Tammimasujen kotikaupungit

Prötkis

Jostain jotain jo tietävä
Ajattelin luoda tämän helpottamaan samasta kaupungista olevien löytymistä. Itse olen espoosta ja olisi kiva kuulla muiden kokemuksia vaikkapa kaupungin neuvolakäynneistä yms. :) tai vaikka onko tietyssä neuvolassa tietyt rutiinit, esim. Sydänäänien kuuntelun kanssa :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Helsingistä olen. Mulla ensimmäisessä neuvolakäynnissä oli mukana terveydenhoitajaopiskelija, jota jännitti ainakin sata kertaa enemmän kun mua itseäni. Oli luultavasti sen ensimmäinen kerta kun piti neuvolakäyntiä. :grin Jäi tosi hyvä fiilis ja jos opiskelija unohti jotain mainita/kysyä, niin terveydenhoitaja kyllä kyseli ja mainitsi sitten kaiken tarvittavan. Mulla ei kuunneltu sydänääniä, mutta en sitten tiedä, että miten myöhemmissä neuvolakäynneissä.
 
Tampereelta olen ja täällä ei (ainakaan minulla) ekassa neuvolassa kuunneltu sydänääniä.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Hämeenlinnan Lammilta olen.
Ja yleensä ekalla käynnillä ei kokeilla neuvolan doplerilla kuunnella sydänääniä, koska niiden kuuluviin saaminen on niin vaikeaa vielä aikaisilla viikoilla. Mulla on huomenna lääkäri ja viikkoja 9+6 silloin ja se tod.näk. kokeilee kuunnella ja toivottavasti saakin kuuluviin ne, niin tulis asteen todemmaksi tämä raskaus. :)
 
nuunu-89, missä käyt neuvolassa? Meidän kylillä on äitiysneuvola lopetettu joten meen Vammalaan, vähän jännittää! Olin niin jotenki varautunu että on sama tuttu neukkutäti kun esikoistakin odottaessa....
 
Helsingistä ollaan :) meillä oli ihana neuvolatäti Kontulan neuvolassa vaikka itä-Helsinki ei muuten mun mielipaikka asua olekaan... toivoisin että muutettais muualle mut miehel alkoi just työt et saa nähdä. :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Vantaalta ollaan. Täällä kuunneltiin sydänäänet, viikkoja oli silloin 9+0. Neuvolatäti varoitteli että älä sitten säikähdä jos ei kuulu, mutta sai sydänäänet kuuluviin, voi sitä tunnetta kun ne yhtäkkiä kuuluivatkin:Heartred


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä yks Helsinkiläinen. Ensimmäistä odottaessani muistaakseni oli niin, että ekalla neuvolakäynnillä ei kuunneltu sydänääniä mutta siitä eteenpäin aina kuunneltiin. Ja ihan raskauden loppupuolella oli neuvolassa yks ultrakin mikä yllätti mut ihan täysin :D
 
Takaisin
Top