Tammikuiset 2019

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei kaikki uudet,tervetuloa matkaan ja tarrasukkia koko jengille:joyful:
Mä jouduin tänää opettelee suhtautumisen väsymykseen,hoidin työt vaikka olin ihan sippi ja iltapäivällä,kun pääsin nukkuu ni kauhea vilu ja vähän tärinää/vapinaa,eli mitä opin tästä..?o_O
Enää en uhmaa yhtään olojani:wtf:
:anyone

Hei kaikki uudet,tervetuloa matkaan ja tarrasukkia koko jengille:joyful:
Mä jouduin tänää opettelee suhtautumisen väsymykseen,hoidin työt vaikka olin ihan sippi ja iltapäivällä,kun pääsin nukkuu ni kauhea vilu ja vähän tärinää/vapinaa,eli mitä opin tästä..?o_O
Enää en uhmaa yhtään olojani:wtf:
:anyone
Minä oon kans saanu työt jotenkuten hoidettua. Ei voi oikee alkaa löysäilemään, kun ei se olis reilua työkavereita kohtaan. Sit jos alkaa tuntuu ettei oikeesti pysty, niin saikkua varmaan :sad001 Toisaalta kai pomo maksaa mielummin kevyemmästä työstä kuin saikusta.

Tervetuloa uusille:happy:
Mä en ole huomannut vielä jaksamisessa mitään. Kuvotusta lukuunottamatta ei oikein oireita ole. Toivottavasti ei ole huono merkki:grumpy:

Mulla vähän mietityttää selän lisäksi, miten kroppa toimii neljännen raskauden kans. Tuleekohan enemmän vaivoja ja palaudunko samanlailla ku ennen.....

Muuten ollaan kyllä tosi innoissaan raskaudesta ja selänki kans päivä kerrallaan. En vielä murehdi ku kaikki on hyvin. se on myös jännää että tämä on meillä ensimmäinen talvivauva, enkä pane sitä yhtään pahakseni. Jospa lopun turvotukset ei ois niin pahoja ku kesällä on ollut.

Näköjään pystyn julkaiseen mutta en muuten kommentoimaan. Harmi homma. Mut kiva lukee kaikkien juttuja täällä ja saada vertaistukea :)

Näköjään pystyn julkaiseen mutta en muuten kommentoimaan. Harmi homma. Mut kiva lukee kaikkien juttuja täällä ja saada vertaistukea :)
Näkyykö sulla se "lainaus" -nappula. Mulla ainakin puhelimella ja tabletilla on aina toiminu ihan hyvin :anyone

Mä odotan kaksosia(nyt vaan toivotaan,et molemmat pysyy mukana:oops:) ja oireiden kirjo on uskomaton ja kyllä oloissa tuntuu all time:hilarious:
Meillä 5ennestään joten helpolla tämä totaalinen rauhoittumisen opettelu ei toteudu,:wtf:mut elämän kiertokoulussa ei oo vaihtoehtoja:p
Ja oikeesti nautin jopa oloista,kyllä tätä niin kauan toivottiin :hug003

Mä jotenkin ajattelin että selviäisin ilman oireita... kuvaan on astunut kuvotus tiettyjä asioita kohtaan. Olen kahvin suurkuluttaja ja nyt en voi kuvitellakaan juovani sitä. Seurauksena armoton päänsärky. Urheiluliivit on myös tullut tutuksi muutenkin kuin urheiltaessa...

Tervetuloa uusille:happy:
Mä en ole huomannut vielä jaksamisessa mitään. Kuvotusta lukuunottamatta ei oikein oireita ole. Toivottavasti ei ole huono merkki:grumpy:

Minulla ei ekassa raskaudessa ollut mitään oireita, ei edes tuota kuvotusta. Plussaamisen jälkeen eka konkreettinen oire oli vauvan potkut joskus viikolla 17 :wink

Hei! Ehkäpä minäkin uskaltaudun ilmoittautumaan tähän joukkoon. Laskettuaika selviää vasta alkuraskauden ultrassa, koska ehkäisyn poisjättämisen jälkeen ei kuukautisia ehtinyt tulla. Luultavasti se on jossain tammikuun loppupuolella.
Olen/ olemme enemmän kuin yllättyneitä näin nopeasta raskautumisesta, mutta samalla niin kovin kiitollisia.
Esikoisemme on syntynyt syyskuussa 2016.
Toivottavasti kaikki sujuu hyvin [emoji173]️

Oliko täällä joku testannut B6-vitamiinia pahoinvointiin? (3 x 25 mg päivässä) Itse ajattelin ottaa testiin.

Oliko täällä joku testannut B6-vitamiinia pahoinvointiin? (3 x 25 mg päivässä) Itse ajattelin ottaa testiin.
En ole vielä,mutta luin siitä jostain. Menen huomenna neuvolaan ja ajattelin tästäkin mahdollisuudesta kysyä,että mikä valmiste olisi hyvä. Olen niin tuskastunut tähän yötä päivää jatkuvaan oksetusoloon,että olen valmis koittamaan kaikkea. Mulla on vointi mennyt tosi huonoksi torstaista lähtien,verenpaine matalalla,oksettaa ja väsyttää niin,etten ole aiemmin moista kokenut.

Joo! Edellisessä raskaudessa ja auttoi. Jos unohti ottaa niin oksensi seuraavan päivänä :/ Mulla siis toimi.

Rannekkeet kanssa toimi, mutta esikoisesta vain pahoinvointilääke auttoi.

Tsemppiä minunkin puolesta kaikille pahoinvoinnista kärsiville, uskon että ei ole helppoa :wideyed:

Kävimme tänään perheen kanssa kotieläinpihalla ja poika halusi mennä katsomaan lintuja jotka oli sisällä. En ole ollut koskaan hajuherkkä mutta siellä tuoksahti kyllä niin kamalalle että minullekin tuli huono olo. Siinä sitten oksennusta pidätellen poika sylissä juoksujalkaa ulos sieltä :sick009

Oli se kamalaa. Kerron mielelläni, kun minusta on ollut terapeuttista kuulla muiden tarinoita ja minusta näistä asioista voisi kertoa ilman että ovat tabuja.

Meidän vauvalla mitattiin rv 11+6 4,2 mm niskaturvotus joka johti jatkotutkimuksiin. Seuraavassa ultrassa 14+3 hänellä oli jo turvotusta muuallakin ja kaulalla isot nestepussit. Istukkanäytteestä todettiin sitten Turnerin syndrooma eli vain yksi x-kromosomi oli hänellä ja keskenmenoriski oli 9/10. Oltais ehdottomasti jatkettu raskautta tuosta huolimatta mutta hän päätti itse toisin ja 17+3 kontrollissa todettiin menehtyneen. Tyhjennys meni sinänsä hyvin ja saatiin ihanaa kohtelua naikkarilla kaikissa vaiheissa.

Nyt oon muuttamassa joten tässä raskaudessa meen tutkimuksiin rv8 OYS:iin ettei tarvi odottaa nt-ultraan asti.

Täällä yksi Turnerin syndroma-raskaus taustalla joka päättyi sikiön menehtymiseen rv 18+. Tarkkaa aikaa ei tiedossa, kun neuvolakäynnillä 18+6 sykkeitä ei enää löytyny. Tästä on jo aikaa reilu 4,5 vuotta.

Kunpa tällä kertaa saatte pienen syliin oikealla ajalla. ❤

Takaisin