Tammikuun tarinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja manda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kummalliselta se kuulostaa ku ite on pitäny normaalina tota 4vk välein olevaa :D ku just jos esim pissassa olis vaikka proteiinit koholla tai jotain niin ei sitä välttis itse huomaa ennenkö pääsee liian pahaks. siks mä näkisin järkevänä sen tiheen neuvolan. no,onneks täällä on :D mä kyll tykkään käydä neuvolassa vaikka ei enää ookkaan ensihuumaa :)
täällä taas on parantunu toi käytäntö esikon jälkeen! :O sillon ku odotin esikoista niin kunta tarjos vaan yhden ultran.ja toinen piti käydä ihan omakustanteisesti yksityisellä :/ nyt kunta onkii ostanu palvelut terveystalolta ja tarjoo ne kummatki ultrat :) np- jarakenneultran.

Täällä alko toi 4 vkon välein vasta sen puolen välin jälkeen.. Ja sit ihan lopussa toka viimenen kuukaus oli 2 vkon välein ja viimenen kuukaus viikon välein :) Eikös niitä pissatikkuja saa kotiinkin mukaan jos niissä joku huolettaa..? Mulla on jääny sellanen mielikuva et niitä olis kotiinki asti saanu ottaa jos oli tarvetta/ oman mielenrauhan takia..

Mä en nyt jotenki jaksa niitä neuvolakäyntejä odottaa, mut ultraa odotan sitäkin enemmän :) Täälläki järjestetään kaks käyntiä raskauden aikan.. Ja se eka sais tulla jo ;)

Ehkä siinä on sekin et meillä kans on vaihtunu neuvolantäti ja tuntuu et tän uuden kanssa ei oo oikein aidosti mitään ylimäärästä puhuttavaa.. Kovin on nuori ja sellanen kirjoista oppinu.. Mä kaipaisin ehkä vähän vanhempaa ja sellasta iän tuomaa viisautta.. Mussa sellanen herättää enemmänki luottamusta, ku et luetaan suoraan kirjasta ja annetaan ohjeet sen mukaan.. JUU NOU ;)

saa kai niitä jos haluaa tai tarvii.
Mull on kyll aivan ihana neukkatätskä! viihdyn siellä tosi hyvin :D se ku on ollu pojan n.tätinä jo melkee tän 2 vuotta niin on hyvin ehtiny tutustuun sillee.Monesti mulla menee tupla-aika neukus ku jään suustani kii sinne :D

Mullakin oli se edellinen täti tooosi ihana ja kiva :) Se oli koko edellisen raskauden ja sit vielä vajaan vuoden ton pojan neuvolantätinä ja sit se ihan ykskaks vaihto neuvolaa ;(

Tää uus täti sit ei oo ihan mun makuun.. Me ollaan oltu sen kanssa samaan aikaan ala-asteella samassa koulussa ja asuttu lapsina ihan lähekkäin :D Se on ensinnäki tosi uskovainen ja vanhanaikanen kaikissa omissa mielipiteissään.. Ja siis ihan jokaisen oma asia olla uskovainen, mut tuntuu siis vaan että meillä ei keskenään oo kauheesti ylimäärästä asiaa toisillemme..

Noo, kyllähän sen kanssa toimeen tulee, mut en niin kauheesti odota niitä neuvolakäyntejä ;)

no en ihmettele. mulla oli vähän aikaa esikoisen raskausaikana semmonen hoitaja et suorastaan vihasin neuvolakäyntejä! se oli oikeesti ihan käsi! oli siis sijainen.. musta tuntu vahvasti ett se ei ollu ees erikoistunu nimenomaan äitiyspuoleen vaan johki ylä-asteikäsiin :D sillon ei kyll ikinä tienny et pitikö itkee vai nauraa ku se oli ihan tohelo!
ihan totta se akka ei osannu edes kuunnella vauvan sydänääniä ja mulla oli viikkoja sillon jo jotain vajaa 30! :,D se yritti puol tuntia niitä ettiä ja sit haki toisen hoitajan paikalle ja kappas kummaa ku se tökkäs ekaan kohtaan sen doblerin niin HETI kuulu! xD meinas lievä paniikki iskee siinä kyllä! -.- mä oisin varmaan itekki osannu ne kuunnella paremmin ku se :D:D:D

Hih :D Toi tollanen toiminta jos mikä herättää tosi paljon luottamusta ;) Kaikennäkösiä sitä vaan valitettavasti aina välillä joutuu näkemään..

