Tammikuun tarinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja manda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rainbow, mäki sain viime viikolla noi vau:n kirjaset, kyl lukasin vaik tietty vielä tässä vaiheessa ois kiva lukee odotuksesta. Neuvolasta sain sit kyl kivan vihkosen, jossa on odotuksestakin juttua :)

No täytyypä itsekin käydä hakemassa noita monivitamiinitabletteja, niin ei tarvitse niin paljon stressata ruokavaliosta. tällä hetkellä kun popsin ainoastaan d-vitamiineja. :)
täälläkin alkaa kyllä tuo väsymys painaa. aamuisin en meinaa päästä sängystä ylös, yöt kuitenkin nukun hyvin. ja iltaisin koulupäivän jälkeen ei millään jaksa paneutua tenttien lukemiseen, kotitöiden pyörittämisestä puhumattakaan. tekisi mieli vain nukkua ja nukkua ja nukkua...

Hellou rupeen taas oele vähän edes elävien kirjoilla. Kyllä vieläkin kipee, mutta pääsin tänään jopa sängystä ylös ja pääsin viemää koirat! Poikaystävä on joutunu nyt yksin viemää koirii ja kiva ku toi yks on ihan pentu vielä niin se pitäis käyttää n kymmenen kertaa päivässä ulkona et oppis sisäsiisteyden ihmeen. Kuume on kadonnu, mutta vielä nuhaa on, panadol hottii hain eilen ja se on auttanu kummasti!

Voi Buu, Koita jaksaa :/emoticon

Mä eilen jo tokasin tossa poikaystävälle tai laitoin viestin illalla et älä sitten odottele mitään, mä luulen että tää on mennyt keskenmenoks että ehkä se ei oo nini paha jos näin etukäteen aavistaa ja osaa varautuu siihen.

eilen vaan tuli tolanen olo et ähä ei sielä mitään oo enää ja taas keskenmenolla mennään, mutta katsotaan nyt ku mennää ekaa ultraa ja huomenna eka neuvola!!

munki täytyy käydä ostaa noita vitamiinejä! ettei ois niin hädissää koko aika

ai ku väsyttää, taidan mennä ottaa vähän sohvalle lepoa :) ja parantelee hiljallee loppuun :)

Buulle täältäkin hirveästi voimahaleja. <3

Ja Eevi, älä nyt turhaan vielä maalaa piruja seinille.. :) Varmasti siellä on kaikki hyvin asukkaalla! :)

Täällä käyty eilen ensimmäisessä neuvolassa ja hiukan harmitti kun sai tietää että seuraava neuvola, toissynnyttäjä kun olen, niin vasta puolen välin jälkeen. Jotenkin saanu turvaa aina neuvolasta jos ollu jtn mieltä askarruttavaa. Ja kun viime raskaudessa oli myös raudan puutetta, ni sai aina neuvolassa mittailla sen hemoglobiinin. Toisaalta, taidan vaan murehtia turhia.. kai sen sitten huomaa jos alkaa taas heittämään päästä oikeen kunnolla ja päänsäryt palaa. Ja sitte yhteyttä neuvolaan taikka lääkäriin. :)

Täällä pitäis kovin jo miettiä et mitä sitä keksis tarjoilla ensviikolla kun on esikoisen 1 v synttärit ja omatkin siinä samassa, tosin omia en taida raaskia juhlia enää. ;) Antaa pojan viedä kaiken huomion. :) <3

Jonna^^^^: Mä olin alussa niin paniikissa et meinasin ihan sekoa täälä, nyt mä vaan oon ajatellu et jos se keskenmeno tulee niin sitte se tulee enkä mä voi sille mitään. en jaksa enään panikoida sitä aj koitan koko ajan ottaa iha rauhassa. Tottakai toivon että sielä mun asukki ois , toivon niin paljon, siks en malta odottaa ensimmäistä ultraa. 

