Tammikuussa tapahtuu!

Mulla tuntuu kans välillä et seinät kaatuu päälle ja tylsyys iskee. Oon kattonu kaikki yle areenan ja katsomon kiinnostavat sarjat, siivonnu, tehny kaks 1500 palan palapeliä.. Ainoo mitö sais tehdä mielin määrin viel ni ois opinnäytetyö, mut miks just siihen ei riitä nyt kiinnostus ja mukamas voimat.. Tänään keksisin uuden ajanvietteen; meiltä on kirkastolle n. 10min kävelymatka. Kävelin sinne ja sain vähä supistuksia aikaan ja sit istuskelin siellä ja luin vanhoja kaks plussia ja vauva lehtiä ja sit kotiin :) äsken käytiin viel miehen kans leffateatterissa nyt kun voi vaan extempro viel lähteä :)
 
Kyllä mullakin tuo diplomityön kirjoitus meinaa nyt just hieman tökkiä. Mut kun saa itsensä pakotettua alkuun niin siitä sitten innostuu. Ehdin tuota dippaa kirjoittaa ennen lomaa reilu 30 sivua niin helpointa se olis saada loppuun tehtyä kun vaan ei päästä sitä unohtumaan. Silloin on aina vaikeinta orientoitua siihen uudestaan. Mulla olis myös opinto-oikeus toistaiseksi vaan heinäkuun loppuun niin sekin motivoi.
 
Hannaka ja hillevi, on se joo kumma miten just se mitä sais ja pitäis tehdä ei sit jaksa huvittaao_O Toisaalta raskausaivoja on hyvä syyttää yhdestä sun toisesta kykenemättömyyden tunteesta.
Mulla ois myös joku 25-30 sivua gradua jo tehtynä (tulee vajaa 100 sivua) ja tiedän kans et jos jätän sen oman onnensa nojaan vielä hetkeksi ni unohtuu kaikki asiat, ja niinku hillevi sanoit niin on tosi vaikee palata sit takasi kirjoittamisen ääreen.
Mut tsemppiä opinnäytetöihin molemmille ja toivottavasti päästään pian tästä odotuksen piinasta:)
 
Minä myös toivotan teille opinnäytetöiden parissa työskenteleville, Minnie ja hannaka tsemppiä! Vähän kyllä jännittää miten sit vauvan kanssa sujuu tuo tekeminen. Kunhan sais edes kerran viikossa vietyä työtä vähän eteenpäin, niin olis sit mahdollisuudet kesällä valmistua. Toisaalta mä tykkään, että on tuo opinnäytetyö tuossa tehtävänä, kun kaipaan varmasti sitten lapsen hoidon ohessa myös omaa kehittävää tekemistä, että osaan olla itseeni tyytyväinen.
 
Kiitokset tsempeistä, niitä tullaan tarvitsemaan:) mä uskon kans et toi työnteko on sopivaa vastapainoa lastenhoidolle ja saa samalla muuta ajateltavaaki:)
 
Tsempit myös täältä kaikille lopputöiden/opiskelujen parissa ahertaville! Ite sain graduni valmiiksi jo alkukesästä ja vaikkei se loppurutistus alkuraskauden olojenkaan kanssa painiessa mitään herkkua ollut, itse tuskin oisin saanut enää yhtään mitään aikaseks viimeisillä raskausviikoilla saati vauvan syntymän jälkeen.
 
Puolet tästä kuusta jo takana! Tuntuu et täälläkin pian enemmän synnyttäneitä kuin odottavia äitejä:) ja juttujen painopiste muuttunut synnytys- ja vauvakeskeiseksi!
Siltikään ei vielä tunnu itestä konkreettiselta tää hetki, et ollaan jo tässä vaiheessa, mut ei sitä vauvan saamisoloa osaa varmaan etukäteen mitenkään kuvitella vaikka kuin yrittäisi...
 
Samoilla linjoilla Minnie89. Mun laskettu aika on vasta 29.1 että taitaa mennä reippaasti helmikuulle. Että loppua kohti onki sitten vähemmän vertaistukea.. silti tästä ryhmästä on tullut tärkeä tuki :)
 
Samoilla linjoilla Minnie89. Mun laskettu aika on vasta 29.1 että taitaa mennä reippaasti helmikuulle. Että loppua kohti onki sitten vähemmän vertaistukea.. silti tästä ryhmästä on tullut tärkeä tuki :)

Mähän pyörin sujuvasti sekä joulukuisten että tammikuisten keskusteluissa, kun mulla oli la 31.12. Toimii ihan hyvin.
 
"Tammikuussa tapahtuu" :D tai sitten ei.. varmaa menee sinne 42 viikolle joka on siis 2.2 :)

Tai sitten ei, juuri niin:hilarious: mulla ois sit 7.2. jos oikein pääsee venähtämään!

