TARVITSEN NEUVOIJA!!!

KatiePrice

Silmät suurina ihmettelijä
Hei.
Olen 19v nainen ja olemmen nyt jo 6kk avomieheni kanssa yrittänyt lasta mutta EI! [:(]
Minulla on yksi abortti taustalla. söin noin 4 vuotta e-pillereita, mutta lopetin 6kk sitten kun haluttiin yritää lasta! noin puolitoista kk pillereitten lopettamisen jälkeen kuukautiset alko. nyt minulla on TODELLA epäsäänölliset kuukautiset, välillä kierto on 29pv, 24pv ja nyt viimeks minulla oli VAAN 19pv [:@].
Harrastamme seksiä noin 2 kertaa viikossa, mutta useammin sillon kun pitäisi olla ovista. kun harrastamme seksiä niin minulla on tyyny pepun alla ja jään seksin jälkeen noin 30min makaamaan sänkyyn!
MITÄ meidän kannattaisi koitta/tehdä? kaikki neuvot ja kommentit ovat enemmän kun tervetulleet!

se on tuo raskaaksi tulo niin monen tekijän summa että voi voi.. mulla on kaksi lasta ja tätä kolmatta ehdittiin tehdä hilkun vajaa 6 vee..kaikki täytyy vaan natsata kohilleen.Jospa sulla ei ole oma hormoonitoiminta vielä normalisoitunu?voisithan kokeilla niitä ovulaatiotestejä.Oot niin nuori että ikä on kyllä sun puolella[:)] toivottavasti pian tärppää!varmasti saat täällä hyviä vinkkejä[:)]

tuohon epäsäännölliseen kiertoon voisin kommentoida, että äläpä vielä huoli! Mun kiertoni on aina ollut ilman pillereitä ihan sekaisin, menkat on tullet miten sattuu... eli kierto ollut ihan kaikkea välillä 20-80 vrk! Ja silti, neljättä poikaa odottelen nyt. Sulla varmaan on kierto vielä sekaisin pillereiden jälkeen. Yritä malttaa, vaikka vaikeeta se on... been there... Tsemppiä raskautumiseen!!!!

Oleko kokeillut niitä ovistikkuja? Nehän kertoo tärppipäivän oli kierto mikä tahaansa. Saa ihan marketista.

Mulla kanssa 10 vuoden pillereitten syömisen jälkeen kesti tosi kauan ennen ku kierto löysi taas rytminsä. Kierto heitteli 28-50 päivässä eikä oikein ovistakaan tuntenut eli "ajoitus" oli tosi vaikeeta. [;)] Puoli vuotta yritettiin ihan rauhassa mutta sitten rupes kuumottamaan jo niin kovasti että meillä oli käytössä ovistikut, foolihapot, greippimehut ja ihan melkein kaikki minkä kuulin auttavan. [;)] Todellista "välineurheilua". [;)] Nuo ovistikut autto ainakii meillä siihen että tiesi koska menkkoja olis pitäny alkaa odottelemaan enkä ehtiny tyhjentää joka kuukaisi apteekin raskaustestihyllyjä jos menkat oli mun mielestä "myöhässä". Nyt kuitenkin ollaan siis onnellisesti raskaana 10kuukauden yrityksen jälkeen. [:)] Voimia ja jaksamista yritykseen!

Yritettiin vuosi eikä mitään ja mentiin käymään väestöklinikalla testeissä. Mulla diagnosoitiin kilpirauhasen vajaatoiminta, mikä esti raskaaksi tulemisen. Oireita ei hirveästi tuo tauti aiheuta, voi esimerkiksi vain palella normaalia enemmän. Onneksi vian voi korjata syömällä tyroksiini hormonia ja kas kummaa vain 2 kk lääkityksen aloittamisesta meikäläinen plussasi [:D]

Toinen hyvä vinkki on kokeilla syödä kuuri E-vitamiinia, kokeilin myös tätä kierrossa jossa plussasin. Äitini aikoinaan kun sai mut ja siskoni naposteltuaan E-vitamiinia. Se kun on vanha konsti saada lehmä poikimaan [:D]

Niin ja vaihda monivitamiinit jo valmiiksi (raskaus ja imetys monivitamiineihin), niissä ei ole A-vitamiinia, mikä voi huonontaa mahkuja.