Tiedätkö jo milloin on siis ultra? :) (oon aika uuusi täällä ja en oo lukenut niinkään noita vanhoja tekstejä.. jos siis oot jo sen sanonu aikasemmin.. :) ) Monennella viikolla olet? :)
Voin kyllä sanoa että paniikissa mäkin olin, mies jo hermostu muhun ku koko ajan pelkäsin pahinta,ja sitten tuli päälle vielä verenvuotoa ja sen jälkeen olin ihan varma et nyt se meni siinä..  mut onneksi ultrassa sykki sydän ja kaikki muutkin oli kohdallaan. :)

Tämä tyttö pissasi äsken haamuplussan. Tunteet kyllä risteilee laidasta laitaan, niin odotettu ja toivottu tämä plussa olisi. Vielä ei kuitenkaan uskalla toivoa tai odottaa liikoja kun kuitenkin kyseessä oli tuo haamu. emoticon Meillä siis takanapäin jo puolitoista vuotta yrittämistä...

Ellikaramelli, toivottavasti haamu ei jää vaan haamuksi vaan että liittyisit tänne meidän seuraamme!!!

JONNA-
siis miten siellä vasta puolenvälin jälkeen neuvola?? :O kyll vaik mäki toista ootan niin käyn alkuun 4 viikon välein ja sit loppua kohen tihenee. täytyshän niitten sitä pissaaki seurata ym.. aika omituista :O

No justiinsa! Mistäpäin sä oot xiina? Mä turusta ja kyllä mustakin vaikuttaa oudolta.. Ensimmäistä kun odotin ni asuin pienemmällä paikkakunnalla ja pidin hirveästi meijän neuvolatädistä, oli vanhempi ja sellanen symppis.  :)
Nyt täällä turussa taas en niinkään välittänyt tosta äitiyspuolen neukkutädistä.. Hän taas nuori ja vaikutti jotenkin niin totiselta.

Hänelle ku sanoin tosta et mites sit saan tietää jos hemoglobiini alhanen, niin sanos vaan että ku on np-ultra takanapäin ni käyn sitte labrassa samanapäivänä antaas kaik verikokeet ym mihin sain lähetteet ja sitten voin vaikka soittaa hänelle seraavana päivänä ja kysyä sitä hemogl. Onneks tajusin kuitenki ees kysyä.

Pakko oli vielä varmistaa, mulla tosiaan seuraava neuvola 17.5 emoticon

jonna-
mä oon tampereen naapurista.onkohan se sun neukkutäti ihan oikeessa ammatissa? :D ihan totta.toi kuulostaa meinaan kyll tosi oudolta.kaiken lisäks täällä täytyy ainaki mennä sinne labraan jo ennen ekaa ultraa! sinuna kyll soittaisin jollekki toiselle hoitsulle siellä ja kysyisin et kuuluuks sen noin mennä :O ku sehän se just tärkeetä neuvolassa on että seurataan sitä äidin vointia niillä verikokeilla ja pissanäytteillä ym. kaikella!
senki niinku tajuais et jos se olis vaan lääkärineuvolaan sekottanu mut kyll mulla on jo seuraava neuvola 10.2 ja se on eka lääkärineuvola.

iloa keskiviikkoiltaan x)

Perheenäiti työskenteli keittiössä ja sivukorvalla kuunteli, kun

hänen 5-vuotias poikansa leikki olohuoneessa uudella sähköjunallaan.

Ãiti kuuli junan pysähtyvän ja poikansa sanovan: "Kaikki perslävet,

jotka haluavat poistua junasta, lähtekää helvettiin nyt, koska tämä

on vitun päätepysäkki! Ja kaikki ne laardiperseet, jotka ovat nyt

nousemassa junaan, hilatkaa perseenne sisälle, koska juna vittu lähtee nyt!"

Kauhistunut äiti meni olohuoneeseen sanomaan pojalleen:

"Meidän huushollissa ei tuollaista kieltä suvaita. Nyt menet

huoneeseesi ja pysyt siellä 2 tuntia. Ja kun tulet pois sieltä voit leikkiä

junallasi.Mutta tuollaista kieltä et enää käytä !"

