Tyttäreni, 2kk, sai eilen neuvolassa ensimmäisen annoksensa (oraaliliuos) rotarokotetta. Nyt olen monelta eri taholta eri paikoista kuullut, että rokote voi tartuttaa rotaviruksen rokotteen saaneen ulosteen kautta. Käsihygienia on kunnossa ja käytössä aina kakkavaippoja vaihtaessa, mutta oletteko tehneet jotain muitakin toimenpiteitä? Esimerkiksi sulkeneet kakkavaipan pussiin, käyttäneet kumihanskoja pestessänne kakkapyllyä yms. Nimittäin jotkut ovat saaneet tuollaisiakin ohjeita rotarokotteen jälkitohinoihin. Mielestäni ne ovat jo pientä maksimointia...
Mutta siis, miten olette toimineet? Onko teidän perheessänne kukaan sairastunut rokotteen kautta rotaan?
Olen saanut myös epämääräistä tietoa siitä, kuinka kauan virus säilyy ulosteessa. Neuvolassa sanottiin 2-3päivää ja internetistä olen lukenut 1-2viikkoa. Millaista informaatiota te olette saaneet?
Mutta siis, miten olette toimineet? Onko teidän perheessänne kukaan sairastunut rokotteen kautta rotaan?
Olen saanut myös epämääräistä tietoa siitä, kuinka kauan virus säilyy ulosteessa. Neuvolassa sanottiin 2-3päivää ja internetistä olen lukenut 1-2viikkoa. Millaista informaatiota te olette saaneet?