Tammikuiset 2019

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mukaan siis hyppään tammikuisiin. Plussatestin tein viikko sitten ja rauhallisin mielin odotamme pikkusisarusta esikoisellemme. L.a. olisi 14.1., mutta luulen sen siirtyvän hieman pidemmälle.

Onpas täällä jo porukkaa ja kovasti juttua. Onnea kaikille plussanneille ja tiukkaa vauvaliimaa.

Moi kaikki ja isosti onnea jokaiselle!:)

Minäkin jo ehkä uskaltaudun mukaan, kun uskaltauduin jopa tekemään tunnukset.

La on 9.1 ja esikoista odotellaan sekavissa merkeissä. Mikäli kaikki menee hyvin niin meitä onki tammikuussa kolme. :nailbiting:

Tervetuloa! Mutta herranjestas mikä tahti teillä on ollut ;) Mun esikoinen on syntynyt vähän aiemmin kuin teillä ja seuraava siitä 2 vuoden päästä. Vasta nyt on kolmas tulossa.
Ehkä se olikin se mikä niin otti voimille, kun kahdella ensimmäisellä lapsella on melko pieni ikäero, niin ajattelin hetken ettei meille enempää lapsia tulekkaan. Miten teillä arki sujuu noin monen pienen kanssa?

Joo kyllähän nuita on tupsahellu ku sieniä sateella, no ei :D hyvin on menny. Isoimmat on niin omatoimisia ja auttaavat ihanasti arjessa, en mie oo kokenu että mitenkään ois kauheesti uupunut. 8v asuu isänsä luona, mutta nyt yritän saaha hänet meille asumaan takasi, muutettiin siis muualle eikä hänen isä päästäny häntä meijän mukaan. Paitsi jos pienin tekee hampaita tms ettei saa nukkua. Nyt alkanu onneks helpottamaan. :) järkyttävää vaan ku tää väsymys alko ja pikkusen etoo joka välissä, ni ei oikein pysty niin olemaan skarppina ku haluis, mutta yritetään :D

Minä en vielä ole kertonut kenellekkään. No paitsi miehelle hehheh. Varmaan vasta puolessa välissä sitten kerrotaan. Kun on jo viides niin on odotettavissa enemmän kauhistelua kuin riemunkiljahduksia niin ei tässä mikään kiire ole :D

Samaa aattelin :D ihmeen paljon on silti tullu onnitteluja eikä kauhisteluja mitä eka ootin. :)

Meillä tulossa vasta kolmas ja pelottaa jo nyt mitä anoppi sanoi.. kun toista odotin niin sanoi, eihän näitä vaan sitten tule enää lisää. Ihan kuin olisi hänen päätettävissään kuinka monta lasta me halutaan

Hei aiemmin raskautuneet, onko tätä rintojen arkuutta luvassa koko 9 kuukauden ajan? :wideyed:

Miulla edellisessä oli synnytykseen asti tosi kipeet. Voit kuvitella sitä kipua ku vauvan sai rinnalle ja alko imemään niitä kipeitä. Siinä ei ollu itku kaukana. :D

Meillä tulossa vasta kolmas ja pelottaa jo nyt mitä anoppi sanoi.. kun toista odotin niin sanoi, eihän näitä vaan sitten tule enää lisää. Ihan kuin olisi hänen päätettävissään kuinka monta lasta me halutaan

Sepä se, kun jotkut töksäyttelee niitä kommentteja "ei teijän tarvii koko suomea kansoittaa" yms.. Kaikkien oma asiahan se on, eikä pitäs kuunnella semmosia kommentteja, mutta silti ne vaan ottaa ihteesä. :/

Onpas täällä ollu paljon keskustelua. Tervetuloa ja onnea kaikille uusille! :)
Täälläki alkanu nää ihanat etovat olot ja väsymys. Ei oo onneks tarvinnu oksentaa, toivon ettei tarviiskaan. Tsemppiä kaikille olojen kanssa!

Jotenkin tänään taas mieli ahdistuneempi kun alavatsaa on poltellut koko aamun. Vähän kuin supistelisi ja vuoto alkaisi :sad001 toivottavasti ei enteile huonoa. Tänään laskujeni mukaan 6+0, jos edes osaan enää laskea näitä viikkoja.

Mä jotenkin ajattelin että selviäisin ilman oireita... kuvaan on astunut kuvotus tiettyjä asioita kohtaan. Olen kahvin suurkuluttaja ja nyt en voi kuvitellakaan juovani sitä. Seurauksena armoton päänsärky. Urheiluliivit on myös tullut tutuksi muutenkin kuin urheiltaessa...

