Tatuoinnit ja lävistykset

Vesta

Puuhakas puhuja
Lokakuunmammat 2015
Löytyykö täältä Lokakuisista keneltäkään tatuointeja tai lävistyksiä? Onko jokin niistä sellainen, joka/jotka saattavat olla hankalassa paikassa ajatellen raskautta, synnytystä tai imetystä? Onko pelkona että lävistys tai tatuointi menee pilalle raskauden aikana esim. ihon venyessä tai jos tulee raskausarpia, tai onko jollain tatuointi esim. selässä niin, että epiduraalipuudutus ei välttämättä ole mahdollista?

Itse pohdiskelen näitä jo nyt, jännän äärellä oikeen. :grin Tatuointeja ei toistaiseksi ole, mutta lävistyksiä löytyy kymmenkunta kappaletta, joista napalävistyksen kohtalo vähän mietityttää... Löysin netistä raskausajan napakoruja, joissa on vähän enemmän pelivaraa, että semmoinen pitänee jossain vaiheessa hankkia. :)
 
Minulla oli napakoru, mutta ei ole enää. Iho venyi niin siitä reiän kohdalta että ei siihen kehtaa enää korua laittaa :laughing002 Ja tatuointi löytyy alaselästä, mutta ei vaikuttanut epiduraalin laittoon, koska on niin alhaalla. Tatuoinnin läpi eivät suostu pistämään. Eikä iho onneksi tuolta alaselästä veny niinkään, joten raskaus ei vaikuttanut kuvaan mitenkään.
 
Itellä napa revenny ennen raskautta, mutta myös uusi koru siinä ollut. Otin suosiolla pois viime raskaudessa. Ei ollu menny umpeen kumminkaan! :) nännikorun kans ottanu pois. Ja yks mikrodermaali TIPPU kun iho veny :D Niin ja synnytyksessä kaikki pittää ottaa pois enivei!
 
Mulla oli joskus vuosia sitten napakoru ja ensimmäisessä raskaudessa se lävistyskohta näytti ihan kamalalta. Tuli arpia juuri siihen kohtaan, onneksi ovat jo haalistuneet.
 
Minulta löytyy napakoru, mutta otin jo tässä vaiheessa pois, jotta se ei vaan repeäisi.
 
Mulla on lävistys yläselässä, joten raskaus ei vaikuttanut siihen. Kielikoru piti poistaa synnärillä ja sehän umpeutui niin nopeasti, etten sitä koskaan takaisin laittanu.
 
Mulla oli vuosiavuosia ennen ekaa raskautta napakoru joka ei ollut edes kauan kun se tulehtui niin pahasti ja ikvä arpihan siitä jäi. Ekan raskauden ihan viimeisillä viikoilla olin onnellinen kun ei ollut tullut vielä ainuttakaan raskausarpea KUNNES eräänä päivänä huomasin ekan arven lähteneen siitä napakorun arvesta ja muistutti kaninkorvia ja siitä se koko maha alkoi revetä ja yks aamu peilin edessä meinasin alkaa huutamaan kun vatsa oli niin kamalan näköinen :sad001 vaikka vatsan arvet on muuten aikalailla haalenneet niin se napa on ihan kamalan näköinen...
Anteeks tilitys :D jäi "pienet" napakoru/raskausarpi traumat!!!
 
Hui apua näitä tarinoita napakoruista! Onko kenelläkään pysynyt napalävistys vaurioitumatta/jättämättä traumoja raskauden yli? Mä meinaan silti yrittää pitää tuon lävistyksen hengissä loppuun asti. :grin

Mulla oli nuorempana myös nännilävistys vasemmassa nännissä. Se uloskasvoi tosi nopesti, joten jouduin siitä silloin luopumaan, enkä halunnut ottaa enää uutta. Nykyään siinä nännissä on pieni kauneusvirhe toisella reunalla, josta tappi meni läpi; sellainen vaalea arpikudospiste... Missähän kunnossa maitotiehyet mahtaa olla.:wideyed:

Muita lävistyksiä mulla on korvanlehdissä, +kieli, smiley, tragus ja forward helix. Niitä meinasin sitten tarpeen tullen venkslata pois ja takaisin, jos täytyy.
 