Tsemppiä!

Suosittelen kans noita ovistikkuja, saa ihan netistäkin tilattua :) Itse kun lopetin pillerit niin luomumenkat ei todellakaan tullut niinkuin ois pitäny mutta silti tärppäs aika nopsaan kun bongasin oviksen tikkujen avulla. Mitään oireita ovulaatio ei antanut joten en olis ilman tikkuja tienny ajan olevan otollinen. Mutta niinhän sitä taidetaan sanoa että ei mitään ihmeellisiä poppakonsteja raskaaks tuloon ole, vauva tulee kun on sen aika :)

Foolihappoa kannattaa syödä jo raskautta yritettäessä, se auttaa raskautumisessa :)

ja täällä on joka kerta (toinen raskaus nyt menossa) auttanut, että relaa, eikä yritä ihan hirmuna. ekaa yriteltiin aikanaan vuoden verran kunnes tosiaan päästin ajatuksesta irti, aloin tilaamaan aikaa lapsettomuustutkimuksiin. noh, kun lääkäriin pääsimme lopulta, ekalla sellaisella tutkimuslääkärireissulla olinkii jo ekoja viikkoja raskaana..
ja tää toka, luulin etten enää lapsia saa, kun muutama vuosi meni edellisessä suhteessa, eikä mitään tapahtut ja haluja olis ollut vaikka kuinka.. noh, kuinka ollakaan, viime vuonna alkoi uusi suhde, eikä mitään odotuksia ollut raskauden suhteen ja nyt odotellaan perheenlisäystä syksylle... :) mä siis väitän omasta kokemuksesta, että mielentilallakii on jotain tekemistä asian kanssa.. ainakin meidän tapauksessa niin olen todennut.. :)

onnea raskautumiselle toivottelen! :)

Meillä kanssa yritettiin ihan tosissaan ja kun yrittäminen loppui, tulin raskaaksi. Eli vaikka kuinka sitä toivoo (tiedän kuinka paljon!) niin  lapsi tulee kunhan katsoo itselleen sopivan ajankohdan[:)] Tsemppiä!

Meillä ainakin toimi seksin lisääminen. Harrastettiin joka päivä, monesti jopa monta kertaa päivässä juuri siinä arvioidun ovulaation tienoilla, ku oli mullakin tosi epäsäännöllinen kierto!

Tämän voi varlaan kaikilta kuulla ja se on vaikeaa, mutta lopettakaan yrittäminen. Ensimmäinen raskaus täällä tuli kun päätettiin jättää pillerit pois ja katsotaan sitten kun tulee niin tulee ja ekasta heti kiinni. Ikävä kyllä se meni kesken ja sen jälkeen monta kuukautta yrittämällä yritettiin. Ovistikkuja yritettiin käyttää, tyynyä pepun alla ym kaikki greippi mehua myös. Lähdin äidin, veljen ja mummin kanssa sitten etelään ja laskin että ovis olisi suunnilleen kun ollaan etelässä niin meni aika rauhallisesti sinä sitten se kuukausi. Siis ukko ei ollut siellä. Loppu viikosta siellä huomasin että koko ajan oli pissa hätä ja kun kotiin tulin niin raskaus oireet vaan voimistui. Nyt mennään viikolla 36. Oliko se sitten vaan onnea vai se että rauhassa sai rentoutua mikä sen teki, mutta yrittämiseen meni usko siinä välissä. Lapsia tulee kun ne on tullakseen [8|]

Lopeta stressaaminen yrittämisestä, lopeta koko yrittäminen! Ihan sairaan typerä neuvo jota ei edes halua kuulla mutta auttaa, ikävä kyllä.

itse eksän kanssa yritin ensin tulee jos on tullakseen meiningillä 3vuotta. Sitten siirryttiin ja sehän tulee- meininkiin jota kesti 4vuotta ja päätyi siihen, että kävimme hoidoissakin monen monta kertaa. Ikävä kyllä lopputuloksena vain avioero, ei lasta.

