Tarpeellista tavaraa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nobody
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on nuo pehmoimetysliivit saman merkkiset. Muuten ihan jees, mutta nousee eestä niin korkeelle ettei voi oikein minkään paidan kans pitää. Mutta varmaanki just yöksi on jees ku ei oo saumoja missään eikä pitäis puristaa.. Nuo Melelan tilaamat on kyllä kivemman näköset.

Mä tilasin tällaiset liivit ja tuli tänään. Ne oli niin kauniit niin halusin ja nyt vaan mietin, et onko niin kovin käytännölliset. Kuppi on siis sellanen muotoiltu vähän paksumpi eli siks näyttää hyvältä ja tukee hyvin, mut ongelmana saattaa olla se, et se kuppiosa ei taivu kauheen hyvin pois siitä rinnan tieltä imettäessä. Tukirakenteet vaikutti kans hyviltä siis tukevilta, mut painaakohan ne sit liikaa? En tiedä, mutta kauniit on ja tuntuu nyt hyvältä, vähän reilut, joten varaa on rintojen kasvaa maidon noustessa.

http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=36_76&products_id=3267

Nyt löyty itelleni oikein unelma yöimetysasu: http://www.bebelane.com/product/131/her-enchanted-dreams-yoimetysasu-musta [8D] Juurikin ns. mun näkööseni ja tuo ukkokultakin varmasti tykkäisi [;)][:D] Ainut mikä kirpaisee on hinta vaikkei sekään mikään ylitsepääsemätön ole mutta kun tälläänen nuuka oon niin... [>:] Noh, harkintamyssyhyn menee joka tapaukses [:)] Tuon lisäksi satsaan Lindexin nyt jo raskauden aikana hyväksi todettuihin imetystoppeihin sillä en kauhiasti rintsikoista perusta muutenkaan eli nuo topit on oiva vaihtoehto.

Kiitos tänne vinkeistä, minäkin tilasin nuo carriwell pehmoimetysliivit nyt alkuun. Ehkä ei maailman kauneimmat, mutta näyttävät mukavilta päällä.

Postilaatikkoon oli tulla tupsahtanu jo ne liivit mitkä tilasin taikapilvestä. Ja voin sanoa että on ihan hyvät.. yökäyttöön aattelin ottaa nuo. aluksi varmaan tulee muutenki pidettyä ku yöllä.

Tuli tässä mieleen että oletteko hankkineet vaipparoskiksen? Mun piti esikoista odottaessa hommata, mutta jäi sitten ostamatta. Tuntui jotenkin "kalliilta" kun siihen saa sitten niitä "patruunoita" ostaa. Mutta meillä oli sitten sellainen ihan normi roskis ja välillä oli aikamoinen hajupommi. [:@] Eilen kun olin Prismassa huomasin että sielläkin myytiin vaipparoskiksia, nyt tuli mieleen että josko sellasen ostais. Netistäkin kerran löysin sellasen vaipparoskiksen mihin ei tarvii niitä "patruunoita" ostaa vaan siihen käy ihan normi muovipussi sisään. Täytyypä alkaa taas tutkiskelemaan asiaa.

tuota... mitäs eroa on tavisroskiksella ja vaipparoskiksella?? [&:] tyhmä ku oon enkä oo tutustunu aiheeseen [&:]

Siiri, ei niissä hirveesti eroa olekkaan ja ihan tavallista roskista monet käyttää, mutta ne vaipparoskikset on monesti "hajun pitäviä" umpinaisia!

Mulla alkaa olla kriisi kun ei ole vieläkään sitä rintapumppua! Ne sähkökäyttöiset on niin kalliita mutta tykkäisin enemmän sellaisesta kuin käsikäyttöisestä! Noitten hemmetin lomautusten ja lakkojen takia on rahat vähän tiukilla toistaiseksi! Eikä kellään tutullakaan ole enää omaansa jemmassa tai sitten se on vielä käytössä! Kertokaapas mistä olette löytäneet edullisen pumpun? siis vaikka käsikäyttöisenkin!

Rintapumppuja saa kirppiksiltä (tai ainakin lasten kirppiksiltä). Itse oon ostanu kaks käsikäyttöstä pumppua, Ainun pumpun+1kpl tuttipullo 5€ ja Aventin pumppu + 2kpl tuttipulloja 7€.

Välillä on myynnissä myös sähkökäyttöisiä.

Ja lisään vielä...eli pumpun kaikki osat on keitettäviä. Sitten oon muuten nähnyt käsikäyttöiset oliskohan ollu Emma-merkkinen pumppu Prismassa 15€. Ei mielestäni pahan hintainen, en tosin tiedä millanen pumppu on käytössä.

Kirpparilla mäkin oon törmänny tosi usein pumppuihin, mut en oo kyl viel hankkinu. 

Mä kans löysin kirppikseltä Aventin pumpun ja siihen pari pulloa ym härpäkkeet [:)] Eilen sit löysin hyvän Emma merkkisen kantorepun 10e ja Crago merkkisen tärinäsitterin kirppikseltä. Seki oli 10e, eli ei pahan hintasia [:)] Nyt on kyllä meijän kotona niin niin valmista kun vaan voi olla, pikkusta vaan ootellaan joka päivä enempi ja enempi. Vielä ois 3 viikkoa laskettuun aikaan.. Saapa nähä.. [:)]

Panniikki iskee. Ens kuussa tulee vasta kunnolla rahaa äippärahan ja opintotuen summasta... (opintotukea tässä kuussa ei voi sanoa edes vitsillä elinkustannukset kattavaksi tuloksi). En voi ostaa vielä loppuja tavaroita. Edelleen puuttuu ne samat mitä viimeksikin luettelin.

