Tampere vai Hämeenlinna?

Liljuska

Vauhtiin päässyt keskustelija
Maaliskuunmammat 2015
Täällä ensisynnyttäjää mietityttää kauheasti missä synnyttäis. Vaihtoehtoina tosiaan Tampere (TAYS) tai Hämeenlinna (KHSPH?). o_O

Oisin mielelläni lukenut mietteitä, kokemuksia, ajatuksi, palautetta ihmisiltä jotka ovat synnyttännyt jommassa kummassa tai harvinaisessa tapauksessa jopa ehkä molemmissa(?).

Mielellään lukisin myös mitä valintakriteerejä teillä on ollut jos on vastaavasti saanu valita kahdesta tai useammasta :anyone
 
Ihan positiiviset kokemukset TAYSista. En tiedä siitä osastosta 4, mutta osastolla 2 ainakin oli mukavat puitteet. 2 hengen huoneet. Jos synnytys sujuu hyvin, niin sitten on myös se potilashotellimahdollisuus, mitä muualla ei vielä ole.

Synnytyspäivystyksen vastaanotto oli hieman sellainen, että kun itse ensikertalaisena sinne asteli, niin oli vähän pihalla kaikesta, eikä missään oikein ollut mitään selkeää ohjeistusta tai muuta. Ihan kuin olisi astellut keskelle arkista työpaikkaa, sinne kuulumattomana vierailijana. Riippui ihan henkilöstä kuka selitti ja otti ns. asiakkaana vastaan, ja kenen kanssa tuli olo, että on liukuhihnalla potilas. Muttei mitään huonoa kokemusta jäänyt kuitenkaan, se vain, että ensisynnyttäjänä on ihan pihalla asioista, niin haluaa sairaalaan tullessaan jotakin selvyyttä asioihin ja sitä ei saanut. Kävin siis pari kertaa päivystyksessä vesien menon jälkeen (ensimmäisellä kerralla lähettivät kotiin takaisin, toisella kerralla synnytys oli jo vauhdissa) ja siellä oli useampi kätilö samaan aikaan. Sitten kun synnytyssaliin pääsi, siitä lähtien todella positiiviset kokemukset. Sen jälkeen selitettiin mitä tapahtuu ja jäi erityisesti mieleen henkilökunnan ystävällisyys.
 
Itse synnytin toukokuussa tayssissa. Raskausaikana jo jouduin useamman kerran käymään osastolla ja molemmat osastot (2ja4) oli ihan mukavat, mitä nyt sairaalassa voi olla. Synnytyssalissakin kävin raskausaikana useamman kerran, että vasta kolmannella kertaa poika syntyi. Näin ollen tutustuin useaan kätilöön ja lääkäriin ja suurin osa oli todella mukavia. Vaikka itsellä synnytys meni päin mäntyä, niin kätilöstä jäi silti hyvä mielikuva. Sain vielä osastolta yhden hengen huoneen, joka miellytti kovastikin minua, kun itse olin siinä mielentilassa, että vieraita ihmisiä en tahdo nähdä. Ja vaikka itselle omista kokemuksista jäi pelko, niin silti suosittelen tayssia synnytyssairaalana, itse olisin ollut kauhuissani, jos olisin johonkin muualle joutunut synnyttämään.
 
Takaisin
Top