Terolut kuuri

Sofia2016m

Asioista perillä oleva
Heippa!
Haluaisin kuulla kokemuksia terolut kuurista, lopetin minipillerit kesäkuun alussa ja menkat alkaneet sen jälkeen 13.6, 5.7 ja 6.8. Ovista oon tikuttanut tässä kierrossa ja kp9 sain vahvimman viivan mikä ei kuitenkaan ilmeisesti ole positiivinen, koska ei yhtä vahva kun testiviiva. Olikohan ovulaatio heti alkukierrossa vai alotinko testauksen liian aikasin Kävin tuolloin 6.8 gynellä joka näki vasemmassa munasarjassa isoksi kasvaneen munarakkulan joka ei syystä tai toisesta ollut irronnut, samana iltana täti tuli kylään joten ovulointia ei todennäköisesti tapahtunut ollenkaan. Nyt kp15 ja ovulaatiota ei näy eikä kuulu. Aloitin tänään ohjeen mukaan terolut kuurin. Luin paljon juttuja siitä estääkö se ovulaation vai ei. Nyt haluisin kuulla kokemuksia tuosta kuurista tai onko jollain muulla kanssa kuuri menossa? Löytyikö ovis kuitenkin kuurin aikana? Lisäyksenä vielä että esikoinen nyt 3v ja saanut alkunsa luomusti mutta yritystä takana 1,5v.
 

Liitteet

  • IMG_20190815_172225.jpg
    IMG_20190815_172225.jpg
    19.3 KB · Katsottu: 238
Hmm..en ole edes kuullut että voisi estää ovulointia
Esikoinen km jälkeen pysyi terolut kuurilla matkassa ja nyt km jälkeen uusi yritys ja pe pitäisi jälleen aloittaa kuuri..ovista en kyllä tässä kierrossa oo tikuttanut vielä. Mutta käsittääkseni se keltarauhanen vaan paksuntaa limakalvoa että munasolun on helpompi tarttua kiinni, mutta se että irtoaako munasolu joka kk niin siihen tuskin vaikuttaa... tai en oo törmännyt aiheeseen tässä vaiheessa
 
Jos kierto on luonnollisesti hieman pitempi, ja siten ovis tulee myöhemmin, voi yleisen ohjeistuksen mukainen, eli kp 15 aloitettu kuuri estää ovulaation. Progesteronia kun yleensä syntyy suuria määriä vasta ovulaation jälkeen, jolloin keinotekoinen progesteroni saattaa huijata kehoa luulemaan oviksen jo menneen, eikä se silloin kasvata follikkelia loppuun asti.

Lääkäreillä on tästä eriäviä näkemyksiä, mutta niin monet naiset ovat tästä raportoineet, että jotain perää siinä on oltava. Itsellänikin normi kierto on n. 35, eli ovis noin kp 21, ei mitään mahdollisuuksia ovulaatioon silloin kun teroja söin kp 15 alkaen. Paras tapa on aloittaa kuuri muutama päivä oviksen jälkeen, jos todella tarvitsee tukea keltarauhasen omaan toimintaan. Miksi sulle muuten on tuota määrätty?

Oletko tikuttanut miten paljon? Mietin voiko sulla olla vain niin lyhyt lh-huippu, ettet ole ehtinyt saada kiinni.
 
Moikka ja kiitos vastauksesta!

Tää on nyt eka kerta kun oon elämässäni tikuttanut ovista, joten ei ole mitään tietoa koska ovuloin. :) mietin jos syön kuurin loppuun nyt, odotan kuukautiset ja toisen kuurin aloittaisin vasta kun saisin oviksen kiinni.. Lääkäri määräsi niitä epäsäännöllisiin kiertoihin.
Mietin vain voiko ovulaatio olla jo niin aikaisin kiertoa ja onko siinä sit jotain haasteita kun ja jos ovulointi tapahtuu niin aikasin.. Mulla ei ole edes hajua minkälainen normaali oma kiertoni on kun esikoista yrittäessä kierto oli e pillereistä vuoden ihan sekaisin ja synnytyksen jälkeen minipillerit aloitin melkein heti ja nyt lopetin ne kesäkuun alussa kun ois toiveissa taas raskautua :) jotenkin tuli vain pelko että mitäs jos munasolu ei irtoakkaan niinkun ultrassa näkyi
 
No sillä just ihmettelin miksi määrätty kun ei sun kierrot mun korvaan kuulosta mitenkään pitkiltä tai epäsäännöllisiltä.

Jos haluat yrittää saada oviksen tikulla kiinni, niin kannattaa näin alkuun tikuttaa vaikka koko kierron ajan, sitten kun alkaa tummenemaan niin tikuta kahdesti päivässä.
 
No joo toivottavasti pysyykin nyt suht säännöllisinä jos päätänkin jättää terolutit käyttämättä, tai ainakin haluisin eka saada ovis plussan. :)
 
Hmm..en ole edes kuullut että voisi estää ovulointia
Esikoinen km jälkeen pysyi terolut kuurilla matkassa ja nyt km jälkeen uusi yritys ja pe pitäisi jälleen aloittaa kuuri..ovista en kyllä tässä kierrossa oo tikuttanut vielä. Mutta käsittääkseni se keltarauhanen vaan paksuntaa limakalvoa että munasolun on helpompi tarttua kiinni, mutta se että irtoaako munasolu joka kk niin siihen tuskin vaikuttaa... tai en oo törmännyt aiheeseen tässä vaiheessa

Silloin kun esikoinen pysyi matkassa terolutin avulla, niin oliko kuuri 10päiväinen? Mulla kans terolutit ohjeena 4päivää ovisplussasta.
 
Mulla nimenoman kierron lyhyyden vuoksi raskauksissa keltarauhashormooni tukemassa omaa vajavaista keltarauhashormoonia jottei alkukeskenmenoja tulisi. Mutta tosiaan mulla on oviskin siis tikutettuna aikaisempi kuin kierron 14 pvä.
 
Takaisin
Top