Stressi! No, kai sitä ehtii vielä. Muuten mie ootanki jo vauvan tuloa, mutta jos nyt sais noi tavarat eka hankittua.

löysin anttilasta imetysliivit alennuksessa 11e, piti ostaa heti kahdet! mullakaan ei oo vielä rintapumppua. plus hoitotaso puuttuu yms...

löysin kirpparilta myös hoitotason sen pehmusteen, mikä se ny on. hoitopehmuste? [:D] tosi hyväkuntonen, oikeen värinen ja vaan 3e! samaiselta kirpparilta löytyi sitteri, 15e [:)]

pitää kierrellä vielä enemmän noita kirppiksiä, jospa löytyis se pumppu. [:)]

asiasta moottorisahaan...:
melela, millon sulle tuli ne kelan äippärahapäätökset? eiks sullakin viivästynyt niiden päätösten tulo?
tosiaan eilen alkoi virallisesti loma, eikä edes kelan sivuilta katottuna päätöksissä oo edistystä... [8|]

alina:  muistaakseni se päätös rahoista tuli äippäpakkauksen saamisesta n. 2-3 vkoa. eikö sulle oo tullu vieläkään?? :O soita kelalle ihmeessä! kyllä niistä ois pitäny jo tulla päätös kovastikki, ku äippälomaki jo sulla alkanu virallisesti!

Ei oo täälläkään kelalta kuulunu mitään päätöksestä. Oon jo muutaman kerran sinne soittanu ja jotaki olivat siellä kämmänneet. Voisivat jo jotaki tehä asian eteen.
Muoks. Just katoin kelan sivuilta niin oli tullu päätös 7pvä. 2.10. on alkanu äippäloma.

Rechakka.. mulla on kans tilanne, että viimeinen opintotuki tuli syyskuun alussa ja äippäraha tulee vasta kuukauden päästä. Suunillee samoja juttuja sun kans hankkimatta. Nyt ei sit hankita mitään enää! Meiltäkin puuttuu amme ja totesin, että sitä ei tartte heti. Kaverikin vei vauvan aina suihkuun yhdessä miehen kanssa. Toinen pitää kiinni ja toinen suihkuttelee ja pesee. Vauva nautti. Eli ammeen ehtii hankkii myöhemminki.

Imetysliivit voi varmuudella ostaa vasta, kun maito on noussu, jotta tulee oikeen kokoset, mut hankin kyllä jo ekat. Imetyspaitoja mulla ei oo, joten käytän alkuun tavallisia esim. löysempiä paitoja ja sit vaikka masutuubia ihon suojana. Rintakumit ei hirveesti maksa ja tuttipullonkin voi ostaa lähempänä.. kuumemittaria lainaan sit naapurin vauvaperheeltä, jos tarviin pikasesti. [:D] Toivottavasti tämä lophduttaa yhtään [:)] Huono rahatilanne, mut ei kannata ottaa paniikkia. Lisäks kirppiksiltä saa halvalla noita tarvikkeita. Loppujen lopuksi se vauva ei paljoa tarvi aluks, mut se on tietty ikävää, jos heti pitää lähtee vauvan kans shoppailee, kun haluis olla vaan kotona.

Mulla on tavallinen poljinroskis vaipparoskikseksi varattuna. Kyllä se varmaan sen verran hajua pitää kun pussin laittaa, että ei tarvi ostaa sellaista erityisroskista. Noista rintapumpuista, cittarissa oli muistaakseni se ainun käsikäyttöinen noin 20-30€, eli aika hintava sekin. Avent olikin jo käsikäyttöisenä varmaan tuplasti tuon verran.

Alina, kannattaa kyllä soittaa sinne kelalle kun sun mammalomakin on jo alkanut! Kyllä ne päätökset ennen sitä kuuluisi kaikkien saada, tosi rasittavaa tuommoinen vitkuttelu ja vatkaaminen. VAADI pikaista käsittelyä[:D] (vaikkei sekään tahdo auttaa, mutta kuitenkin).

-rintapumpun saa sairaalasta lainaan joten en aio ainakaan aluks sitä ostaa....ja ilmeisesti sieltä voi myös ostaakin niitä. Tavallinen roskis on meil, ja nyt huomasin et olis ollut kirpparilla ihan oikea vaipparoskis 3 euroo siis sehän maksaa prismassa jotain39 eur!!!! mut en sit ostanut sitä.... Neuvolatäti kehoitti ostaa maidonkerääjän tissille ja sen jo hommasin. maksoi jotain 5 eur prismassa. niin ja imetyspaitoja käyn tilipäivänä kattoo henkka maukalta..... ebaystä tilasin muutamia all in one kestovaippoja kokeeks, hintaa jäis postikuluineen 3,30 eur kappale.ei paha kun suomes maksaa 17-27 eur.

Takaisin