Tammikuun tarinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja manda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
LauraElina: kiitos koitellaan parantua vaikka tuntuu ettei tästä ikinät uu loppua ku pahenee ja pahenee, huomenna onki sit lääkäri iha tän kaameen taudin takii , jos vaikka selvii miks tää ei ikinä lähde.
En op itse meinannu mitään ostaa ennenkuin varmistuu et mulle tosiaan on tulossa pieni käärylä, en uskalla, pelko on km:stä kuitenkin niin suuri

Lei: Onneks olkoon hyvistä uutisista :)

Jenksbar: onnea plussasta ja tsemppiä jatkoon!

jesta ku tänne onki jo paljo kirjoteltu ja nyt ei ehi kaikkee lukemaan :D heti.
mutta siis näkikö mun silmäni oikeen että tampereella pääsis varhaisultraan 75e?? :O kysäsin kans terveystalolla ja hylkäsin ajatuksen heti kuultuani hinnan...

no hyvinpä luin taas ,se oliki lahdessa :D sekotuin hämeenkadusta.. mut tietääks kukaan onks tampereella edullista paikkaa?

hmph. minä pyörin koko viime yön nähden painajaisia siitä että näkyykö ultrassa sydämen sykettä emoticon ihan järkky yö! toisinaan näin unta siitä että siellä oli 2 ja toisinaan sitä ei löydetty ollenkaan ja sitä rataa.
mä en tajuu et miks mä pelkään nyt näin paljon?! kun tulee uniin saakka noi pelot jo. Esikoista oottaessa vaikka sillonki pelkäs niin ei se tämmöstä ollu :O

Mulla kans on kauhee pelko varhaisultrasta, johon siis nyt ollaan päätetty mennä. Mitä jos siellä ei ookkaan mitään, sydän ei lyö jne.... Mies yrittää rauhoitella mut päässä vaan myllää, ärsyttävää.

Heipä hei!

Täältä ilmoittautuu mukaan 24 vuotias äiti mukaan keskusteluun! Toista lasta odotan ja poika on nyt 1v 3kk. Poikaa yritettiin 3v ja tämä toinen tärppäsi hieman nopeampaa, viime kesäkuussa jätettiin ehkäisy pois. Kierto oli vain ihan mitä sattuu ja kahdet menkat tulivat tässä reilun puolen vuoden aikana. Olin ihan varma, etten tule raskaaksi ennen kuin saan kierron toimimaan ja meinasin, että kun mennään pojan kanssa 1v 3kk neuvolaan helmikuun alusta, kyselen neuvolan tätiltä aikaa gynelle.

Mutta viime viikolla ihmetytti, kun ei tehnyt mitään hyvää mieli. Töissäkin pystyi avonaiset karkkipussit ja herkku-kääretortun skippaamaan noin vain. Ei todellakaan normaalia. Torstaina sitten oli oksettava olo koko päivän ja mieleen tupsahti ajatus raskaudesta... Joten uskaltauduin ostamaan testin töistä lähteissäni. Ja kaksi viivaahan sieltä tuli. Pitihän sitä perjantaina ostaa vielä apteekin testi varmuuden vuoksi. Mutta raskaana senkin mukaan ollaan.

Soitin tänä aamuna neuvolaan ja eka käynti on ensi perjantaina. Menkoista laskettuna la olisi 7.9, mutta epäilen sen siirtyvän niskapoimu-ultrassa eteenpäin epämääräisen kierron vuoksi. Lapsille tulee siis vähän alle 2v ikäeroa.

Raskausoireita on itkuherkkyys, ihan kuin esikoista odottaessa. Esim. Kun ajan yksin autolla ja radiosta kuuluu hyvä kappale, niin itkuhan siinä pääsee... Menkkamainen mahan kipristely ja etova olo. Oksentamassa kävin vain yhden kerran Tatua odottaessa. Toivon pääseväni niin vähällä tämänkin kanssa. Rinnat eivät ole olleet arkana nyt ollenkaan. Siksi vähän epäilin raskautta, vaikkeihan kaikki raskaudet samanlaisia olekaan.

Tuntui hassulta lukea näitä syyskuulaisten juttuja, kun moni oli tietänyt raskaudestaan jo joulukuussa ja itse sain tietää nyt vasta. Toisaaltahan se on ihan hyvä, että on vaivihkaa päässyt näin "pitkälle".

