Tekeekö hirveästi mieli jotain kiellettyä?

Sushi! Kuola valuu kun mietinkin. Samoin siideriä voisin killittää plo tolkulla vaikka en normaalistikaan sitä juo ikinä
 
Luulin olevani ainut joka himoitsee kalaa raskaus aikana mutta enpäs ollutkaan. Olen ollut vähän kapinallinen ja syönyt vähän graavilohta. Oikeastaan aloin miettiä ennen plussaa olenko raskaana, kun alkoi tehdä mieli esim. Lohikiusausta ja kaikki missä on lohta maistuu! Yksikin päivä ostin lohipatongin. Ostin nyt kaiken varmuudeksi myös omega 3 rasvahappokapseleita ettei tämä himo meinaisi sitä että saan liian vähän omegaa mistään. Siitäkin kahdenlaista tietoa että saako noita omegoita syödä?
 
Salmiakki, maksalaatikko, feta ja mozzarella-juusto, metvursti ja kalaa tekisi mieli syödä enemmän kuin suositukset sanovat. Pieniä määriä olen syönyt kyllä kaikkia edellä mainittuja.
 
Esikoisen raskausaikana ei tehny mieli oikeastaan mitään kiellettyä, mutta kuopusta odottaessa himoitsin välillä kovastikin salmiakkia, meetvurstia ja maksalaatikkoa. Mikä on hassua koska normaalisti mä en ikinä syö noita yllämainittuja. :rolleyes:
 
Luulin olevani ainut joka himoitsee kalaa raskaus aikana mutta enpäs ollutkaan. Olen ollut vähän kapinallinen ja syönyt vähän graavilohta. Oikeastaan aloin miettiä ennen plussaa olenko raskaana, kun alkoi tehdä mieli esim. Lohikiusausta ja kaikki missä on lohta maistuu! Yksikin päivä ostin lohipatongin. Ostin nyt kaiken varmuudeksi myös omega 3 rasvahappokapseleita ettei tämä himo meinaisi sitä että saan liian vähän omegaa mistään. Siitäkin kahdenlaista tietoa että saako noita omegoita syödä?

En ole ihan varma olenko nykypäivän suositusten kanssa kartalla, mutta käsittääkseni sellaisia omega kapseleita missä on A-vitamiinia ei saa syödä. Jos sitä ei ole pitäisi olla ok. Itselleni jopa yksi neuvolan hoitaja suositteli omegaa, jos en syö kalaa tarpeeksi (ja toinen sanoi ettei ole tarpeen).
 
Hyvä kahvi.

Raaka/graavi kala sushin kera.

Salmiakki ja laku, eivät oo olleet vielä vastustamattomia, mutta oletan, että sellanen hetki tulee vielä tässä, sillä noi on mun suosikkimakuja jäätelössä :facepalm:

Onneksi alkoholitonta olutta on ja noista mainituista juustoista taitaa suurin osa olla pastoroiduista maidosta valmistettuja eivätkä ole myöskään "kittijuustoja"..
 
Lakua ja salmiakkia ikävä! Esimerkiksi sirkus aakkosia tai ässä mixejä. Helmis-salmis on ollut aina mun heikko kohta. Mutta en ole juurikaan salmiakkiin koskenut Lisäksi fetajuustoa ikävä salaatteihin ja pastaan. Juon viiniä kerran parissa kuussa, joten alkoholin kulutus on ollut aina tosi vähäistä, mutta terassikelien alettua ja auringon tultua kuvioihin, kyllä lasi valkoviiniä maistuisi. Onneksi tosiaan 9 kuukautta on lyhyt aika ja kevät tulee ensikin vuonna. :wink
 
Luulin olevani ainut joka himoitsee kalaa raskaus aikana mutta enpäs ollutkaan. Olen ollut vähän kapinallinen ja syönyt vähän graavilohta. Oikeastaan aloin miettiä ennen plussaa olenko raskaana, kun alkoi tehdä mieli esim. Lohikiusausta ja kaikki missä on lohta maistuu! Yksikin päivä ostin lohipatongin. Ostin nyt kaiken varmuudeksi myös omega 3 rasvahappokapseleita ettei tämä himo meinaisi sitä että saan liian vähän omegaa mistään. Siitäkin kahdenlaista tietoa että saako noita omegoita syödä?
Vargynja jo vastasikin, mutta lisäisin vielä yhden jutun.. eli lähellä synnytystä (n.1kk ennen) ei suositella enää omega-valmisteita, koska ne lisäävät verenvuodon riskiä.
 
Tässä viime aikoina suurin piirtein kaikkea. Kylmäsavulohta, graavikaloja ylipäätään, sushia (erityisesti lohinigireitä), erilaisia homejuustoja, mätiä, ilmakuivattua kinkkua, meetvurstia, medium-pihviä, carpaccioa, samppanjaa, valkoviiniä (yksi tietty riesling erityisesti) ja olikohan nyt vielä jotain... :woot: No, olen raskausviikolla 37 menossa, joten ei tässä enää kauaa ole odoteltavana.
 
Medium pihvi ja sen kanssa lasi viiniä. En kaipaa humalaa, mutta hyvän illallisen kanssa viiniä haluaisin. Tykkäämme syödä usein hyvin ulkona ja silloin tämä korostuu. Täytyy tilata mieluummin possua kuin pilata naudan pihvi ylikypsäksi.
Salmiakki ja laku on himotuslistalla. Muutaman olen silloin tällöin syönyt. Esikoisen raskaudessa söin paljon salmiakkia. Silloin se ei ollut "kiellettyä" jos verenpaine oli hyvä.
Rakastan syödä kalaa ja yritän pitää tarkkaan kirjaa, etten syö liikaa.
Juustoja olen syönyt, tarkistanut vain, että on pastoroitu.
 
Mieli tehnyt sushia ja lakua, varsinkin sushia! Jollain viikolla teki mieli punaviiniä, josta en ole koskaan tykännyt joten en ihan nyt tiedä mistä puutostiloista kroppa yrittää viestiä :hilarious:
 
Takaisin
Top