Tammikuiset 2019

Ihana että täällä on kaikilla tällä hetkellä yhtä heikkoa jaksamisen kanssa, kun mua jo hävetti miten vähän jaksan töitten päälle tehdä kotona. Mä oon sanonu miehelle joka ilta ruoan laitettuani että anteeks mutta voitko siivota keittiön. Mulla loppuu veto aina siinä kohtaa. Ennen raskautta touhusin paljon enemmän, nyt ei pysty. Ja se iltapahoinvointi! Ei auta kuin mennä nukkumaan.
Ja joo, täälläkin hetkittäin itsensä vanhaksi tunteva ensisynnyttäjä. Mulla ikää kohta 35, mies on onneksi nuorempi niin voin itsekin kuvitella itseni nuorekkaammaksi :wink.
 
Mul ei vielä onneks oo iha kamalia oloja.. Välillään vähän etoo ja väsyttää.. Vaaleeta leipää oon himoinnut jo pidemmän tovin.. Tissit on vähä pinkeet..
Kävin tänää työhaastattelussa, työ alkais elokuussa.. No, ehtisin olee melkei jouluun asti töissä.. Ois seki tyhjää parempi, oon ollu kotona nyt 2vuotta.. Vaik oonki nauttinu tästä ajasta esikoisen kanssa kotona mutta kyl sitä jo vähä kaipaa muutaki elämää..
 
Kasvisnigirit vaan kehiin! Nigireissähän ei merilevää ole joten niitä voi syödä huoletta. Joissakin paikoissa saa myös grillatun lohinigirin kypsäksi grillattuna ja niitäkin vedin ihan surutta viimeksi. Eli löytyy kyllä keinot pahimman sushihimon taltuttamiseen.

Oooh! Ihanaa! Näitä vois syödä sinne tammikuuhun asti [emoji106]
 
Ah, aamuoksennus. Jouduin tänään tekemään itse aamupalan enkä saanut sitä sänkyyn, luulen että se johtuu siitä... Kämppis oli kuunnellut kauhuissaan :hungover:
 
Rohkaistuin foorumille. Esikoista odotan. Tammikuussa LA. Nyt viikkoja ilmeisimmin 7. Kävin viime viikolla varhaisultrassa kun luulin olevani viikolla 7, mutta olinkin viikolla 6 tai siirtymässä juuri seiskalle. Kärsin hirveistä pahoinvoinneista. Vajaa pari viikkoa nyt oksentanut yötä päivää eikä mikään pysy sisällä. Hurjaa. Eikä kykene töihinkään nyt toistaiseksi. Sain pahoinvointilääkettä lääkäristä. Nukuttaisi kokoajan. Kesäkuun alussa ensimmäinen neuvola. Tsemppiä odottajille.
 
Minulla myös muutama viikko sitten kovia reisi ja nivuskipuja. Ne kuitenkin menneet ohi. Vatsassa välillä vihloo. Lääkäri sanoi että kuuluu asiaan. Voi kumpa kaikki menisi hyvin. Tätä kun on kuusi vuotta toivottu ja odotettu.
 
Minulla myös muutama viikko sitten kovia reisi ja nivuskipuja. Ne kuitenkin menneet ohi. Vatsassa välillä vihloo. Lääkäri sanoi että kuuluu asiaan. Voi kumpa kaikki menisi hyvin. Tätä kun on kuusi vuotta toivottu ja odotettu.
Kyllä kaikki tuollaiset pistävät ja vetävät kivut kuuluvat asiaan, huomaan jo nyt välillä yölläkin jos käännyn liian "nopeasti" niin vihlaisee jostain vatsan pohjalta. Eka raskaudessa ne säikäytti kyllä.

Toivottavasti Pampula nyt kaikki menee hyvin :love2
 
Alku ajan kivut voi olla yllättävän rajujakin ja kun säikähtää,niin kahta kovemmin ottaa kipiää:confused:
Ja voi pojat,kun liitoskivut alkaa:sour:
Muistan millasta toi oksentelu oli:yuck: nyt jännäilen,et mennäänkö tämmönen pahoinvointi ilman ökäilyä:wtf:
 
Joo, mulla tää alkoi tosi kovilla nippasuilla vatsanpohjassa, nyt ne on vähentyneet mutta juurikin illalla/yöllä kun kääntää kylkeä, sattuu välillä järjettömän paljon. Sekä rinnat on erittäin kipeät :sad001 ja uh, en voi tarpeeksi mainostaa tätä jatkuvaa pahaa oloa. Edellisestä raskaudesta kun on jo seitsemän vuotta, niin en muistanutkaan tätä kamaluutta.
 
