Tatuoinnit

Miullakin ois tatuointiliikkeeseen lahjakortti, ja jouduin jopa hakemaan siihen lisäaikaa, kun ei tosiaan raskaana oleville mielellään tatuointeja tehdä.. Kaipa siinä on se tulehdusriski, kun jos tulehdus tulee nyt kun raskaana on, niin se voi olla vauvallekin vaarallista.. Tai näin jotenkin ymmärsin asian.. Harvempi liike ilmeisesti suostuu raskaana olevia tatuoimaan. No nyt on lahjakortissa aikaa tämän vuoden loppuun, joten jos loppuvuodesta ehtisi uuden tatuoinnin ottamaan.[:D] Kuvakin on valmiina, mutta voihan se olla, että se vielä tässä muuttuukin lapsen tulon myötä..Toinen tatuointi minulla on nilkassa, sellainen n.10cm korkea tiikeri[:)]

Pari tatuointia löytyy,toinen alavatsassa ja aika iso tribaali onkin.
Toinen on sitten olkavarressa..
Lasten etukirjaimet kiinnostaisi ottaa jonnekin.hmmm[;)]

Mulla on 7 tatuointia.
Alaselästä löytyy yksi niistä,mutta eipä se haitannu epin laittoa.Tää lääkäri joka laitto sen luuli että olin ihan järjellä ajatellut laittaa kyseisen tatskan niin alas että saan joskus epiduraalin otettua[:D]hmm,olin 16w...sillo ei mitkään epiduraalit pyörinny mielessä,pikemminkin "ihan sama"[&:]
Kyljessä mulla on kans,eikä se mihkään venyny raskaus aikana..

Mä en niinkään haikaile enään nimiä mihkään laittaa,mutta nyt oon pikku hiljaa miettiny jospa laitatuttais pojan syntymäpäivän,110110[:)]

Mies ei oo niin innoissaan mun tatuointi ideoista[:D](hänellä ei ole yhtään tatuointia)

Tuosta alaselän kuvista ja epiduraalista. Miun mielestä siin on, että riittävän alhaalla/ riittävän "reikäinen" kuva ei vaikuta, mutta umpeen hakattu alaselkä estäis. Ainakin näin olen ymmärtänyt, kun olen asiaa selvitellyt.

Olen siis suunnitellut kuvaa alaselkään (ja sitten selkään ja jalkaan[:)]. Vanhoja kuvia on olkapäässä ja jalassa.), mutta en kerinnyt vielä ottaa, kun en saanut piirrettyä mieleistäni vielä. (Ehkä jätän tämän homman osaavalle tatuoijalle, koska tuntuu olevan nin hankalaa tällä kertaa.[:D]) Mutta homma lykkääntyy nyt [;)]sitten ainakin vuodella. Ehkä "teen" sen toisenkin lapsen ennen seuraavaa kuvaa, saa nähdä..

joo muakin hieman mietityttää kuinka pahasti tatskani venyy... se on sellanen ohut tribaali joka menee oikeenpuolen kylkeä kainalosta lonkkaan asti ja siitä alaselkään hmmm... pitänee vissiin rasvailla hieman enemmän... eipä se jos se pilalle menee niin menköön... eiköhän toi paapuli oo kaiken sen ja muunkin arvoinen... :) :)

Itsellä myös ajatuksena tatuoida pienokaisen nimi ja syntymäaika johonkin jonkin kuvion sekaan.
Pitkään sitä tatuointia onkin tullu mietittyä, kun ei oo keksiny semmosta kuvaa jota jaksais kattella koko lopun ikääsä.. mut tohon oman lapsen nimeen ei kyllästy, nii se on sikäli turvallinen ottaa [:)]

Mulla on kolmen poikani kiinalaiset horoskooppimerkit vasemmassa käsivarressa heti olkapään alla. Tämän tulevan neljännen pojan merkin haluaisin myös, mutta se on sama kuin esikoisella joten nyt pitäis keksiä jotain uutta... nimiä en halua tatuoida, mutta jotenkin pitää tämäkin poika saada ikuistettua... Ideoita????

^lisää niihin tatuointeihin vuosielementit, eli puu, tuli, maa, metalli ja vesi. Ei o sit kahta samaa, jokainen on yksilö. Kun tuossa kiinalaisessa horoskoopissa se elementti vaikuttaa oleellisesti siihen merkkiin ja mimmoinen uskotaan olevan luonteeltaan. On aika epätodennäköstä että sulla ois kaks lasta samalla elementillä ja merkillä, kun se kierto on niissä 60v. :)

tuossa  linkki mistä näyttäs noi eläin-merkkiyhdistelmät löytyvän: http://www.aumanet.fi/~kaarina.paakkonen/itamainen/astkiina.htm

