Teen juominen

MustaRuusu

Satasella mukana keskusteluissa
Marraskuiset 2025
Auttakaa noista hädässä!

Mitä teetä saa juoda raskaana? 😅 Töihin pitäisi löytää joku kahvinkorvike 🫖

Ohjeistuksia löytyy suuntaan ja toiseen, enkä enää tiedä, että mitä uskoisi 🍵

Kaikkia teelaatuja (mustaa, vihreää, valkeaa) saa juoda, kofeiinin saantisuositukset huomioon ottaen toki jos haluaa olla tarkkana. 😊 Yrttihaudukkeita ei kuitenkaan suositella, eli esimerkiksi rooibos on pois laskuista.

Ei liity varsinaisesti teehen, mutta itse olen nyt muutaman päivän testannut kofeiinitonta kahvia. Omaan makuun se on yllättävän hyvä. Kahvi on kaikista näistä kielletyistä asioista itselleni ehdottomasti pahin. Aamukahvista en ole pystynyt luopumaan. Esikoisen alkuraskauden aikana kyllä oli ajanjakso kun ei kahvia vaan pystynyt juoman, joten katsotaan miten pitkään tässä kahvitellaan 😅

Mäkin olen kova kahvinjuoja ja myös kroonisesti väsynyt, joten kahvi on ollut monesti päivän pelastaja. 😅 Oon hanskannut tilanteen niin, että juon pikku kupilliset aamulla ja päivällä, niin pysyy suositusten rajoissa ja kahvihammasta ei kuitenkaan kolota.

Pitäisiköhän sitä käydä vaihtamassa töissä henkilökunnan kahvi kofeiinittomaan. Kuinkakohan kauan kestäisi, että työkaverit huomaisi 😂

Mä oon ollut ennen kunnon kahvisieppo ja musta tuntuu, että työkaverit alkaa jo pelkästään tästä epäilemään, kun en juo enää kahvia samalla tavalla kuin ennen 😂

Valkoisessa teessä on vähiten kofeiinia 😊 mä ostin sitä just töihin. Löytyi vadelma- ja appelsiinin maut. Mä juon vielä aamukahvin ja päiväkahvin (mut ne 2-3 välikupillista on jääneet) mut voihan se olla, että kohta ei enää sekään maistu. Näin oli aiemmissa raskauksissa.

Mä oon ollut ennen kunnon kahvisieppo ja musta tuntuu, että työkaverit alkaa jo pelkästään tästä epäilemään, kun en juo enää kahvia samalla tavalla kuin ennen 😂
Tätä mäkin pelkään, etenkin kun en vielä missään nimessä haluaisi raskauden paljastuvan 😬 Oon nyt jättänyt aamukahvit juomatta kotona ja ajoittanut kaiken kahvinjuonnin työpäivään. 😅

Eilen tuli ensimmäinen ihmettelevä kommentti työpaikalla 🫠 Selitin jotain, että luin paremmasta palautumisesta kun lopettaa kahvin juonnin... En tiedä että menikö läpi 😂

Eilen tuli ensimmäinen ihmettelevä kommentti työpaikalla 🫠 Selitin jotain, että luin paremmasta palautumisesta kun lopettaa kahvin juonnin... En tiedä että menikö läpi 😂
Saa kyllä olla luova näissä! Oon kanssa ollut sellainen kahvihiiri ja piti jo lounaspaikassa selitellä, että joo kato emmä viitti kun just join toimistolla ennen lounasta :tears:

Mä juon teekanne teetä. Tuo on ulkomailta ostettu mutta oon nähnyt niitä Suomessakin. Mä juon kahvia vaan ihan satunnaisesti jos käyn jossain kylässä, 😁

Mä tykkään juoda ihan riittävästi kahvia ja teetä, teen juon vielä aina 4dl kupeista. Eli 2,5 sellaista on päivän annos, tai kuppi kahvia ja tommonen iso tee 😵‍💫

Mulla on decaf teetä, juon sitä sit tarvittaessa, colat vaihdoin muihin limppareihin jo. Yleensä mulla kans maku mennyt kaikkeen kofeiinipitoiseen raskauksissa, niin alun jälkeen rajoittaminen ei ole vaikeaa. Peittely kyllä on 😅

Nyt toisen raskauden alussa on ollut haastavaa teen ja raaka-kaakaon kanssa.

Juon normaalisti monta kuppia roibosta ja yrttiteetä. No sen tilalta nyt oon antanut luvan irrotella ja juoda 1 ison mustan teen aamulla.

Raakakaakao aiheuttaa eniten päänvaivaa.

Rakastan sitä ja innostuin ensin että kaakaota saa juoda - 40 litraa päivässä (ennenkuin menee yli kofeinirajojen). 😂

Mutta raakakaakaosta löytyy niin vaihtelevaa tietoa että sopiiko se raskaana.

😶En oo nyt uskaltanut sit lainkaan juoda ja se on aiheuttanut toistaiseksi isoimmat haasteet ruokamuutoksissa.

Minä en juo kahvia ollenkaan eikä sen kanssa ole ongelmaa, mutta tosi mielelläni joisin enemmänkin teetä ja sen olen rajoittanut Max 1 kuppiin/pvä. Juon vihreää teetä, kun se on mun juttu enkä oikein siedä muita kuin sitten kamomillaa, jota en uskalla nyt kuitenkaan juoda. Hirveän tarkoilta tuntuu nämä kaikki ravitsemussuositukset siihen nähden, kun oon ollut lähes 10 v sitten viimeksi raskaana 😱

Mä jätin tällä viikolla mun ainokaisen ison aamukahvin pois. Ei maistunut niin hyvälle kun aiemmin ja totesin, että ennemmin olen juomatta kun sitten mahdollisesti alkaisi jossitella onko se vaikuttanut 😅 Nyt juon saman mukin teetä ja lisäksi kofeiinitonta kahvia jos tekee mieli 😁

Pitäs varmaan yrittää vähentää teen kittaamista, mutta mutta... Minä myös kävin ostamassa valkoista teetä, josko vähän paremmalla omatunnolla vois juoda ainakin jonkun kupposen. Edelleen juon myös mustaa teetä ainakin aamulla.

Mä luin just jostain että toisin ku on ymmärretty niin että valkoisessa teessä olis enemmän kofeiinia kuin mustassa teessä, johtuen siitä että Valkosen teen lehdet on tuoreempia, jolloin kofeiinipitosuudetki vielä kovempia, ku mustan teen lehdet kaikista vanhimpia. Tiiä sitte pitääkö paikkaansa 🤔

Mä luin just jostain että toisin ku on ymmärretty niin että valkoisessa teessä olis enemmän kofeiinia kuin mustassa teessä, johtuen siitä että Valkosen teen lehdet on tuoreempia, jolloin kofeiinipitosuudetki vielä kovempia, ku mustan teen lehdet kaikista vanhimpia. Tiiä sitte pitääkö paikkaansa 🤔
No just 🙈 Itse asiassa muistelin jotain tällasta lukeneenikin joskus, mutta googletin ja näytti hyvältä. Näköjään pitää googlettaa lisää.

Takaisin