Samoilla linjoilla Minnie89. Mun laskettu aika on vasta 29.1 että taitaa mennä reippaasti helmikuulle. Että loppua kohti onki sitten vähemmän vertaistukea.. silti tästä ryhmästä on tullut tärkeä tuki :)

Mullaki la vasta 24. päivä et ihan hyvin voi olla helmikuutakin ennenku vauva vaivautuu kömpimään ulos. Mut kyl meidänkin vuoro vielä tulee (luulis ainakin:hilarious:)! Ja oon samaa mieltä, tästä palstasta ollu niin paljon tukea ja apua et harmittaa ku löysin tän vasta marraskuussa. Mut hyvin on saanu näihin loppuraskausoloihin vertaistukea.
 
Hei mä olisin niin happy, jos tosiaan tammikuussa jo tapahtuis. LA on vasta 31.1. ja sekin eka...toinen arvio on 4.2. eli saattaa mennä kuitenkin helmikuulle. Turhauttaa kun iltaisin supistelee kipeesti jo välillä useamman kerran tunnin sisällä ja sit kun alkaa laskemaan, niin loppuvat... Aamulla yleensä oon vain väsynyt, mutta muuten hyvä olo. Esikoisen takia ei kuitenkaan saa hirveesti touhuttua, vaikka toiveena oli kunnon siivous ennen vauvan tuloa. Eilen tein pitkästä aikaa lenkin koirien kanssa ja kylläpä otti nivusiin...tiedän ainakin mitä teen, jos menee paljonkin yli tuon 4.2. vauvan tulo.
 
Koska synnytyksestä ei ole tietoakaan, alan nyt pesee kaikkia tutteja ja pulloja. Pullataikina kohoamaan ja vähä jottai siivousta.. vois vaikka noi kassitki kattoo vielä läpi, että onko kaikki tai onko liikaa tavaraa. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille
 
^ Mulla on ollu samat hommat tänään, vaihtelin lakanat, verhoja, imuroin ja luuttuilin lattioita, pessy noi lakanat ja verhot. Kerta ei tää ulos haluu, niin joutaahan tässä kotia siivoilemaan ja järjestelee, kun alkaa kyllästyttää. Vois noi kassitkin tosiaan kattoo läpi et mitä sinne on tullu pakattua :)
 
Koska synnytyksestä ei ole tietoakaan, alan nyt pesee kaikkia tutteja ja pulloja. Pullataikina kohoamaan ja vähä jottai siivousta.. vois vaikka noi kassitki kattoo vielä läpi, että onko kaikki tai onko liikaa tavaraa. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille

Mä steriloin kaikki tutit ja tuttipullot ja rintapumput jo pari viikkoa sitten:grin kun en enää mitään muuta tekemistä keksinyt... Nyt oon ajatellut et jos hakis vaunut yms vintiltä säilöstä minne oon kiikuttanu heti ostamisen jälkeen, ja alkais niitä tuunaa...
 
Mulla on toi pullojen pesu ollut listalla jo pari viikkoa mut nyt vasta innostuin :D vaunut,sänky ja hoitopöytä ovat olleet valmiina pari viikkoa. pihavalojakin keräilin osan jo pois
 
Mäkin tein myös tuon steriloinnin jo pari viikkoa sitten.
Leiponut olen harva se päivä. Siivoilen aina, kun näen tai keksin siivottavaa.. Mutta ei sitä kokoajan riitä. Telkkarin katsomiseen oon kyllästynyt täysin.
Tässähän olisi joululoman jälkeen hyvin ehtinyt pariksi viikoksi takaisin töihinkin :grin
LA oli ja meni.. Toivottavasti tammikuussa vielä tapahtuu..
 
En tiedä onko oikeesti ollut mitään vaikutusta, mutta mulla on molempia synnytyksiä edeltänyt seksi edellisenä iltana ja vedet mennyt yöllä. Ei ainakaan haittaa kokeilla [emoji4]
 
Kokeiltu on! Ei näy vauvaa... Mutta tänään on ollut vähän epämukavampi olo, on siis supistellut enemmän ja sen vuoksi joutunut käymään vessassakin usein. Kyllä se tästä. Max 3vko siihen että on 42 täynnä.
Ja todennäköisesti syntyy kuitenkin ennen sitä.
 
^ Mulla on ollu samat hommat tänään, vaihtelin lakanat, verhoja, imuroin ja luuttuilin lattioita, pessy noi lakanat ja verhot. Kerta ei tää ulos haluu, niin joutaahan tässä kotia siivoilemaan ja järjestelee, kun alkaa kyllästyttää. Vois noi kassitkin tosiaan kattoo läpi et mitä sinne on tullu pakattua :)

Tais olla tuosta ässästä sulle hyötyä :)
 
Takaisin
Top