Mitä ajatuksia tulee mieleen tammikuusta syntymäkuukautena?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Itse tammitaaperoisen äitinä mietin viime itsenäisyyspäivänä, hänen alkaessa silloin jo kävelemään, että miten paljon on matkaa saman vuoden marras / joulukuisilla vauvoilla kirittävänä ennen koulutien alkua. Samalla muistelin sitä miten kiva oli auttaa äitiä järjestämään tammikuussa pikkuveljen synttäreitä kun ne eivät osuneet koulun loma-aikaan...Jotenkin tykkään myös ajatuksesta että tammikuinen on sit kouluvalmiimpi kun alottaa opintiensä. Mulla on yksi loppuvuoden lapsukainen ja kyllä täytyy sanoa että haastavaa on ollut koulu. Diskleimeri tähän vielä että en puhu nyt poikkeavista yksittäistapauksista joihin tämä ei vaikuta vaan ihan yleisellä tasolla.
Meillä Joulukuun puolivälillä syntynyt ja hänen syntymäpäiviään juhlitaan aina ennakkoon, joulukuun ensimmäisenä viikonloppuna yleensä, eli onhan tällainenkin mahdollistaMua kans jännittää, että mitä jos syntyykin jouluna tai välipäivinä, ehkä huonoin mahdollinen kohta pitää mitään synttärijuhlia ja sitten tulee tuo, että pitää aloittaa 6-vuotiaana koulu vs jos syntyy silloin kun pitää eli 2.1. niin aloittaa tosi vanhana ja kypsänä koulutien. Hurjaa, miten pari päivää voi muuttaa niin paljon.
Muistan hyvin tuon tunteen ja pelon siitä että entä jos haikara tammikuista lumimyrskyä pelätessään lykkääkin sylikäärön joulupukin rekeen. Seuraavaksi jännitin ns.kintut ristissä sitten uutta vuotta tai siis sen aattoa... Onneksi nykyään kouluun riittää oma ilmoitus lapsen koulualoituksen myöhästyttämisestä vuodella.Mua kans jännittää, että mitä jos syntyykin jouluna tai välipäivinä, ehkä huonoin mahdollinen kohta pitää mitään synttärijuhlia ja sitten tulee tuo, että pitää aloittaa 6-vuotiaana koulu vs jos syntyy silloin kun pitää eli 2.1. niin aloittaa tosi vanhana ja kypsänä koulutien. Hurjaa, miten pari päivää voi muuttaa niin paljon.
Myös pieni harras toive että syntymä menisi kuitenkin tammikuun puolelle, tuntuu että joka käynnillä vaihtuu la niin alkaa kohta tosiaan jänskättää että mikähän se lie tulee sitten lopulta olemaan oma arvio oli 1.1., ja pidän sormet ristissä jos ensisynnyttäjänä pääsisin ainakin sinne saakka
Käsittääkseni lapsensa saa lykätä kolluun myös vuotta aiemmin, joten siltä osin se koulumatka on onneksi turvattu.Oon varmaan aika ilkeä tulevaa vauvaa kohtaan, mutta mä toivoisin, että ehtii syntymään tän vuoden puolella. Kaveri saa vauvan syksyllä, joten olis tosi ihanaa, että kulkisivat koulutaipaleen yhdessä. Hyvät kaverit heistä tulee varmasti joka tapauksessa