Tammikuun jorinat

Joo, toiset eroaa ja toiset tekevät vauvoja joululomalla :D Pitää varmaan hoitaa ehkäisy kuntoon kakkosen jälkeen. Enää ei uskalla varmoilla päivillä. Eka sai alkunsa, kun tähdättiin juuri varmaan päivään ja tää toka taas oli vähän omaa syytä kyllä, et meni hölmöileen muutama päivä ennen ovista, kun en muistanut ihan tarkasti missä kohtaa kiertoa mentiin, mut ehkä tän sit kuulu mennä näin, vaikka olin suunnitellut alkuvuoden lasta :D
 
Mietin kans tota ehkäisyä kakkosen jälkeen. Meillä on ollut vuosikausia käytössä varmat päivät ilman vahinkoa, molemmat ipanat on saaneet alkunsa kertalaakista ja tarkoituksella. Olen hormonaalista ehkäisyä vastaan, pitää miettiä mitä sitten kakkosen jälkeen keksii (kun lapsiluku ois sit täynnä)...
 
Meillä on myös ollut varmat päivät käytössä omista 7/16 lähtien ja nyt loka-marraskuussa jätettiin sit sekin. Myös meillä tuli tehtyä näköjään vauva joululomalla :D
En myöskään halua enää hormonaalista ehkäisyä, onko joku kuullut kuparikierukasta kokemuksia? Oon kuullut, että aiheuttaa helposti hiivaa, mikä ei ois ollenkaan kiva, koska oon aika altis hiivalle ilman mitäänkin..
 
Tips: mulle ei sovi myöskään noi ehkäisy jutut, ja on migreeni taipumusta joten e-pillerit ei sovi. Ja ei nappaisi syödä mini pillereitä myöskään joten vähän vähissä on mun tulevat ehkäsyt.
Tosta hormooni kierukasta oon jotain kuullut, mut sit taas miten siinä on sitä hormoonia? No on tässä vielä ehkä aikaa näitä miettiä :D
 
Mulla oli hormonikierukka vajaan vuoden ja menkat kesti vajaa vuoden :laughing025 Sitten kyllästyin odotteleen vuodon loppumista ja se katiska nykäistiin pois.

Pillereistä oon muuttunut hirviöksi. Päässä kiristävä vanne ja kaikki ottaa aivoon. Eli ei oo hormonit sopineet minullekaan. En tiiä, miten ton ehkäisyasian ratkaisee sitten aikanaan.
 
Mulla oli hormonikierukka ja ekat 3kk laiton jälkeen vuodin mut sit loppu kokonaan. Mulle tuli ihme vatsakipuja ja migreenikohtauksia niin kävin nappasemassa pois. Mulla ei kroppa siedä ylimääräsiä hormoneja niin jäljelle jää kuparikierukka tai steri :rolleyes:
 
Mulla oli ennen kolmosta hormonikierukka. Olin kyllä tosi tyytyväinen. Vuodot oli poissa koko ajan eli kolme vuotta ja kun poistatin sen niin ehti tulla yhdet menkat ja aloin odottamaan kolmosta ja nyt synnytyksen jälkeen kerkes taas tulla yhet menkat ja nyt olis nelonen tulossa jos kaikki menee hyvin. Mulla on siis ollu kahdet menkat 2013 huhtikuusta et helpolla oon päässy :D
 
Te, jotka olette raskautuneet kaavinnan jälkeen!
Onko kellään kokemusta että raskaus olisi sujunut ongelmitta vaikka kaavinnan jälkeen olisi tullut vain yhdet kuukautiset ennen uudelleen raskautumista?

Itselleni on tehty kaksi kaavintaa (vuonna 2016 ja 2017) ja edellisen jälkeen ehti tulla yhdet kuukautiset ennen kuin tärppäsi uudestaan. Nyt vähän jänskättää että voiko olla, ettei kohdun limakalvo ole ehtinyt palautunua viime kaavinnasta tarpeeksi kierto kun on muutenkin varsin epäsäännöllinen.. :sorry: onko teillä vastaavanlaisesta tilanteesta kokemusta?
 