Mutta malttamattomana odotan ensimmäistä neuvola-käyntiä ja niskapoimu-ultraa. Täällä ei myöskään ole ultraa, niin saan vasta siinä tietoon varman ajan raskauden kestosta. Onnea muillekin odottajille ja toivottavasti vauvat pysyvät matkassa mukana! emoticon

oikein paljo onnea ninetsulle plussasta :> itkuherkkyydestä.minä ku meinasin alkaa pillittämään sinun tekstistäsi :D <3 tsih. tervetuloo mukaan :)

Heippa! :) nyt on pakko myös itse ilmottautua syyskuisiin odottajiin. :) Olen siis 20 vuotias ja turun seudulta, nyt toista odotan. Esikoinen täyttää ensiviikolla 2.2 1v, samoin kun minäkin täytän 21 v. :) Tänään käytiin ultraamassa, koska viikonloppuna oli hiukan veristä vuotoa. Sydämen syke kuitenkin kuului ja kaikki oli muutenkin hyvin, nyt siis mennään rv 6+3 :) LA siis 16.9

Onnea hirveästi myös muille odottajille! <3

Onko muuten muilla toisen tai useamman kerran odottavilla jo maha esillä? Mulla ainakin jo ihan selkee pömppis.. :D liekö turvotusta vai johtuneeko ettei ole vielä täysin palautunut edellisestä raskaudesta..

tervetuloa ja onnea plussasta jonnalle!
mulla ei nyt viell sillai oo maha kasvanu mut ihan järkyt turvotukset kyll tuli ja heti melkeen plussan jälkeen O.o
ihan ku olis puolessa välissä raskaana ku turvottaa :D:D:D mut luulen kyll et pian tää maha alkaa kumpuaan ku esikoisestaki alko jo  tosi aikasi näkymään.sillon oli jo rv13 pakko pukeutua mammahousuihin tai muuten superlöysiin housuihin ku ei maha enää antanu periks oikeista kohista ja alko selvästi näkymään muillekkin siinä n.15 viikolta (muistaakseni).niillä tietämin kuitenki :)
sen verta oon nyt huomannu jo että ei saa housut kiristää yhtään alavattan aluetta!
mun 2v poikani totesi yks päivä kesken ruokailun että "PALLO!" ja osoitti minun mahaani emoticon

kuinkas moni täällä?

kärsii vaivasta nimeltä "perperiin ammuttu karhu?" emoticon

mulla on jatkuvasti hermot niiiiiiin mahottoman kireellä että menee jo omaan itseeniki hermot xD
kaikki pikkusetki jutut ärsyttää :/ sain eilen raivarin siitä että en löytäny mittanauhaa :¨D
millon tää loppuu?? :D ei oo miehelläkää enää hauskaa ku minä keuhkoon kokoajan :( ja mun isä ja äiteki jo alko huolestuun ku minä oon naama väärällä kokoajan enkä oo paljastanu olevani raskaana :D

Täällä hiukan ollu tollasta turhasta hermostumista.. :) Mutta ei onneksi sen enempää, toivottavasti ei tämän enempää tulekkaan, muuten on mies kovilla. ;)

Tällä hetkellä kyllä ärsyttää todella kun en saa omista tiedoistani muutettua mitn! TODELLA ärsyttävää, eikä siinä, olen kokeillut jo muutaman kerran muinakin päivinä, mutta ei.  Kerran sain tosin pojan syntymäajan muutettua mutta mitään muuta en enää saakkaaan muuttaa. :D

mulla on täällä noi tickerit sekoillu -.- alkuun oli paljo kivemmat ja ne vaan niinku hävis mun tiedoista yhtäkkiä vaikken muutellu mitään. sit laitoin noi uudet ja oon niitäki kerran muokannu ja silti ovat entisellään -.- hmph. annoin sit olla..

Jonna - Itse en ainakaan ole huomannut masun vielä "kasvaneen", ei sillä tuota painoa on hiukan liikaa, joten varmaan menee ennen kuin vauvamasu alkaa näkyä... Raskauskiloja on jäljellä noin 6kg, mutta maha on tosi löllö. Olisi varmaan pitänyt vähän enemmän treenailla... Kun aloin odottamaan esikoista, niin olin vielä normaali painoinen...

Samoin kuin Xiinalla, minulla myös ekaa odotellessa masu alkoi kasvaa tosi aikusin. Prisman ihanat työhousut piti jättää auki rv 11-12 ja työkaverit arvasivat isosta mahasta raskauden 14-15 viikolla.

Itkuherkkyydestä vielä, viime viikolla töissä kuulin yhden pikku pojan itkevän toisessa hyllyn välissä. En sitä sen kummemmin rekisteröinyt, joka päivä kuulee jonkun kersan itkevän ja huutavan, kun vanhemmat eivät olekaan ostaneet karkkia, lelua tms tms. Sitten kuulin kun toinen myyjä käveli pojan ohitse ja kysyi tältä, onko hänen vanhemmat hukassa ja näin kun hän kantoi sylissään surkeana itkevää pikku-poikaa Infoon. Minulla aivan kyyneleet valui silmistä... Hetken kuluttua kuulutettiin, että pieni poika odottaa vanhempiaan info-pisteessä. Tuli paha mieli, kun en itse hoksannut itkusta mennä katsomaan, että onko pojalla kaikki kunnossa. Hetken kuluttua vanhemmat tulivat poikaa hakemaan. Sitten itketti vielä enempi, kun poika oli niin onnellisen näköinen nähdessään isän ja äidin!