Mulla kans nuo urheiluliivit on olleet kovassa käytössä, niin paljon mukavammat kuin normi liivit tällä hetkellä :D

Mulla on ollu nyt 2voimien rajoilla päivää:confused:
Älytön väsymys ja koska "on pakko"uhmata väsymystä ja toimia,niin seurauksena olo pahenee ja tulee pientä vapinaa:sour:
Itkut on herkässä ja ihme pelkoja hiipii mieleen-missä on viime viikon flow-zen olo???:woot:
:sorry:mä haluun sen olon takas...
En nyt yhtään jaksais teinin oikkuja(sen mielestä 15v ei tarvii kotiintuloaikoja,riparin läpäsee vaikkei siellä kävis ja sä vaan v..u kyyläät mua,ei muittenkaan mutsit blaa..blaa...)
Tai ukon tupakka kiukkua-turhaa kiukuttelua,se on 10v luvannu lopettaa:banghead:
:anyone

Miten teidän muiden mieli noin yleisesti? Mulla nyt 5+1 ja ketuttaa oikeastaan ihan koko ajan ja sietokyky on nolla. Vauva on toivottu, oon lomalla, meillä on ihana uusi koti, aurinko paistaa jne. mutta haluaisin vain maata ja masistella :D Todella kummallista ja muistelen että näin oli viimeksikin.

Miten teidän muiden mieli noin yleisesti? Mulla nyt 5+1 ja ketuttaa oikeastaan ihan koko ajan ja sietokyky on nolla. Vauva on toivottu, oon lomalla, meillä on ihana uusi koti, aurinko paistaa jne. mutta haluaisin vain maata ja masistella :D Todella kummallista ja muistelen että näin oli viimeksikin.

Kyllä mun mieli on ainakin ihan tuuliviiri, välillä raivostuttaa ja välillä itkettää, ja aina väsyttää. Töitä ei huvittais tehdä yhtään ja mietin vaan että oispa kesäloma jo :flower Ei meinaa jaksaa yhtään mitään ja eilen olin ihan ku krapulassa koko päivän, ei huvittanut ees ulos mennä. Onneksi kuitenkin mentiin lasten kanssa ja piristi oloa huomattavasti.

Voi niinali-voimahali!!
Pystysitkö tekee jotain mistä nautit,mikä ois kivaa tai lohdullista?

Kiitos :happy: onneksi tässä arki pyörii ympärillä niin ei voi joka hetki miettiä että mitä nää vatsakivut tarkoittaa. Täytyy vaan yrittää ajatella että en oikein voi itse vaikuttaa siihen mitä tuleman pitää :nailbiting:

Maha on kyl niin pyöristinyt, turvotusta kai suurin osa mutta näkyy niin selvästi jos pitää ihomyönteisiä vaatteita :S

Toi mieli on niin käsittämätöno_O
Mä päätin (ja toistaseks onnistuin..)etten pelkää keskenmenoa,viime km oli ihan hirvee ja mietin et uskallankohan yrittää edes,mut onnistuin etten anna SILLE pelolle valtaa..:bored:mut tänä aamuna iski realiteetit ja pelot yhdessä,kun hurrikaani:smiley-angelic008 mitkä on kaksosraskauden riskit,todennäkösyys sairaalamakaamiselle,vauvojen tehoreissuun ymymym:dead: päässä pyörii noin miljoona asiaa mitkä voi mennä pieleen :sad010

Toi mieli on niin käsittämätöno_O
Mä päätin (ja toistaseks onnistuin..)etten pelkää keskenmenoa,viime km oli ihan hirvee ja mietin et uskallankohan yrittää edes,mut onnistuin etten anna SILLE pelolle valtaa..:bored:mut tänä aamuna iski realiteetit ja pelot yhdessä,kun hurrikaani:smiley-angelic008 mitkä on kaksosraskauden riskit,todennäkösyys sairaalamakaamiselle,vauvojen tehoreissuun ymymym:dead: päässä pyörii noin miljoona asiaa mitkä voi mennä pieleen :sad010
Varmasti todella rankkaa.. kun itsekin pelkään kamalasti, mutta vielä kaksoisraskaus sinulla. Sillä onhan siinä enemmän riskitekijöitä.
Ei voi kuin sanoa että tsemppiä ja uskoa siihen, että kaikki menee hyvin:Heartred

Onko teillä mitään raskausajan rutiineja? Mä en yleensä rasvaa ihoa, mutta raskausaikana päivittäin mahan, rinnat ja pyllyn. sitte otan myös aamuisin vitamiinilisän (raskaus ja imetys). Mietin, että voisin tässä raskaudessa aloittaa jalkajumpat, ku pelkään että tulee suonikohjuja. Viime raskaudessa oli jo vähän sellaisia merkkejä. myös tukisukkia/sukkahousuja mietin, mutta ne nyt ei ainakaan näillä viikoilla oo vielä ajankohtaiset.. huikeat 4+2

Varmasti todella rankkaa.. kun itsekin pelkään kamalasti, mutta vielä kaksoisraskaus sinulla. Sillä onhan siinä enemmän riskitekijöitä.
Ei voi kuin sanoa että tsemppiä ja uskoa siihen, että kaikki menee hyvin:Heartred
Kiitti...mä oon ihan onnessani tästä,mut riskejä on mun koko,ikä,jaksamisen kannalta jo valmiiks iso perhe (...luettelenkohan just tekosyitä panikoitua..?:eek:)
Mutta kaikkeni teen,et kaikki menis hyvin:joyful:

Takaisin