et supistus lakkaa

Mulla ei onneksi menneet vedet, olis mennyt huonommin. Olin tunnin kotona ja kellotin että tulee sitten näköjään heti yli minuuttia ja väli alle kolme min. Salissa olin ehkä 1,5h ensimmäisestä supistuksesta, ja 5-6cm auki jo, ja mua vaan nauratti ja kerroin vitsejä kätilölle. Mut se on aina ollut mulla niin että kun sattuu, alan itkeä ja nauraa. Katoin synnytyskertomuksesta että olin saanut pikana spinaaliepi-kombopuudutteen, silloin oli jo 8cm ja vihdoin hymy hyytyi. Enkä ollu siihen asti käyttäny muuta ku naurukaasua et olis vieläkin hauskempaa.
 
Ihanaa että muutkin odottavat kärsimättömänä. Mie vaan haluaisin mennä ulos ja liikkua normaalisti. Pää hajoaa! Käsiin ja jalkoihin pitelee kun ne puutuu kun ei pääse liikkumaan. Voi tätä valituksen määrää :-D . ihanaa eevei että sinulla takana ja vihdoin olet yhtenä kappaleena :-) . Odotan niin kovasti oman vauvan näkemistä ja sitä että saa pitää häntä sylissä ♥. Tulevan vauvan isä piti tänään puhetta vatsan läpi että vauva voi ihan huoletta jo tulla sillä kaikki on jo valmiina. Saas nähdä kuunteliko vauveli.
 
Onpa hauska lukea omia tekstejä, mitä olen kännykällä kirjoittanut :sad001 . Ihan puutaheinää! Ärsyttävä tuo pikasyöttö!
 
No yhtenä ja yhtenä :D 1,6 litraa menetin verta. Kunhan mun hemoglobiini joskus on normaali, pitää mennä äkkiä verenluovutukseen, tuli vähän velkaa. Mut vauva on täydellinen :Heartred vaikka tarviikin lisämaitoa ku paino tippu liikaa ku en oikein onnistunu imettämään kun olin niin heikkona. Mut nyt kotona alkaa näyttää koko ajan paremmalta, pitäs ite vaan malttaa huilata. Maitokin nousi viimein ja toivon että paino olisi vauvalla lähtenyt nousuun eikä tarvitsisi lisämaidon kanssa hermoilla. On tuo ainakin virkeämpi ja musta tuntuu että alkanu palautumaan pyöreyttäkin kasvoille :)
 
Ihanaa, onneksi olkoon Eevei! Kuinka kauan synnytys kesti? Kiva lukea kun muut pääsevät eroon tuosta ulokkeesta joka painaa, hengästyttää ja ahdistaa :-). Ei siis mie en meinaa kestää tätä odotusta! Supistaa ja kun alan katselee kelloa niin ne loppuu. Pelleileeköhän tuo pikkuinen minun kanssa :-D. Äiti tolkuttoman koko ajan että nauti nyt tästä hetkestä joten niinhän pitäisi mutta ...Eevei ihania hetkiä vauvan kanssa ♥
 
4,5h, oli pikatoimitus :D
Voin muuten sanoa että vähän naurattaa ku olin et tulis jo vauva ulos et vois elää normaalielämää... Mut ei tääkään herkkua ole ku piti tehdä eppari ja tsiisus se on kipeä! Jos unohtaa ottaa särkylääkettä ni kyllä tietää unohtaneensa, ja housuissa pitää vähän väliä pitää jotain jääkalikkaa että saa säryn hetkeksi pois :D välillä ei pysty istumaan ku pehmeimmällä tyynyllä mitä talosta löytyy. Mut ei siinä mitään, onneksi se tehtiin, mä menin ihan paniikkiin kun vauvan pää tyssäsi ja pelkäsin hitosti että tulee karseet repeämät. Kätilöt oli ihan tosi nopeita ja rauhallisia vaikka siinä tilanteessa joka sekunti tuntui minuutilta. Meikä vaan mietti siinä samalla että kuka hullu kieltäytyy välilihan leikkauksesta, se tilanne oli niin pelottava.
 
Eevei, sulla oli nopea synnytys! Onneksi, kun aikaa kuluu niin synnytyksessä olevat tapahtumat unohtaa tai ei muista niin tarkkaan. Joo toi synnytyksen ekat päivät ovat kyllä pahat. Toivottavasti sulla on tukijoukkoja kotona ja saat kerättyä voimia ja hoitaa itses kuntoon.
Mie taas mietin kuinka pitkään menee ennenkuin toi häpyluu kestää taas normi kävelyä aj tietysti jännittää synnytys ettei se pahene. Täytyy sanoa tiistaina neuvolassa että jos vauva ei pian tule niin sitten vaan käynnistys. Mun kroppa ei kestä hirveen paljon enää vatsan kasvua. Nyt mennään viikolla 41...
 
Takaisin
Top