TENS-laite

puffin

Näppärä viestien naputtelija
Toukomammat 2018
En nyt pikaisella kännykän avulla suoritetulla penkomisella löytänyt aiheesta vielä keskustelua.. Mutta ohjatkaa oikeaan paikkaan, jos semmoinen on jo:)

Elikkäs, itselläni on kaverilta lainassa TENS-laite, jonka käyttöä olen suunnitellut yhtenä kivunlievitysmenetelmänä ainakin synnytyksen alkuvaiheessa, varsinkin siis jos synnytys alkaa "normaalisti" kotona kärvistelyllä.

Mutta, onko kellään heinäkuisilla kokemusta laitteesta? Tai joku muu, joka ensi kertaa meinaa kokeilla? Mimmoisia kokemuksia on ollut?
 
Minulla ei valitettavasti ole kertoa kokemuksia TENS-laitteen käytöstä. Sain myös ystävältäni laitteen lainaksi synnytykseen, mutta ongelmaksi on muodostunut nyt uusien elektrodien löytäminen siihen ja aika alkaa loppua kesken. Laskettuun aikaan on enää reilut pari viikkoa. Löytyisiköhän täältä vinkkejä mistä voisi netin kautta tilata? Mielenkiintoinen kivunlievitysvaihtoehto tuo joka tapauksessa olisi ja ainakin laitteen omistaja oli hyvin tyytyväinen kokemukseensa. :)
 
Itse olen vuokraamassa TENSiä synnytykseen. Vielä ei ole siis kokemusta itsellä. Ei TENSistä eikä synnytyksestä. Viime päivinä pohdituttanut tensin ja veden yhdistäminen. Amme/suihku yhtenä kivunlievityskeinona houkuttaisi mutta tensin kanssahan nämä ei onnistu. Ohjeissa muistaakseni oli kuitenkin suosituksena että tens otettaisiin käyttöön mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Uskaltaako sitä sitten ottaa enää pois ammetta tai suihkua varten? :grin ja kannattaako ammetta edes toivoa synnytyshuoneeseen, jos tarkoituksena käyttää tensiä? Vai tuleeko synnytyksessä sitten hetki jolloin tensistä ei enää ole hyötyä mutta amme voisi helpottaa? :confused:
 
Tämä on ensimmäinen kerta kun kuulen laitteesta, mutta sen mitä pika googlauksella sain selville, laite kuulostaa ihan hyvältä, eikä ole vuokrattuna edes pahan hintainenkaan. :)
 
TENS-laitteen saa esim. verkkokaupasta hintaan 88,90 e: http://www.verkkokauppa.com/fi/product/18255/dkvtn/Omron-E2-Elite-TENS-laite

Monessa paikassa vuokraus on 40 e hujakoilla + mahdolliset postikulut, joten hintoja vertaillessa omaksi osto tuntuu paremmalta vaikka se tuplaten hintavampaa onkin. Mietin, että jos tuon ostaisi ja vuokraisi itse myöhemmin muille, niin saisi vähän omiaan takaisin :D Nojaa, seuraava lapsi ois haaveissa melko pian, eli tulisi tuolle laitteelle sitten käyttöä uuudestaan jos sen omaksi ostaisi.
 
Meillä TENSsi on yleisesti käytössä synnärillä, tokiki niitä ei varmaan ole ku yks. En kyl meinannu kokeilla
 
Laitteeseen en ole perehtynyt eikä mitään tietoa, onko KYSissä tuommoista saatavilla. Toki jossain luki että käyttöä pitäisi harjoitella useampi viikko ennen laskettua aikaa, taitaisi viikot käydä vähiin jos nyt alkaisi kyselemään. Eli pitänee pärjätä ilman :wink
 
Mulla oli juuri synnytyksessä TENS, ja oli kyllä huippu! Sen kanssa kärvistelin 6cm asti ennenkuin sain epiduraalin (joka meni väärään paikkaan=ei vaikutusta). Päksistä sain lainaan ihan ilmaiseksi, mun piti vuokrata aktiivinen synnytys ry:ltä, mutta koska tämä meni syntymään niin aikaisin, niin en sitä sitten saanut.
 
Tykkäsin TENSistä kovasti! Tälläkin kertaa sitä aijon käyttää. :) Elektrodeja saa yleensä vuokraavilta/myyviltä tahoilta. Kyselemään vaan!

Laitteita vuokraa ainakin Viekku (entinen Naisenkaari), Aktiivinen synnytys Ry ja Ipanainen. :)
 
meillä ois pitäny huhtikuusss jo varata.. soitin toukokuun lopussa nii sano vaa et kaikki varattu et jonotuslistalle .. ja la 9.7 niin suosittu laite että ei kaikille riitä ja täällä paljon noita kyl
 
Lisää vuokraavia tahoja:

Vauvantai, Doules, Jaga, Äidin sydän, Tampereen Napapiiri, Pedihealth, Fysiocenter.... Ainakin. :D Siitä vaan googlaamaan kaikki joita kiinnostaa. :)
 
Takaisin
Top