Tarvitseeko synnyttämään omia eväitä?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletko sinä ottanut syötävää mukaan synnytykseen? Onko se ollut tarpeen?

Oman kokemukseni mukaan ruokaa saa kyllä tarpeeksi. (Paitsi tukihenkilölle omat eväät!) Herkkuja voi ottaa jos siltä tuntuu. Esikoista synnyttämään mennessä mulla oli jotain pähkinöitä tms, kun olin kuullut että kannattaa ottaa jotain. Lapsi oli perätilassa ja syntyi sektiolla enkä heti synnytyksen jälkeenkään saanut ilmeisesti epiduraalin takia syödä mitään kiinteää. Syömättä siis jäivät. Kuopusta synnyttämään otin vain suklaata mukaan ja sillä tuli hyvin toimeen. (Mulle ei ollut kuopusta odottaessa maistunut suklaa niin oli kiva "saada" suklaata 9kk tauon jälkeen.)

Mulla on ollut molemmilla kerroilla herkkuja mukana, mutta ne on maistuneet vasta sitten jonkin aikaa synnytyksen jälkeen. Itse synnytyksen aikana on mennyt alas vain vesi ja pillimehu (joita mies on saanutkin melkein non-stoppina tarjoilla mulle vuorotellen 😂). Mutta perhepesähotellissa maistui kyllä etenkin Fazerin sininen ihan taivaalliselta ❤️

Tukihenkilölle tosiaan hyvä olla eväät. Oma mies lähti BK:hon syömään synnytyksen alkupuolella 😂 Sai kiirehtiä takaisin, kun synnytys etenikin aika rivakasti.

Varmaan meillä jotain oli mukana, mutta ei siinä synnytyksen aikana kyllä juurikaan tullut syötyä. Ja osastollahan kyllä palvelu pelasi, ruokaa tarjottiin 5 kertaa päivässä ja lisäksi sai hakea jääkaapista mihin aikaan vaan, jos yöllä vaikka yllätti nälkä 😆

Ekan synnytyksessä ei eväitä mennyt synnyttäessä, ellen paria omaakin pillimehua juonut jossain kohtaa (niitä olis saanut jostain käytävän jääkaapista mies hakea ja kätilö aina tullessaan kiikutti myös, mutta sit en halunnut että mies poistui kertaakaan mun luota, jolloin jossain välissä varmaan join omatuoman mehun). Tokassa ei paljon evästellä keretty 😕 mutta molemmista oon osastolla kyllä nauttinut irttareista yms. Ja pyytänyt miestä tuomaan rasiasalaattia ja babyporkkanaa kun sairaalaruoan salaatinvirkaa toimittava "2 dl kaaliraastetta" tai "ylikypsät vihreät pavut" ei täyttänyt tuoreiden asioiden himotusta 🙈😅

Mutta jos pääsen vielä joskus synnyttämään, niin en varmaan ota enää mitään mukaan 😅 max ne irttarit käyn etukäteen ostamassa, että saan valittua omat suosikit eikä vahingossakaan tuu miehen valitsemana pahoja 😂 ja jonkun yhden spessujuoman himotuksien mukaan. Osastolle sit mies tuokoon mitä mun tekee mieli.

Käynnistykseen mennessä oli vähän herkkuja ja helposti syötävää evästä mukana ja samassa pussissa koskemattomana ne tuli kotiin sairaalasta. Mentiin aamulla kokoarvion kautta osastolle, olin syönyt kotona aamupalan ja osastolla noin klo 12 lounaan, supistukset voimistuvat niin ettei päivällistä voinut ajatella syövänsä ja niihin aikoihin siirryttiinkin synnärille. Eikä siellä synnärissä tosiaan voinut kuvitellakaan syövänsä jotain, vähä join mehua jota toivat tarjolle ja sitten aamuyöllä vauvan synnyttyä saatiin yöpalaa ja se kyllä sitten maistuikin taas.

Pillimehua meni useampi ja vettä synnytyksessä. Oksensin niin monesti, että välillä imeskelin karkkia maun vuoksi. Sitten osastolla meni vähäsen irtokarkkia kyllä. Sairaalan ruuat oli Espoossa ainakin huonoja, mutta syötiin kuitenkin koko rahan edestä.

58905.jpg

No siis, tässä on mun synnytyseväät ja kaikki meni. 😂 Sairaalassa ei keretty olla varttiakaan ennen vauvan syntymää, mutta sen jälkeen maistuivat. 😍 Ekasta oltiin osastolla ja siellä oli kovin keskinkertaista ruokaa. Tokasta potilashotellissa, jossa olikin sitten tosi tosi hyvät ruuat, mutta karkki maistui silti.

Takaisin