Tammikuun Tarinat :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nasunina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Nasunina

Vauhtiin päässyt keskustelija
Syysmammat 2016
Hyvää Uutta Vuotta kaikille <3 :)
Mites meni vuoden vaihde? :) mä olin kaverien luona ja käytiin kattomassa tän kylän isoin ilotulitus jonka järjesti kylän Pommi ja Pamahdus. :)

Onnellista uutta vuotta! Täällä vuoden vaihde meni osittain töissä, kotiin ehdin ennen vuoden vaihtumista. Kotona odottikin sitten miehen pari kaveria, joista toinen oli niin humalassa, et alkoi ihan ärsyttää. Jossain vaiheessa mulla keitti yli, ja pyysin sitä lopettamaan huutamisen ja mekastamisen. No,riitahan siitä tuli, minkä seurauksena kehotin (en niin lempeästi ) tätä tyyppiä lähtemään ulos meidän kodista. Loppuajan itkin ja nauroin yhtäaikaa yläkerrassa, tästä kohtauksesta sai mieskin hyvät naurut. Niin mitkä hormonit?!

Me oltiin miehen vanhempien luona ja ammuttiin raketit siinä. Sitten käytiin vielä poukalla katsomassa kaupungin raketit. Leppoisasti täällä siis vaihtui vuosi.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille! :grin täälläkin käytiin katsomassa kaupungin järjestämät ilotulitukset, mutta muuten vieteltiin kotona uutta vuotta siskon perheen kanssa. :)

Vuoden vaihde meni kipeenä, mut ei haittaa kun nyt plussa tuli testiin :)

No tipaton joo :D Ja jälkeen päin ku plussasin tein vielä lupauksen että en jää sohvan pohjalle makaamaan :D Koitan siis jatkaa vielä ainakin sen 3kertaa viikossa kotona jumppaa. Viime raskaudessa meinas vähän se painon nousu ahdistaa

Mulla ei nyt varsinainen uv-lupaus ole, mutta miehen siskojen kaa aloitettiin herkuton tammikuu, joka ei ihan pikkujuttu mulle oo. Tosin mä olisin ollu pidemmän ajan kannalla ja kattoo miten tää kuukausi menee että jatkanko ite vielä kun se radi mietityttää. Lisäks mulla on ylipainoa joku 15kg enkä halua yhtä paljon painoa lisää ku viime raskaudessa (n. +22kg) niin silläkin yritän vähän kattoa syömisiäni. Hyvä sanoa näin viikko plussauksesta, katotaas sit puolen vuoden päästä.. :D

Mä lupasin pudottaa 10kg painoa tänä vuonna :D
Mulla tuli ekasta raskaudesta +26kg ja niistä ei hirveesti pois pudonnut, tokassa raskaudessa koko aikana paino nousi 4-5kg ja nyt pyrin samaan et nousis vain muutaman hassun kilon. Mulle varmaan radi tulee tälläkin kertaa kun on ollut molemmilla edellisilläkin.

Ois kyllä kiva pudottaa se 10kg joka jäi esikon raskaudesta. Viimeeks nous paino 20kg, ja nyt ei tarviis nousta. Toivon just 4-5kg nousua .. Odecca onks vinkkei ;)

Mä vaan söin kellontarkasti, mul on muutenkin melko terveellinen ruokavalio kun oon niin allerginen.

Miulle on vaikee syyä tarkasti.. Eli syön kun on nälkä. Nyt ehkä vähän helpottaa kun neitiä pitää säännöllisesti syöttää niin ehkä oppis itekki syömään. Töissäkään en yleensä syö mitään.. Paha tapa.

Mä laitoin aluks kellon soimaan ja pakotin itteni syömään niin et oppi siihen

Kokeilin syksyllä syyä radiohjeella.. Pitäs varmaan alkaa yrittää sillä syömään. Ja pakko yrittää syyä päivälläki..

Täällä myös pitäis pitää vähintäänkin herkuton tammikuu. Esikoisesta tuli kiloja joku 15 ja kilot ei oo oikein lähtenyt. :( En haluais että tässä raskuadessa paino niin paljoa nousisi vaan että saisin se pidettyä kohtuudessa. Pitää vaan siis yrittää syödä terveellisesti ja liikkua. Helpommin sanottu kuin tehty..

Mun paino nousi ekassa 25kg ja tokassa 30kg. Alkuraskaudessa söin ja söin ja söin jotta pahoinvointi olisi helpottanut ja vain kaikki epäterveellinen upposi. Sitten tuntui ihan turhalta enää lähteä rajoittamaan syömistä kun se oli ainoa nautinto. Oon kyllä saanut tiputettua aina takaisin lähtöön mut onhan se kropalle rankkaa. Oon aika liikunnallinen mutta raskausaikana en vaan pysty. Viimeksi aluksi tuli flunssa, sitten helvettillinen pahoinvointi, sitten liitoskivut jonka jälkeen supistelut kaikesta rasituksesta. Noin 35+ viikoilla aloin olla raskauden parhaimmassa kunnossa ja olisin viimeinkin voinut aloittaa liikunnan mutta sitten olikin semmonen maha tiellä plus törkeän huono kunto

Meil pitäs olla joku ketju mis voijaan tuskailla painoasioita :p

Täällä on kanssa korkea elopaino. Mun kohdalla ei saa varmaan tulla yhtään painoa. Mieluusti saisi lähteä.
Hirvittää jo eka neuvola kun punnitaan. Et mitä neuvolantäti tuumaa. Mul on niin helvatan pieni kulutus varsinkin kun ei pysty liikkumaan.

Joo voi olla et neuvolan täti sanoo soosoo kun vaa-alle astun. Sokerirasitukseen joudun varmasti kun paino on kuitenkin ylipainon puolella.. Harmittaa että en voi mennä esikon odotusaikaiselle neuvolantädille. Muutettiin tässä välissä..

Mulla kans varmasti radi eessä, nyt jos ei tuu pahoinvointia niin voi yrittääkkin oikeen kunnolla sitä ruokavalioo. Viimeks kaikki tuli takas ylös loppuun asti mutta painoin myös synnytyksen jälkeen 7kg vähemmän kun ekassa neuvolassa. Nyt jos vois paremmin niin vois liikkuakkin enemmän :)

Takaisin