Terout kuuri ja oviksen tikutus

Helinäkeiju <3

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Elikkäs lasta yritetään ja pillerit lopetin heinäkuun lopulla,tyhjennysvuoto tuli ja elokuun lopulla ei kuulunut luomumenkkoja,no sain onneksi heti terolutit käyttöön,kun kävin gynellä..(olen "vähän" hätähousu) suvussani on vaikeaa endometrioosia ja siksi hätiköin. pillereiden lopetus aiheutti minulle voimakkaita hikoiluoireita yms kun hormoonit sekaisin,olin varma että olin raskaana,mahaa nipisteli yms.. mutta ei. gyne nauroi tutkimuksessa että munasarjat näyttää samalta kuin joidenkin lapsettomuus hoitojen jälkeen,siellä on PALJON munasoluja,mutta yksikään ei näyttänyt sille hetkellä siltä pomolta. kysyin näyttääkö ne pcos.lta mutta hän tuumi ettei hänestä kyseessä kuitenkaan se ole,vaan pillereiden lopetus on laittanut hormonit niin sekaisit että munasarjat ovat vaan akivoituneet,munasarjat ei olleet normaalia suuremmat. silti hiukan epäilyttää mut pitää kait uskoa,kun vasta pillerit lopetin että silti vaan munasarjat kierroksilla.
Onko muilla kokemuksia??

eli siis sain terot, kun luomumenkkoja ei kuulunut kp. 47, ja nyt on ensimmäinen terokuuri syöty. Nyt sitten alkoi menkat sunnuntaina ja menossa kp.5.
Milloin kannattaisi aloittaa tikuttamaan ovista,jos siis siitä nyt olisi hyötyä ja saisin tietää tapahtuuko koko ovista??? ja voisimme yrittää tärppääkö. kun itse normikierrostahan minulle ei oo mitään hajua kun sellaista ei ole tullut ollenkaan. :)
Sekä onko teillä tärpännyt terojen aikana :)?? gyne sanoi että nyt vaan oottella rauhassa ainakin puolivuotta mut se on niin pitkä aika odottavalle,ja sit vasta onkin jos koko ovista ei tapahdu... mut jospa se sieltä löytyisi.
 
Sen kerran kun mä sain ovulaation tikkuun oli kp.12 :)

ps.miksi tää oli saanut arvion huonoa kieltä??? :)
 
Muokattu viimeksi:
minä sain oletetun oviksen tikkuun nyt kp 14,mikä olisinkin juuri puolivälissä,kun teroja syön. testissä oli siis lähes testiviivan vahvuinen viiva joka enne tätä vahvistui ja tämän jälkeen heti haalistui... nyt kp. 18 ja odotellaan kuin käy,ens viikolla loppuu terot ja menkat alkaa jos ei oo tärpännyt :)
 
Raitasukka,anteeksi,siis minä oon ihan uusi tämän foorumin kanssa ni puhelin sähkännyt jotain,en todellakaan ole tarkoittanut tuota huonoa kieltä juttua!!!:smiley-ashamed008
 
Tulin vähän herättelemään tätäkin ketjua. Söin tässä kierrossa elämäni toisen terolut kuurini. Ekassa kierrossa sain oviksen bongattua kp 14, söin terot kp 15-24 ja sain ekaa kertaa elämässäni positiivisen raskaustestin. Raskaus meni kesken 7.raskausviikon alussa. Yhdet menkat olleet välissä ja nyt olen syönyt taas kuurin kp 15-24. Ovis ei tullut tällä kertaa ennen kuuria vaan yllätysyllätys vasta kp 23. Tänään kp 29 ja menkat ei siis alkaneet, joten oletettavasti kropassa vaikuttaa nyt oma keltarauhanen. Tänään dpo 6 ja kohdun seudulla tuntuu omituista painetta ja välillä pistelee sinne tänne. Nyt jännätään millon menkat alkaa ja onko ne runsaammat kuin yleensä, kun keltarauhashormonia on ollut niin pitkä jakso kropassa. Onko muita myöhäisen oviksen terolut-kuurin aikana bonganneita ??
 
Alina eipä oikeestaan,yksi kierto ollut niiden jälkeen normaali ja sit taas venyy, nyt oliovis vasta kp. 30 eli kierto veny yli 40 päivään, mut lääkäri ei antanut enää teroja kun haluaa pitää nyt mun kehon kesän ilman ylimääräisiä hormooneja ja katsoa rauhassa miten käy.
 
Hei! Osaiskohan joku auttaa?
Mulla on ollu kolme päivää tiputteluvuotoa ennen menkkoja nyt monta kk peräkkäin. Kerroin tästä lääkärille, ja pyysin päästä keltarauhashormoni-verikokeisiin. Hän määräs suoraan Terolutit ohjeella: "1 tablettia 2 kertaa päivässä kierron 15.-24. päivinä 3 kierron ajan. Kuukautisen alkavat kierron 25. päivä" Eikö kuuri pitäisi alottaa vasta ovulaation jälkeen, jos raskautuminen on toiveissa? Ja onko teillekin määrätty 2 x 10mg vai vaan yksi? Lääkäri siis soitti tänään ja kertoi kirjottaneensa kuurin.
 
Muuta en osaa sanoa kuin sen että näin olen itsekin käsittänyt että oviksen olisi hyvä tapahtua ennen kuin aloittaa terolutit. Minulle on määrätty aina 1tbl/pv
onko sinulla miten pitkät kierrot yleensä?
oletko tikuttanut ovista,milloin se tapahtuu?
minulle nuo on määrätty aina säännöllistämään kiertoa, ei keltarauhasen tueksi.
 
Huh, enpä ole aikoihin käynyt täällä, enkä edes vastannut. :eek: Kävin yksityisellä kysymässä neuvoa, olin tehnyt oikein kun odotin ovulaation jälkeen pari päivää ja alotin terolutit vasta sitten.

Olin syönyt kaksi kuuria teroja ja multa otettiin labrassa progesteroniarvo. Tässä kierrossa en siis ottanut teroluteja ollenkaan. Ja kuinka ollakaan, plussa ilmestyi testiin! :Heartred Lääkäri oli sitä mieltä, että tuo 2 kk teroja antoi keholle potkua ja edesauttoi raskauden alkamista. Tsemppiä muillekin samojen asioiden kanssa pyöriskeleville!
 
Täältä nostelen ketjua :happy: Taustaa: 3/2017 meillä jätetty Nuvaring pois ja sen jälkeen tuli kahdet säännölliset menkat. Sitten heinäkuussa kävin gynellä, koska edelliset menkat olleet toukokuussa ja raskaana en ollut, verikokeella tarkistettiin. Sain terolut kuurin, 1x10mg 3 kk ajan. Syyskuun ja lokakuun kierroissa oviksen bongasin kp 15 ja 16, nyt tässä marraskuun kierrossa ei ovisplussaa kp 18 mennessä. (Viimeisen tero-kuurin söin siis syyskuun kierron lopussa.) Soitin lääkärille joka uusi terolut kuurin, että saadaan uusi kierto alkamaan. Ensi kierron alussa alkaisi sitten elää kertaa Letrozolit, sitä jännityksellä odottaen:grin
 
Takaisin
Top