Uuden rakkaani kanssa yritimme 11kk. ensimmäiset 7kk hullun raivolla. Kokeilin kaikkea, ovistikut, vitamiinit jne. Ei mitään.
7kk jälkeen luovutin ja päätin että tämä oli tässä, ei sitten. Hoitoihin en lähde. päätin itseasiassa, että nyt ei saakaan tulla raskaaksi, koska 4kk päästä häät ja hääpuvun tilasin jenkeistä hyvin pitkälti sen hetkisille mitoille eli lihoa ei saanut, ei kiloakaan.
Samoihin aikoihin aloitimme vielä hyvin suuren remontin talossa, jonka vuokralaisemme tuhosivat. Stressiä siis oli- paljonkin, mutta ei lapsen yrittämisestä.

Joulukuussa emme tainneet harrastaa kuin pari kertaa seksiä, en edes huomioinut ovulaatiota. Ja silti, kaikesta huolimatta jouluaaton aattona plussa VIHDOINKIN tuli [:D]

Tsemppiä!

Sanon nyt ihan sellaisen neuvon vaan että mars lääkäriin tai yksityiselle klinikalle. Me ollaan nyt raskaana mutta tätä on todella odotettu ja mua kaduttaa etten mennyt aiemmin lääkäriin. Mulla voisi tällähetkellä jo olla pieni lapsi kotona. Ja syy selvisi lääkärissä siis melko pian miksi asiat ei heti lähtenyt rullaamaan.  Älä epäröi kotona vaan mene käymään lääkärissä. Se voi olla joku ihan pienikin juttu vaan mistä tuo johtuu.

Perinteisiä juttuja mitkä auttaa asiaa on tupakoimattomuus ja paino olisi oltava normaali. Ja siis kummallakin nämä kuntoon.

Moi!

Itse söin 3v. pillereitä, jonka jälkeen aloimme yrittää lasta.
Yritimme 7kk ennenkö tärppäsi.
Ja usko minua, minusta tuntui yhtälailla että joka neuvo ja niksi
on tarpeen vaikka ikää mullakin on vain 20v.
Tärppää sitten kun lakkaa väkisin yrittämästä. :)

Moi!

Mulla melkee samantyylinen tilanne ku Suahilli90:llä. Aloimme miettiä avopuolisoni kanssa perheenlisäystä vuoden 2010 alussa kun kouluni oli loppusuoralla. Jätin pillerit pois huhtikuussa ja toivoimme kovasti että heti tärppäisi, mutta eihän niin käynyt.. Aluksi kierto oli vähä sekasi mut tasaantu sit onneks melko nopeesti. Jossain vaiheessa sitä nii paljon odotti että tärppäis niin alkoki sitte tulemaan raskausoireita mut oli sitte ihan kauhee pettymys ja suru kun teki testejä jotka kaikki näytti negatiivista.. Syksyllä 2010 mietittii että ei enää yrittämällä yritetä vaan plussa tulee kun on sen aika.. Tuntu vaan välillä ettei jaksa enää uskoa siihen että tärppäis.. Jouluna oletin että menkat alkaa kun tuli tyypilliset oireet (alavatsakivut, reisien vihlonta yms..) mutta niitä ei sit kuulunukkaa ja tein testin joka sitten näytti kun näyttikin plussaa! En meinannu aluks uskoa sitä joten teinki yhteensä 4 testiä jotka kaikki näytti plussaa. Nyt on menossa rv 14+2 ja todella onnellisia ollaan =)
Tiedän että 8 kk ei oo kamalan pitkä aika kun ajattelee että toiset yrittää monta vuotta, mut kyllä tuokin aika tuntu tosi pitkältä kun sitä vauvaa niin kovasti toivoo.

Toivon kaikille kovasti plussatuulia ketkä toivoo ja yrittää lasta! =)

Takaisin