Pitänee itsekin osallistua tähän keskusteluun, sydäntä lähellä on. [:)] Itselläni ei ole kuin vasta yksi, mutta se ei ole mikään ihan pieni (ainakaan ekaks kuvaks), lähtee vasemman lapaluun päältä ja jatkuu olan yli vähän etupuolelle. Tänä kesänä oli tarkotus ottaa uus kuva (muistotatuointi parhaalle ystävälle, joka kuoli syksyllä) jalkaan ja sit jatkaa tota edellistä. Sit vielä jossain vaiheessa ois tarkotus ottaa siivet selkään, riippuu miten ne saa soviteltua ton ekan kans.
Noh, nyt sitten ilmeisesti viivästyy nekin suunnitelmat. Tuli nimittäin plussa. [:)] Harmittaa vähän, mutta kyllä sitä pikkuista on niin kauan odotettu ja tatuointeja kuitenkin saa milloin vaan. Mutta sen ekan kans on vähän hankalampi. En anna kenenkään muun jatkaa sitä ja tää ihminen kuka sen teki, asuu todella kaukana ja ois taas kesällä tulossa käymään täälläpäin. Pitää varmaan houkutella sitä sit käymään vähän myöhemmin, vaikka melko epätodennäköistä on, että tän kesän jälkeen enää tänne tulee.

Raskaana olevia ei siksi mielellään tatskata kun on tulehdus- ja infektioriski. Raskauden aikana naisen puolustuskyky on normaalia alhaisempi, jonka vuoksi tulehdus tai infektio voi koitua kohtalokkaaksi sekä äidille että lapselle.

Mä oon kanssa aatellu ottaa lapsen nimen jonnekkin sitten kun se on syntynyt,varmaan ranteeseen tai sit jatkan selässä olevaa kuvaa ja siihen jotenkin mukaan :)

Yks tuttava muuten keksi hienon idean. Tyttärensä piirteli mustekynällä äipän iholle, oli kukkaa ja vaikka mitä ja missä. Sit jalkapöydässä oli sydän. No, tääpä meni suoraan tatuoijalle ja hakkautti sen sydämen siihen jalkapöytään. [:)] Vaihtoehto lapsen nimelle, antaa lapsen piirtää.

Muutama kuva löytyy ennestään ja salamatkustajan nimen ensimmäinen kirjain on tulossa kuvaksi kunhan mahaneiti ensin siirtyy tänne ulkomaailmaan. Kuva on jo osittain suunniteltu, kirjan tulee näyttämään enemmän kuvalta kuin kirjaimelta. :) Tuleva isä ottanee nimikirjaimet vähän perinteisemmän näköisenä. :)

Ihana idea tuo lapsen piirrustuksen tatuoiminen. Mulla on 2 tatuointia kolmas tulossa ensiviikolla ja kyllä se lapsikin jotenkin ikuisestaan kunan sen aika on =)

moi.. mulla on 3 tatskaa ja 4 oli jo suunnitelmis kuva ja kaikki mut eipä sit enää voinutkaan otta enkä oo saanu sitä otettuu vaik poika on koht 10 kk ja nyt toinen laps tulos et viivästyy edelleen :)
elia molemmis nilkois on isot tatskat jotka venyy jalkaa pitkin puolee välii säärtä ja niit haluisin jotenki viel jatkaa. kolmas tatska on lapaluiden välis.
uuden tulokkaan myötä tää mujn 4 tatska on vähä vaihtunu, oon miettiny samaa tatskaa olkapäähä jo 16 vuotiaast lähtien ja oon ny 22  mut en oo ollu varma haluunks mä sen monen vuoden päästä.
nyt siis suunnittelen tatskaa joka tulis ehkä niskaa tai en oikee oo paikast viel varma kuhan ite en sitä joka päivä nää. mä haluisin suojelusenkelin joka kattelis pilvenpäältä ja siihe jotenki sitte laittas nimet...

mut säästän edelleen sen mun pitkään toivoman tatskan jos sit tulevaisuudes..

mulla alavatsassa tähti, alaselässä iso kuva, toinen käsivarsi sekä molemmat ranteet.. Raskaus ei vahingoittanut mitään näistä, onneks! nyt kun saan imetyksen pakettiin niin alkaa tatuointi prokkis uusiks :)

Itselläni kyljessä iso kuva(saa nähä mitä sille käy :D), pohkeiden alapuolella rusetit, alavatsassa oikealla pieni sydän, vasemmassa olkapäässä tähtiä jotka menee rintaa kohti, keskellä rintaa "chestpiece", oikeassa olkapäässä kukkasia, niskassa 2 tassua+koirien nimet, ranteissa tassut ja vasemman käden "allissa" teksti....Eli näitä on, muuthan kuvat tuskin venyy paitsi tuo kylki ja alavatsan pikkusydän..ellei sitten tuu megalomaaniset boobsit ja chestpiece veny niiden mukana.. :D Raskaana ollessa en varmaan viitsi ottaa uutta, mutta synnytyksen jälkeen sitten tottakai.. ;)

Kun poika syntyy, meinaan ottaa sen jalanjäljet tatuointina :) Samoin äidin muistotatuointi on mielessä :)

Takaisin