TENS-laite

Aada5

Puuhakas puhuja
Marraskuun äidit 2019
Kokemuksia TENS-laitteesta koko raskausajalta (alkuraskaudesta loppuun) ja synnytyksissä? :smiley-angelic003
 
Minulla oli TENS jo ennestään, hoidan sillä omaa ja koiran selkää sekä mies käyttää jumiutuneisiin lihaksiin. Olen yleisesti ollut tosi tyytyväinen hankintaan, omani on Beurer, jonka taisi saada edullsimmillaan jostain Motonetistä.

Olen opiskellut TENSIN käyttöä hieman, ja olisi hauska päästä käyttämään kunnon laitetta jossa saa kokonaan valita asetukset ja lisäksi interferenssin, mutta niitä ei kuluttajille niin paljoa myydä. Tuossa Beurerissa on onneksi aika hyvin ohjelmia ja säätöjä, pääsee lievittämään kipua molemmilla tavoilla (TENS voi lievittää kipua lyhyt- tai pitkäaikaisesti). Harmillisesti sen käyttö on kielletty ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana, mutta myöhemmin otan varmasti taas käyttöön ihan jo selkäkipujen takia
 
Beurer täälläkin ollut jo kauan, ihan paras laite ja kivasti säätövaihtoehtoja :gen014

o_O Mulle maanantaina ultrassa erikoistuva lri sano, ettei ole mitään rajoituksia TENS-laitteen käyttöön kun nimenomaan sitä kysyin ja TENSin avulla oon pärjäillyt nyt ilman kipulääkkeitä ja töissäkin kohtalaisesti. Ilman tätä makaisin varmaan kipeänä pedin pohjalla vailla työkykyä :hungover: Ja jatkuvassa käytössä kyllä ollutkin nyt alaselkään ja välillä myös alavatsaan.. :shy::wideyed:
 
Synnytin toisen lapseni tensin avulla, jonka vuokrasin kätilöystävältäni. Hänellä on vakityönsä lisäksi oma firma, jonka kautta myy doulapalvelua ja vuokraa välineitä.

Tens oli niin super, että en tarvinnut muuta kivunlievitystä, kuin pari henkosta ilokaasua aivan loppumetreillä ponnistuskipuihin, jotka meinasivat viedä järjen.

Aloitin tensin ensisupistuksilla ja käytin lähes loppuun asti. Toivottavasti pääsen ensi marraskuussa jälleen tenssin kanssa synnyttämään!

Synnytys oli lähes kivuton, nopea ja helppo, eikä vauroita tullut kuten ilman tenssiä, epiduraalien yms. Kanssa esikoisen synnytyksessä. Se eka oli kauhea synnytys, niin kivulias ja kesti 17 tuntia. Tämä tens-toinen-synnytys kesti muutaman tunnin vain ja oli aivan mahtava synnytys, että sanoin haluavani synnyttää pian uudelleen .

Eli ottakaa tens, te jotka ette vielä tunne laitetta, tutustukaa käyttöohjeisiin ja noudattakaa niitä, niin se auttaa kivunsietoon hyvin. Suosittelen !
 
Minäkin käytin tensiä avautumisvaiheessa siihen asti, kunnes synnytys alkoi edistymään rytinällä (oksentelu ja supistukset parin minuutin välein). Silloin lisätärinä tuntui lähinnä häiritsevältä, mutta kyllä varmaan kokeilen seuraavassakin synnytyksessä sekä selvitän onko lätkien tarkalla sijainnilla jotenkin merkitystä tätä ajatellen.
 
Oon kuullu siitä paljon hyvää. Vois kokeilla tällä kertaa, jos tämä jää viimeiseksi raskaudeksi niin omapahan sitten siitäkin kokemusta :D
 
Takaisin
Top