Nyt täytyy poistua linjoilta ja käydä herättämässä toi pien hönö et saa sen illalla unille :)

Mutta mukavaa päivänjatoo ja palailuihin :)

Jei eka neuvola käynti takan , neuvola tätskä oli nini kiva ja ihana :) harmi vaan että se oli sijainen :/ kuulemma ollut kyllä jo tosipitkään sijaistamassa tätä vanhempaa rouvaa joka kuulemma kans on tosi mukava. Mulal jäi tosi hyvä amku suuhun tuolla käynnistä aj läjäpäin lappuja ja joku dvd:ki sieltä lähti mukaan :)
Laskettu aikaki siirty, pysyn vielä silti just ja just tässä syyskuussa eli 1.9.2011! katsotaan nyt mitä ultrassa ilmenee että siirtyykö vielä vai poistuuko kokonaan, toivon nyt ainaski parasta ettei aianskaan poistu! Nyt on aivan mahtava olo ja kaamea nälkä! Joten meen ilokseni tekemään jotain ruokaa :D trallallaaaaemoticon

munki pitäs tota unipöllöö pian herätellä että ei kukkuis puolilleyötä :D ei vaan malttais toista herättää <3
eevi-kiva et sullaki on sit mukava hoitsu siell,ainaki jonku aikaa :) mulla kävi esikoisen kaa nii että ku alunperin oli laskettu aika 16.11 ja kävin sit keskustelua marraskuisten kanssa niin ultrassa siirty mukavat 3 viikkoo! :D eteenpäin ja uus la oli 5.12 :D siirryin sit keskusteleen joulukuisten kanssa ja lopulta poika synty 27.11 :D:D:D et ihan hyvin ois melkee voinu pysyä siellä marraskuisten puolella :D

Hahha niin mä vähän itekki ajattelin vaikka mulla siirtyis niin täälä pysytään varmuuden vuoksi ;) Ompas hyvä fiilis :) tää mun hoitsu oli tosi nuori mut todella kiva ja kokenut hoitaja :) ai ai nälkä paiana päälle :P harmi avan et lähes kaikki ällöttää aj yököttää niin mun on saatava just sitä mitä tekee sillä hetkel mieli :D

mulla on TOSI kummallinen olo. siis henkisesti.
Vaikka mulla näitä oireita on ja aivan selviä niin silti mulla on ihan semmonen fiilis että täällä ei mitään oo.Menkkojakaan ei kuulu mut siis en tajuu. Ei tunnu yhtään siltä että odottais vaikka toi oksetuski on aika voimakasta. Kummallista. Kaippa se sit alkaa tuntumaan kun jos jossain vaiheessa alkaa maha näkymään mutta.. Tää olotila tukee mun pelkooni ja nyt oon jo ihan varma ett se oikeesti ei oo muuta ku tuulimuna tai jotain.. :( hmph. sais ny äkkii mennä tää pari viikkoo et on se lääkärineuvola..

Muaki kauheesti pelottaa et mul no tuulimuna, koska mulla oli viimekski :/ koitan vaa ottaa rauhallisesti ja varaudun kaikkee maholliseen siks just et mä en oikeesti sekois jos kuulen et siel on km. Mut jos siel näkyy joku peini niin mä varmaan itken riemusta

[img]http://www.cosgan.de/images/midi/liebe/a070.gif[/img] Täällä leijutaan ihan taivaissa. Pikkunen pähkinä siellä oleskeli ja sydän vipatti niin vauhdikkaasti. Ja olipa vielä oikein kuvauksellinen kun eka oli huonossa kuvausasennossa mut vaihto sit asentoa ni saatiin parempi kuva ja mitat :D
Mitat oli sitä luokkaa et ois reilu viikkoa pienempi eli nyt ois rv7 ja la ois 15.9. Mut kattellaan kun kahen viikon päästä on lääkärineuvola ja sit siitä parisen viikkoa ni ois np-ultra.

