Terveys raskausaikana

Jos nää syömähimot jatkuu samanlaisina koko raskauden ajan niin musta tulee kyllä valas. Koko ajan tekee mieli syödä ja mitä epäterveellisempää niin sen parempi. Yritä tässä nyt sitten syödä terveellisesti :D

Mun ekalla vauvalla todettiin vartalomakrosomia radin takia. Radi todettiin mulla tosi myöhään.

Oliko täällä jo ketjua liikunnasta raskausaikana, kun en löytänyt? Mä niin hartaasti toivoisin, että pystyisin ja jaksaisin liikkua ihan peruskuntoliikuntaa koko ajan. Oon aika laiska, ja toisaalta tiedän miten hyvää ihan kävelylenkkikin päivittäin tekee mulle. Esikoisin odotusaikana jotenkin odotin, et kohta ei enää pysty ja kuulostelin koko ajan et voikohan nyt mennä kuitenkaan lenkille, vai onko liian kipeet paikat ja liikkuminen jäikin sit aika vähäiseksi. Tosin salilla innoistuin käymään joskus vk 30+ ja yhden treenin jälkeen käynnistyi synnytyskin :D

Ve22 sali vois olla kiva mut ei oo oikeen nyt tilaa kotisalille ja oon tosi huono lähtee muuten :D sitä kävelyä pitää yrittää harrastaa ees vähän..

Mulla on tää atooppinen iho, se nyt kutiaa koko ajan, on jo kutissu 10/12 lähtien enemmän ja vähemmän. Kortisonivoiteita joudun käyttää, ja nythän se on kiva juttu edessä, että joudun kahtomaan kaikki voiteet läpi, että mitä saan käyttää raskauden aikana. :(

Mulla terveys ei muutoinkaan oo hyvä, nyt mietin kovasti et miten kroppa jaksaa raskauden ja lääkkeettömyyden. Nyt 1,5vkoa ilman kolmiolääkkeitä ja olen ku puupökkelö. Kaikkia lihaksia kiristää ja jumittaa. Pitäs varmaan tutkia jtn äitiysjooga tms juttuja millä vois kotona helpottaa oloa.

Hei mites muilla tilanne influenssarokotteen kanssa? Itse en ole sitä koskaan ottanut, enkä siis tänäkään vuonna ole asiassa aktivoitunut. Mutta nyt hiipi sitten mieleen tämäkin asia eli eikös rokotetta suositella raskaana oleville? Tuossa pikaisesti googlailin, ja riskiryhmää ollaan tässäkin asiassa. Pitäisköhän se rokote sitten vielä hankkia vai ei...Huoh, siinä taas seuraava stressipohdinnan paikka :facepalm:

Leijona83, voisko tuota kysyä esim. neuvolasta? Mä otin rokotteen marraskuussa, kun oli yritystä päällä. Silloin kertoivat, että sen voi ottaa, vaikka olisi raskaana. Rokotteen antama suoja toimii kuitenkin vasta kahden viikon kuluttua sen ottamisesta, joten varmaan riippuu Suomen influenssatilanteesta, kannattaako sitä ottaa. Moni tuttu pääkaupunkiseudulla näyttää sairastavan sitä just nyt.

Mie otin kun suositellaan myös pikkulasten vanhemmille. Mies otti myös.

Joo, toki kyselen neuvolasta heti maanantaina. Ja mitä tässä nyt itsekin jo asiaa tutkailin, niin voi ottaa raskauden aikana. Lähinnä ärsyttää, et miten voi olla, että en tätäkään tajunnut aikaisemmin...Koska tosiaan tautia kovasti jo on liikkeellä ja suojan vahvistuminen vie sen parisen viikkoa. Noh, näillä mennään!

Kannattaa pitää kiirettä jos rokotteen haluaa, niitä ei välttämättä enää saa. 2 vko pistämisestä menee että alkaa toimia, ja influenssaahan on ollu tänä talvena jo aika aikaisin liikkeellä, marras-joulukuussa jo.