Mä otin napakorun ekassa raskaudessa pois ja se oli niin paljon kasvanut ulos etten laittanut takas. Mulla on aikaisemminkin kasvanut napakoru pois.

Jos Vesta haluat pitää korun kannattaa varmaan hankkia sellainen raskausajan koru. Mulla pullahti napa niin äkkiä ulos etten tiedä miten olis menestynyt ellen olis ottanu pois :)
 
Justiina, näin mä suunnittelinkin. :) Löysin ainakin raskauskeijun sivuilta nättejä raskausajan napakoruja!
 
Mä otin ekan raskauden aikana napakorun pois mut se reikä veny niin rumaks et en siihe korua enää viitti laittaa
 
Mulla on paljon tatuointeja mutta minkään ei "huonoissa" paikoissa venymistä tai epiduraalia ajatellen. Uusi tatuointi aika olisi ollut tällä viikolla mutta peruin sen. Kerkiäähän noita ottamaan vielä jos siltä tuntuu.
 
Täällä myös mamma jolla paljon tatuointeja. Ainakaan kahdessa aiemmassa raskaudessa eivät ole kärsineet tai aiheuttaneet ongelmaa.
Vatsanseudulla/kyljissä ei toki olekkaan, mutta esim selässä on useampi. :)
 
Mulla on kaksi kielikorua, joten ei siis vaikuta raskauteen millään tavalla :) synnytykseen sitten vaan pois.
 
Mulla kans kielikoru, mut otan pois ihan minä hetkenä hyvänsä :p sitten mulla on mikrodermal rinnassa ja kelasin et mitäköhän käy synnytyksessä kun sitä ei saa pois kuin veitsellä :)?
 
Mulla ei oo lävistyksiä kun kaulasta ylöspäin enkä mä niitä poistanu edellisessä synnytyksessä.. Tatuointi löytyy yläselästä joten ei oo raskaus vaikuttanu. Jos ois ollu napalävistys niin ei ois käyny kuinkaan
 
Aika jännä, ettei ole kätilö käskenyt poistaa. Jos joudut synnytyksessä esim. elvytykseen, niin metallia ei saa olla kehossa. Korjatkaa, jos olen väärässä.
 
Saakohan synnytyksessä sitten olla semmonen kielikoru joka ei sisällä metallia. Tottakai otan kielikorun pois jos on pakko, mutta mielelläni sen pitäisin.
 
Mä päädyin nyt sittenkin ottamaan napakorun kokonaan pois tuossa muutama päivä sitten. Ehdin ostaa sellaisen raskauskorunkin, mutta tuntui vain paremmalta luopua koko lävistyksestä kuin murehtia ja hoitaa sitä koko raskausaika. :) Kyllä sitä varmaan vähän ikävä tulee, mutta täytyy sitten käydä laitattamassa uusi jos siltä tuntuu myöhemmin!
 
Mulla ei ole sinällään ihmeellisempiä lävistyksiä, mutta kommentoin muuten vaan... Sinälläänhän lävistykset /tatuoinnit ei ole haitaksi normaalisti etenevässä synnytyksessä. Epiduraalipistopaikan tatuointi voi haitata pistopaikan infektion tunnistamista / voi olla ajatus väriaineen pääsemisestä selkäytimeen. En tiedä ollaanko siitä enää niin tarkkoja. Ja lävistykset voi olla hätätilanteessa tiellä / aiheuttaa palovammariskin leikkauksessa. Meidän sairaalassa oli ainakin ohjeena, että kaikki korut pois, niin jätin korviksetkin kotiin (siis käytän normaalisti yötä päivää). Mutta olen myös kuullut, että esim muovisen huulilävistyksen on joku anestesialääkäri sallinut potilaalle. Sairaalaan tutustuessahan asiaa voi kysyä.
 
Takaisin
Top