Opettelen kovasti tän foorumin käyttöä. Ajattelin että täältä saa ehkä vertaistukea moniinkin juttuihin ja kiva kuulla kuinka muilla odottajilla sujuu. Meille tosiaan esikoinen tulossa ja siksi kaikki niin outoa ja ihmeellistä. Enkä vieläkään usko että joku tuolla kasvaa vaikka oksennan lähes kokoajan. Soittelen naistenklinikalle milloin mistäkin kun niin pelottaa. 2011 oli kohdunulkoinen ja siitä syystä panikoin nyt kaikkea.
 
Nyt se pirun etova olo alkoi minullakin :depressed: Onneksi ei vielä ainakaan pönttöä tarvi halailla, mut pahemmaksihan tämä varmaan muuttuu :shifty:
Tänään on myös tuntunut vihlaisuja välillä, paniikki meinaa tulla, et onko kaikki varmasti hyvin :nailbiting:
 
Mulla on kans nivusissa ja alavatsalla vihlontaa. Välil vähä epämiellyttävää mut ei vielä nii pahaa etteikö kärsis olla.. Muistaakseni esikoisesta oli kans tätä samaa..
 
Onpa lohduttavaa kuulla että tollaset vihlonnat ja muut kivut vatsalla on normaaleja. Oon kauhistellut että ei vaan ois kohdunulkoinen kun tuntuu välillä outoja nippailuja. Tuntuu et kiinnitän ihan liikaa huomiota omaan kehoon :confused: tänäänkin aamulla mietin et nytkö se meni kesken kun rinnat ei ollut niin kipeät mitä aikaisemmin. Nyt on taas kipeät :grin
 
Noitten digitestien myyminen pitäis lailla kieltää! :grin Vannoin etten tätä raskautta seuraa niiden avulla kuten esikoisessa, mut kas kummaa oon tehny digejä taas niin että kaikki viikot on käyty läpi:excited001 mut nyt voi lopettaa hyvillä mielin ku tänään tuli se paljon toivottu 3+:Heartred jos hetkeks rauhottuisi!
Onko täällä vielä monia muita joilla ei oo oikeen mitään oireita? Mulla ainoona tissikipu, tuntuu ku ois mustelmilla koko tissit ja nyt tullu nännit ihan tosi aroiks ja välillä tuntuu ku joku puukolla viiltäis. Lisäks alamaha kipuilua ja koko masu tuntuu ihan pallolta. Mut voinnissa ei mitään mainittavaa muutosta! :anyone

Rv 5+3
 
Oikeesti ihana kuulla,niten muutkin oireilee,jännittää jne. Mun tuttava piirissä on naisia jotka mun silmin sivuuttaa koko odotuksen,mikään ei tunnu,ei odotuksia ei pohdiskelua,sukupuolta ei arvailla,nimeä ei mietitä,synnytyksestä ei saa puhua vaikka ois la kynnyksellä,"se nyt vaan menee tos sivussa" !?!??!:eek::woot:
Musta on ihanaa,kun elämässä on vielä tämä toivottu vaihe:love017 kaiken muun kestän,mut toi hirvee jatkuva hedari...o_O
 
Mites se menee, varataanko se nt-ultra ekan neuvolan yhteydessä vai pitääkö se varata itse?
 
Mä taidan myös olla jossain 5+3 viikolla ja eipä oikein oiretta, paitsi sitten välillä ohimennen jotain. Tissikipu oli aivan järkyttävää ennen ja jälkeen plussan, nyt sekin on poissa. Keltarauhanen jomottelee kummallakin puolella, tai oikealla, mutta toisaalta vasemmaltakin on vihlonut. Mahakipuja ei ole, mutta selkäkipuja rasituksesta. Turvotusta ja väsymystä sitten on, ne taitaakin tällä hetkellä olla ainoat oireet.

Tää kolmas vauva on meille vihoviimeinen, joten aion todellakin miettiä jokaista raskauteen liittyvää asiaa ja hyöriä vaaleanpunaiset vauvalasit silmillä alusta loppuun saakka. Oon todennut tämän foorumin parhaaksi paikaksi sille ja varsinkin loppua kohden tunnelma tiivistyy ja vertaistuki on parasta mitä voi olla.
 
Takaisin
Top