Mulle yritti eilen neuvolassa sitä tyrkyttää, mutta en ottanut. Lapsella on oireista päätellen influenssa jyllännyt koko viikon, joten joko mä nyt olen säästynyt siltä, tai sit olisi ollut myöhäistä se ottaa.

Mä kuulun rikiryhmään valmiiksi jo, mutta en ota, mulla on niin huonot kokemukset, samoin miehellä. Ollaan sit yhdessä päätetty et meiän perheessä ei kukaan ota. Mä oon aikasemmin vuosien aikana ottanu 4 kertaa ja joka kerta ollut ihan tauotta kipee sen jälkeen kuukaustolkulla ja miehellä aivan sama kokemus.

Odecca aika jännä.. Ollaan nyt miehen kaa kahesti otettu ja neiti otti tänä vuonna ja kellekkään oo tullu siitä mitään :o

Mulla tosiaan rokote aiheuttanut sen et olin ihan tauotta kipeä ja niinä vuosina kun en ole ottanut olen täysin terve. Vikan kerran otin silloin kun jaettiin niitä sikapiikkejä sen jälkeen en ole ottanut kertaakaan. Mä en normaalisti ole kipeä koskaan, nytkään ei ole ollut mitään pitkiin aikoihin varmaan pariin vuoteen. Joku pikkuflunssa saattaa joskus tulla, mutta ei nosta edes kuumetta.

Minulla odecca vähän samat kokemukset. Minulle on syksyllä tyrkytetty sitä jo työni puolesta, mutta en ottanut. Kolme vuotta sitten otin ja olin todella kipeä. Sen jälkeen ei edes kunnon flunssaa ole ollut.

Se oli jotain ihan sairasta kun oli ensin koko syksyn kipee, sit perään talven ja kevään ja kun ne helpotti viimein niin alkoi siitepölykausi.... Mä oon lapsesta saakka ollut semmonen etten ole kipeä oikein koskaan ja tosiaan 4 kertaa elämässä piikin saanut ja ihan kauheeta ollut niiden jälkeen. Noi ei oo ees ollu perättäisinä vuosina vaan välissä on ollut niin etten ottanut ollenkaan.

Minä uskon oman terveyden hoitamisessa luonnonmukaisiin keinoihin :) hyvä ravinto, tarvittaessa vitamiinilisät, eteeriset öljyt ja vyöhyketerapia. Ja oma tahtotaso. Olen päättänyt olla vastaanottamatta tauteja niin ne ei sovi minun kehoon. Olen sen verran hörhö että uskon myös energiahoitoihin ja alan hoitamaan itseäni jos tuntuu että flunssa iskemässä tai lähipiirissä. Nämä toimii minulle ja omille lapsille myös :)

Mulla on kyllä raskausaikana ihmeellinen vastustuskyky kaikelle, kun ympärillä sairastetaan ja kotona on muut olleet vatsataudissa niin ite en kuitenkaan koskaan raskausaikana ole edes flunssaa sairastanu.

Edellisessä raskaudessa otin influenssarokotuksen, kun jouduin paljon olemaan ihmisten ilmoilla. Nyt kun pääsääntöisesti teen kotoa etätöitä niin pitää miettiä tarkemmin. Sit lisäksi mietityttää se, että kun nyt tuntuu jylläävän sikainfluenssa, niin eikös siihen ole eri rokote kuin normaaliin influenssaan? En tiedä uskallanko mitään sikapiikkejä ottaa...

Poika sai tällä viikolla 1-vuotis neuvolassa rokotukset ja eilisestä lähtien on ollut kuumetta. Ei ole räkäinen eikä mitään muutakaan kuumeen syytä oo näkynyt, joten googlettelun tuloksena totesin, että kuumeilua saattaa esiintyä 7-12 vuorokauden kuluttua rokotuksesta. Josko tää olis sitä...

Takaisin