Olen hurahtanut Zumbaan, kai sitä pystyy raskaanakin harrastamaan? Ainakin näin alkuvaiheessa. En nyt aivan älyttömästi zumbaa, mutta muutaman viikon tässä kotosalla. Toivon etten tällä kertaa saisi kerättyä kiloja niin huimaa määrää kuin ekassa raskaudessa... 18kg oli liikaa, vaikka kävin joka päivä koiran kanssa lenkillä, mutta loppuraskaudesta herkut veivät voiton...

Ehkä tämä löllerö jossain muovautuu vauvamasuksi... emoticon

ihan normaalisti voi harrastaa niinku ennenki mutta sen voinnin mukaan.itse just kysyin kyseistä asiaa neukussa niin sanoi vaan että heti jos tulee kipuiluja tai muuten outoja tuntemuksia niin lopettaa ja sit tekee seuraavilla kerroilla löyhemmin :)

Mulla ei viime raskaudesta jääny kiloja, tosin niitä tulikin vaan sellaset 10, olin loppuun asti töissä ja siellä sai kävellä kyllä monen monta kilometriä per päivä. ( kotipalvelussa) Nyt "pelkään" että taitaa tulla muutama enemmän, koska nyt kotona pojan kanssa ja myönnän ettei liikuntaa tule niin paljoa tällä hetkellä harrastettua. ( tällä hetkellä pelkäänkin kaikkea ylimääräistä touhuilua, ettei vaan mene kesken.. :D taidan olla tän 2 kanssa vainoharhasempi ku ekassa raskaudessa. Tosin, mulla ollu nyt 2 kertaa veristä vuotoa raskauden aikana ja se ehkä saanu pelon päälle, molemmat kerrat heti hommailun jälkeen. :D Onneksi kuitenkin ultrassa tänään oli kaikki hyvin ja ehkä osaan nyt sitten hiukan jo rentoutua ja lakata pelkäämästä kaikkea... )

Pakko vielä kertoa, tänään odotusaulassa ultraan enne meidän vuoroa istui nuori pariskunta  kauhean totisen näköisinä, naisella neuvola kortti kädessä, hymy kuitenkin tuli kun heidät kutsuttiin sisään. Hetken päästä pariskunta tuli ulos ultraushuoneesta ja molemmat silmät punasina itkua tuhertaen.. Eikä ollu kyllä mitn onnen kyyneleitä. Alko niin harmittamaan heijän puolesta ja ois tehny mieli mennä lohduttamaan.. :/

Sanokaa toki jos ärsyttää, oon tainnu yksin melkeen vallata koko sivuston. :D (mies pelaamassa ja poika nukkumassa, eikä juuri muutakaan ajanvietettä tällähetkellä. )

jonna ,minä oon ainaki nyt tän toisen kanssa jotenki ihan vainoharhanen ja pelokas kokoajan :/ sitä oikee toivoo ett ei osais edes pelätä näin paljoo mutta kai tämä tästä. Mutta luultavasti siihen asti ainaki mennään näillä peloilla kunnes saan kuulla sydänäänet <3

mulla taas esikoista oottaessa ei tullut lähtöpainosta kuin vaivaset 3kg emoticon mutta se johtui täysin siitä että jouduin raskausdiabeteksen takia dieetille. En siis tarvinnu insuliinia kun sain ruokavalion avulla pysyyn sokerit kunnossa. Laihduin alkuun aika lailla et kokonaisuudessaan kiloja tuli varmaan 8.
ja ku aloin poikaa odottaan niin olin myös niin rajusti ylipainonenki et ei kyll yhtään haitannu lääkäreitäkään mun laihtuminen :D kun vauva kuitenki kasvo ihan normaalisti :D painoin ekassa neuvolassa sillon 72kg :S
NYT 10kg vähemmän :))
Nyt ku on niin karmeeta toi pahoinvointi et pitää kokoajan syödä jotain ja sitä mikä maistuu eli kaikkee mahd. epäterveellistä niin pelottaa oikee et kuin paljo niitä kiloja alkaa rapiseen :S täytyy toivoo et tää pahoinvointi katois pikkuhiljaa et pääsis takas siihen ns. normaali ruokavalioon :D varsinki ku viell kaikenlisäks pelkään sitä uusiutuvaa diabetesta :/

Mäki oon huomannu, että oon nyt paljo itkuherkempi ku ennen. Sit toisaalta noi mielialat vaihtelee laidasta laitaan. Välillä saan kauheet raivarit ja sit taas vollotetaan. On se hassua! :D

On tää niin epäreilua, melkein kaikki on jo käyny ekassa neuvolassa ja mä varmaan vasta huomenna varaan ajan.. Odotan kyllä sitä niinku kuuta nousevaa ku oon ensikertalainen. :)

Xiina85: Joo o, mä kyllä kärsin näistä älyttömistä raivareista vähä välii, en kyl tiedä johtuuko soa myös tästä paskasta olosta mikä tulee kun on nyt niin pahasti kipeenä, toiv johtuis koska ukko mutuen jaksa katella kohta mua ku hermoilen joka asiaa :o

Mulla ei oo kyllä näit itku herkkyy jutuja ollut :o

Takaisin