Oikeasti olisi hyvä jo miettiä tulevaa ehkäisyä synnytyksen jälkeen. Esikoisen jälkitarkastuksessa en todellakaan ollut varustautunut ehkäisyasioista keskustelemaan, niin jäi koko ehkäisy sitten siltä osin hankkimatta. Tämän pikkuisen jälkeen meidän lapsiluku tulee olemaan täynnä, joten nyt aion tarkasti miettiä ehkäisyasian loppuun (ai miten niin olen ajoissa :hilarious: )
 
Oikeasti olisi hyvä jo miettiä tulevaa ehkäisyä synnytyksen jälkeen. Esikoisen jälkitarkastuksessa en todellakaan ollut varustautunut ehkäisyasioista keskustelemaan, niin jäi koko ehkäisy sitten siltä osin hankkimatta. Tämän pikkuisen jälkeen meidän lapsiluku tulee olemaan täynnä, joten nyt aion tarkasti miettiä ehkäisyasian loppuun (ai miten niin olen ajoissa :hilarious: )
Minun on kanssa aiheeseen perehdyttävä kunnolla. Aika menee niin nopeasti, että kohta siellä jälkitarkastuksessa taas ihmetellään, että mikä ehkäisy :hilarious:
 
Te, jotka teitte useamman digin. Mielenkiinnosta kysyn haarukoitteko jotenkin päivää, milloin digin viikot aina kasvoi? Haluaisin varmistaa viikkojen nousevan, mutta missä kohtaa r.viikkoa uusi testi kannattaisi tehdä? Digin 1-2 viikkoa on rv 3-4, digin 2-3 viikkoa on rv 4-5 ja digin 3+ viikkoa on rv 5->. Omat viikkoni ovat kp 1:stä ja 27 päivän kierrolla laskettuna tänään 4+2, joten periaatteessa oman logiikkani mukaan viikoilla 4+4 (kum viikon puoliväli mennyt) voisi digikin näyttää 2-3 viikkoa. Ontuuko logiikkani, eli odottelisinko kuitenkin siihen, että omat viikot poksuvat kuudennelle raskausviikolle?
 
Hormoonikierukasta sen verran että oli itsellä käytössä vajaa kaks vuotta. Vuoto oli minimaalista eli joka toinen kuukausi tuli menkat. Olin aika tyytyväinen paitsi halut hieman väheni mutta olisko ollu asiaa siinäkin että suhde oli alussa kun laitoin ja suhde muuttui vakavaksi ja tuli arki kehiin. Eli ei enään joka ilta tehnytkään mieli :D
Kaverilla on ollut pitkään kuparikierukka ja vannoo sen nimiin. Ei sovi runsaasti vuotaville ja kovista menkkakivuista kärsiville!
Itse siirtyyn kupariin kun lapsiluku täynnä. En halua hormoonista ehkäisyä. Laastaria joskus kokeilleena voin sanoa että ihan hirveä vaihtoehto!
Kaikki on yksilöitä ja kannattee terveydenhoitajan kanssa käydä läpi mikä olisi sopiva itselle :)
 
Te, jotka teitte useamman digin. Mielenkiinnosta kysyn haarukoitteko jotenkin päivää, milloin digin viikot aina kasvoi? Haluaisin varmistaa viikkojen nousevan, mutta missä kohtaa r.viikkoa uusi testi kannattaisi tehdä? Digin 1-2 viikkoa on rv 3-4, digin 2-3 viikkoa on rv 4-5 ja digin 3+ viikkoa on rv 5->. Omat viikkoni ovat kp 1:stä ja 27 päivän kierrolla laskettuna tänään 4+2, joten periaatteessa oman logiikkani mukaan viikoilla 4+4 (kum viikon puoliväli mennyt) voisi digikin näyttää 2-3 viikkoa. Ontuuko logiikkani, eli odottelisinko kuitenkin siihen, että omat viikot poksuvat kuudennelle raskausviikolle?
Mä tähtäsin niin että tulisi se 3+. Ajattelin että silloin ainakin jotain kehittyy masussa.
 
Se oli niin että peiton heilutuksesta (hedelmöittymisestä) 3 viikkoa ja (varmuuden vuoksi) kolme päivää. Ajattelin kyllä että saattaa tulla 2-3 jos ei ole heti hedelmöittynyt...
 
Mulle ei tunnu oikein sopivaa ehkäisymenetelmää löytyvän. Hormonaaliset on pois suljettuja migreenin vuoksi, kupari ei myös käy kun on nikkeliallergia ja runsaat vuodot. Sterilisaatiota oon nyt miettiny, kun meilläkin tulee lapsiluku täyteen jos kaikki menee hyvin :)
 
Takaisin
Top