Tammikuisten listaus!

Hei Sonya!
Tervetuloa Kokkolaan synnyttämään :). Saapi nähdä ollaanko kaikki kolme siellä yhtäaikaa. Meillä on neljä lasta ennestään ja kaikki ovat syntyneet 1-3,5 viikkoa etuajassa. Joten tuskin tämänkään loppuun asti jaksaa odottaa. Itse olen ajatellut että tyttö syntyy loppiaisen 6.1. ja 20.1. päivän välillä, se on aika todennäköistä. Toivottavasti kuitenkin pysyy sisällä vuodenvaihteen yli. Meillä kaikki lapset ovat ollet normaali kokoisia vaikka ovatkin syntyneet vähän förskottia 3290g-3810g ja 48-50cm. Eli ihan hyvän kokoisia, joskin kinaisia ja osa vähän karvaisia johtuen ennen aikaisuudesta. Olen silti ollut iloinen että ei ole tarvinnut koskaan odottaa esim. 2vkoa yli lasketun ajan. Ajatella jos meidän kolmas lapsi joka syntyi 3,5 viikkoa ennen laskettua aikaa olisi syntynyt 2vkoa yli lasketun ajan ja painoi syntyessään 3460g. Jos todella hän olisi ollut vatsassa kasvamassa vielä yli 5vkoa, hän olisi varmaan painanut ainakin 5kg syntyessään! Minulle riittää ihan että lapsi painaa 3000-4000g syntyessään, siinä on ihan tarpeeksi tekemistä että tämän kokoisen työntää maailmaan. Lykkyä vaan teille joilla lapset ovat isompia syntyessään!
 
Takaisin
Top