Ihanaa Mayday :) Meillä on sit päivän ero lasketuissa ajoissa.. meillä kun oli la 16 pv. :)

Niin hirveä päänsärky ollu tänään ja ihan veto pois.. Toivottavasti parempi olo huomenna.
Nyt tosin hiukan alkoi pelottamaan jälleen, tuli aavistuksen verran verta taas. Sitä pelkää heti pahinta.. Vaikkakin mulle just lääkärissä sanottiin ku olin ton verenvuodon takia et se vaan tulee joillain helposti varsinki alkuraskaudessa eikä silti ole mitn hätää.
Toivottavasti siis panikoin nyt ihan turhaksiin... :)

Menin nyt sitten hormonihöyryissäni tilaamaan jonkun lehdenkin ku puhelinmyyjä soitti. :D Ja mies kiittää, varmasti. ;)

Ihanaa mayday! Aina yhtä ihanaa kuulla hyviä uutisia! emoticon

Täällä kans ultra takana! JA KAIKKI OLI HYVIN! Siellä se pikkuisen sydän löi niin mahottomasti että teki mieli alkaa laulaa sitä Jungle drum-kappaletta! emoticon "My heart is beating like a jungle drum.." :D Lääkäri laittoi oikeen kajarit päälle ja saatiin kuulla se pikkupikku sydämen tykytys tu-tum-tu-tum <3 emoticon Laskettua aikaa joudutaan varmaan siirtämään, mutta tässä viikossa hän oli kasvanut täysin normaalisti. :) Ens viikon keskiviikkona olis kääkärineuvola niin jos se antais mulle sitten uuden la:n :) Sitä siis odottelemaan!

Jemina sairastaa. Viime yönä iski kauhee yskä ja päivän aikana nuha ja nyt iltaa kohden on noussu myös kuume. Äsken mittasin kainalosta ja näytti 38,5. Kauheeta kun toinen on kipee eikä ite oikeen voi tehä mitään :( Täytyy antaa yöks nestemäistä panadolia jos se helpottais oloa!

Nyt hoivaamaan pikkupotilasta! Kuulumisiin! Jos vaikka huomenna paremmalla ajalla!

lauraelina.
Sinäkin saanut iloisia uutisia <3 :)
Pikaisia paranemisia Jeminalle! :( tosi inhottavaa kun lapsi sairastaa,kun pieniki pöpö on lapselle aina hankala :/ siis ku ei voi samaan tapaan helpotella oloja ku ite esim. aina ottais mielummin itelleen kaikki lapsen taudit

Heij, josko nyt onnistuisin lähettämään viestin oikeaan paikkaan emoticon
Eli eli,  viikko sitten ekan kerran näytti testi Positiivista tulosta, kuin myös sunnuntaina ja maanantaina sitten uskalsin jo kertoa avopuolisolle testituloksen ja varailla ekan neuvola käynnin. Kuinka ollakkaan ilmeni myös että varhaisultra ei kuulu neuvolapalveluihin joten sekin on nyt yksityiselle varattu. Aika tyyristä näin opiskelijan kukkarolle mutta varmaan joka euron arvoista (sillä oletuksella että kaikki on kunnossa). 
Tällä hetkellä laskurin mukaan rv 5+5 ja LA 24.9 .
Esikoista innolla odotellaan, mutta kurjaa että silti kokoajan takaraivossa on pelko keskenmenosta, ehkäpä siksi etten ole ennen ollut raskaana..
Toivottavasti kaikki menee hyvin :), nyt vaan osotetaan sitä varhaisultraa jonka varasin 7.2, silloin pitäisi jo kuulua sydänäänet :)

katilii-tervetuloa ja onnea plussasta :)
ei tuo varhaisultra taia missään kuulua,mut niskapoimu ja rakenneultrat on ainaki useimmissa neuvoloissa :) minä ootan toista ja siltiki karmia km pelko et ei se ainakaa helpota vaikk on jo kerran onnistunu raskaus takana :D itseasiassa mä pelkään nyt enemmän ku esikoista oottaessa :O :D mut toivotaan et pikkuset pysyy kyydissä loppuun asti :))
Mitenkä sulla on alku sujunu? ootko ollu hyvän vointinen vielä? :)

Takaisin