Kaksi tuntia myöhemmin poika tuli pois huoneestaan ja jatkoi junalla

leikkimistä. Pian juna taas pysähtyi ja äiti kuuli poikansa sanovan:

"Arvoisat matkustajat, olkaa hyvä ja muistakaa ottaa tavaranne

mukaan junasta poistuessa. Kiitämme teitä matkasta ja toivomme, että

matkanne oli miellyttävä."

Ãiti kuuli kullannuppunsa jatkavan: "Junaan nouseville matkustajille

tiedoksi, että junassa ei ole tupakkavaunua. Toivomme, että vietätte

miellyttävän ja rentouttavan matkan kanssamme."

Ãidin jo alkaessa hymyillä tyytyväisenä, lapsi lisäsi: Tiedoksi

niille

matkustajille, jotka ovat vittuuntuneita kahden tunnin

viivytyksestä, pyydämme valittamaan tuolle paksulle

valurautapermanenttikotkalle keittiössä."

emoticon

voikun noi lapset ovat niin ihania välillä :D siis ei kilenkäytöllä mut jotenkin tuo oli niin hyvä juttu että ei voinut olla nauramatta :D

Toi oli kyllä hyvä. :'D

Ja xiina, mä niin ajattelinkin että soitan muutenkin pojan neukkutädille, kun hänki sanos mulle et siinä maaliskuussa pitäs mennä ottaa pojalle yks rokotus ni voisin tulla samassa ku itellä olis äitiysneuvola. Josko hän tietää jotain tästä "uudesta" toimintatavasta.. emoticon

Ja pitänee kai sitten ottaa yhteys siihen omaankin neuvolatätiin. Huoh.

Muidenkin kanssa ku oo jutellu ni kaikilla ollu normaalit 4 vkn välein tässä alussa.

Heipä hei kaikki

ja eritoten uudet keskustelijat jenna ja Ellikaramelli.

Buulle voimia tapahtuneeseen.emoticon  Surkeaahan se on mutta kuulostit aika valoisalta - näinhän se on että mikä ei tapa, vahvistaa :)

Allekirjoittaneella on koko ajan huono olo. Olen käynyt kahdessa työhaastattelussa hikoilemassa ja yökkäilemässä. Hassua, että toisesta paikasta tuli jo tieto, että sain sen paikan! Haluaisin kuitenkin mieluummin sen toisen kun kyseessä olisi jatkuva työsuhde eikä puolen vuoden määräaikainen. Ois vaavilla turvaa sitten taaperoikäisenäkin.

Ollaan nyt sitten kerrottu jo aika monelle vauvan tulosta. Molempien vanhemmat tietää. Minun äitini on seurannut tätä lapsettomuustutkimusasiaa vierestä niin päätettiin sitten kertoa kun ultrasta löytyi kuitenkin syke. Miehen vanhemmilla on ollut nyt vähän ikäviä aikoja, ovat ikääntyneempiä ja sairastelleet, niin kerrottiin heillekin, että jos se vähän piristäisi. Ja sitten tietää satunnainen määrä ystäviä ja huomenna tietää varmasti vähintään 10 lisää, kun on kaverin synttärit ja tämän kaveriporukan perinteiset tipattoman kaatajaiset.

Ajatelkaa, näin se viikko on taas loppupuolella ja tammikuu jo taittuu helmikuuta kohden! Meilläkin eka neuvola 2.2., joka on minusta kyllä vähän varhain verrattuna muiden aikoihin. Mutta ehkä siksi sain "kunhan jonkun ajan" kun niin myöhään varasin. Ja pääasia että siellä käydään ja saatiin vielä semmonen aika että mieskin pääsee mukaan.

