Teippivaipoista housuvaippoihin

Kaikkien kanssa n. 2v ikäisenä. Eli sitten kun on potalla alettu säännöllisesti käymään itsenäisesti. Mun mielestä teippivaipat kätevämpiä vaihtaa kun ei tarvitse vetäistä kuin housut nilkkoihin ilman vaatteiden riisumista.
 
Meillä on alettu käyttämään housuvaippoja siinä vaiheessa, kun lapset ovat itse osanneet seisoa tukea vasten. Päivisin niitä, öisin teippejä, sekä reissussa on usein mukana teipit juurikin tuon takia, että vaihtaminen on helpompaa.
 
Meillä on alettu käyttämään housuvaippoja siinä vaiheessa, kun lapset ovat itse osanneet seisoa tukea vasten. Päivisin niitä, öisin teippejä, sekä reissussa on usein mukana teipit juurikin tuon takia, että vaihtaminen on helpompaa.
Sama kuvio. Alle vuoden ikäisenä alettiin ostaa myös housuja. Vaihtelevasti käytetään, öisin ja reissussa edelleen teippivaipat 1,5-vuotiaalla. Housuvaipat saa kätevämmin pois potalle, lapsi on jo pitkään pottaillut ja kiskonut vaippaa pois itse tarvittaessa.
 
Meillä siirryttiin kuopuksen kanssa housuvaippoihin 1v 8kk ikäisenä kun pönttö rupesi kiinnostamaan. Potta ei ole kiinnostanut koskaan (pari kertaa kokeili), mutta pöntöllä käy ja satunnaisesti sinne jotain tuleekin.
Esikoisella siirryttiin housuvaippoihin n. 1.5-2 vuoden iässä. Tarkkaan en muista, mutta siinä vaiheessa kuitenkin kun rupesi säännöllisesti potalla käymään.
 
Päiväkodissa on housuvaipat kielletty, joten esikoinen siirtyi suoraan teippivaipoista kuivaksi.
 
Vaihdettiin kotona päiväaikaan housuvaippoihin kun poika lähti liikkeelle pystyasennossa enemmän, reilun vuoden ikäisenä. Tykkään käyttää niitä enemmän kuin teippivaippoja, ovat kätevämmät pukea ja ovat mukavammat pojallekin joustavuutensa vuoksi siitä huolimatta, että housut pitää riisua kokonaan vaippaa vaihtaessa. Öisin käytetään kotona teippivaippoja, ja päiväkotiin toimitetaan teippivaippoja edelleen.
 
Takaisin
Top