Emmentaljuusto, kebab ja viinirypäleet mainittu.. :) Itselle menee alas lähinnä hedelmät, mehut ja jogurtti. Perus ruisleipä kinkulla juustolla ja maustekurkulla on sitte se "tukevampi" ruoka. Mutta ennenkaikkea syödä voisi ja pitäis koko ajan ettei niin vellottaisi. Harmittaa ettei vaan pysty lähtemään liikkumaan, tänään ois heppavuoro mutta ei todella tunnu siltä että voisin hytkyä selässä emoticon

Iloista päivää kaikille!

emoticon Meillä on tänään varhaisultra ja hui kun jännittää :)
On tosi sekavat fiilikset, haluaa niin kovasti nähdä pienen asukkaan ja sydämensykkeen mut toisaalta päässä velloo ajatus et ei siellä näykään sitten mitään.... Tosi ärsyttävää :D
Onneks en nyt kuitenkaan kauheesti kerkee sitä pähkäillä ja jännittää ku työpäivä ennen sitä pitää ajatukset ihan muualla :D

Hauskaa päivää kaikille ja mä palailen ultrauutisten kera sitten illalla :)

Jonna^^^^:  en tiedä vielä koska ultra :D viimeks mulla ainaskin varattiin neuvolan kautta ja kutsu tuli kotiin. Toivottavasti nyt ois sama homma. Viikkoja mulla pitäis olla 8+ 3. 

Tänään eka neuvola! jänskättää kovasti! yritän kyllä saada sen ultran nopee ettei tarvitse täälä hermoilla ja olla teillä tietämättömillä mitä mun kehossa tapahtuu tai ei tapahdu! 
Huh tekipä hyvää taas kun vetäsi ton panadol hotin naamaan, eiku koirat pihalle vaa ja sitte syömään ja oliski se neuvola jo!

Mulla on nyt tullu yökkäily oloi lähes joka ruoasta, mulle ei uppoa muutaku hedelmät, marjat ja vihannekset suurinpiirtein :o 

mä ennen raskautta tein 5x viikossa vattat,punnerrukset ym.. tänään  koitin sit taas pitkästä aikaa ,enkä ehtiny ku vaivaset 30 tekeen niin johan alko särkemään :( kaippa se on sit vaan oltava ja löystyttävä :/ alko nii jomotuttaan menkkasärkymäisesti et ei kyll enää uskalla.
eilen tein mun herkkuani kaalilaatikkoo! c(: maistuuki hyvin öllötyksistä huolimatta.
Paitsi tänä aamuna kun avasin jääkaapin oven nii yrjöhän siitä meinas lentää xD aivan järkyttävä kaalinkatkuku tulvahti nenään sieltä :S

nukkuakko vai ei nukkua. siinäpä pulma :D
hirmusesti houkuttelis tyyny ja peitto pojan päikkäreitten aikaan mutta ku ei tahtois tätä ainoota vapaa aikaa käyttää nukkumiseen :D

Buu, paljon voimia ja jaksamista sinne!

Maydaylle onnea ultraan ja peukut pystyssä et pikku kaverilla on kaikki hyvin :)

Täällä oli jotain juttua noista neuvolakäynneistä.. Silloin kun mä odottelin tuota meiän esikoista, niin mulla oli silloin 2 neuvolaa puoleen väliin mennessä.. Ja toinen niistä oli lääkärineuvola.. Eli tääl hml näin..

Mä en kyllä edes silloin osannu kaivata sinne neuvolaan useemmin kun mitään sellasta syytä ei ollu, kaikki meni kuitenkin paremmin kun hyvin! Kun sit tietystihän niitten pitää järjestää niitä käyntejä useemmin, jos on jotain erityistä seurattavaa raskaudessa.. Ja siis tiesin silloin et jos jotain tulee ni kyllä ne sinne useemminkin huolii :)

En usko et pääsen ainakaan yhtään useemmin nytkään, koska täällä on yllättäen juurikin näistä palveluista kunta on säästänyt kaiken minkä pystyy.. Edes sairaalaan ei pääse enään tutustumaan täällä ennen synnytystä ;) Sillon pari vuotta sitten velä pääsi ku tuota ykköstä odottelin ;) Mut onhan se tosi väärin, että just näistä tälläsistä säästetään!!

Takaisin