Talven tarinat -15 -16

Mira83

Foorumin legenda
Kesäkuunmammat 2015
Tammimammat 2017
Toukokuun äidit 2019
laitan nyt tänne yleiselle puolelle ketjun et josko josko saatais keskustelua aikaseks. En tiiä ottaako tuulta purjeeseen. Salaisella puolella keskustelua riittää mut paljon on jo väkeä jouduttu potkimaan pihalle. Olisi mukava kuulumisia lukea myös täältä yleiseltä puolelta!!

Meillä poitsu siis jo melkein 6,6kk vanha!! Meillä ei vielä istuta eikä ryömitä. Uusimpia taitoja on taputtaminen ja suorille käsille nouseminen. Aika on hurahtanu ihan hirveetä kyytiä, vastahan me synnytettiin!!!
 
Osaako joku neuvoo miten otsikko vaihdetaan kun mietin et vois vaihtaa talven tarinoita -15-16 tai jotain vastaavaa!!
 
Otsikon vaihtamisessa mä en osaa auttaa Meillä poika on nyt 5,5kk ja kovasti treenaa liikkeelle lähtöä, mutta ei onneksi vielä liiku :wink Varpaat on viikko takaperin löydetty ja niitä ihmetellään useita kertoja päivässä :)
 
Täällä tyttö 5,5kk ja "ympyrää pyöritään": vatsalleen - selälleen - vatsalleen - käsillä uusi "kulma" - selälleen... :D Tasapainoilee konttausasennossa.

Päivät on pitkiä kotona oli mies "kotona" tai työreissuilla, nyt taas on se kausi kun autottomuus ottaa päähän ja kovaa.

Missäs mallissa väellä on jouluvalmistelut?
Meillä on talvivalot ikkunoissa ja kylppäriosasto siivottuna, mutta siinäpä se.
 
Me otetaan joulu lunkisti! Joululahjat on jo shopattu, muutama joulukoriste on kotona,
 
Mun pitäis tästä startata jouluostoksille. Nuorimmat on hoidettu eli lelulahjat, mutta vanhin kummilaps ja koko miehen perhe on vielä lahjatta.. Ähhh. Ja mä kun yleensä olen ajoissa!
 
Ei ottanu tuulta purjeeseen ei...

Lunta on nyt mut pohjosessa joulunakin. Täällä keski-Suomessa on mustiin jouluihin jo totuttu mut oishan se kiva ylläri pylläri ollu jos ois saatu valkea joulu!! Ois nii kiva näyttää kunnon talvet seuraavalle sukupolvellekin kun mitä on ite lapsena kokenu!!

Ihanaa vauveleitten ihka ensimmäistä joulua koko kesäkuun poppoolle!!

Ps. On tää ketju kuitenkin löydetty kun inaansa vaille 200 kertaa käyty lukemassa!! Rohkeasti vaan kirjottelemaan kuulumisia vaikka lyhyesti niin saadaan tällekin puolelle eloa!!
 
Meillä on lapsille lahjat hankittuina. Aikuisten kesken ei lahjoja vaihetakkaan. Joulua en paljon kotia laita, ollaan kuitenkin aattona menossa miehen sukulaisille syömään ja joulupäivänä omille vanhemmille.
Esikoisella tottakai joulu tehään kotiinkin , mutta en ole koristellut koko asuntoa joulukuntoon. Leivotaan tottakai.

Vauva 6,5kk ja hirvee vauhti päällänsä. Alkaa jo mieltään osata osoittaa jos velkku vie lelun kädestä tai ruoka ei tuu tarpeeksi nopiaan.
Konttausta jo yrittää harjoitella :)
 
Meillä 6kk ja viikko, konttausta harjoitellaan ja liikutaan pakittamalla :)
Joulua ootellaan, oon aina ollut jouluihminen, ja tykännyt laittaa ja leipoa jouluhommia, niin nythän se vasta mahtavaa onkin, mun pienen pojan eka joulu♡. Vaikkei reppana edes vielä niin ymmärrä koko asiaa :) lahjat alkaa olla aika hyvällä mallilla, miltei kaikki hankittu ja paketoitu. Leipomiset pahasti kesken, pieni ajanpuute tuli tämän pikkumiehen mukana :D
 
Meillä poika nyt 6.6kk liikutaan kierimällä tosin seisoo jo hyvin. Luulen et tää kaveri lähtee suuntaan heti ylöspäin :)

5 ateriaa päivissä ja yöt nukkuu klo.19-06 heräämättä. Aikanen heräilijä siis tämäkin tapaus :) Meillä nukutaan yleensä päikkärit klo.8.30-9.30 ja klo.12.30-15 Joulu otetaan tänä vuonna löysin rantein. Mennään mummoille jouluks joten ei tarvii sen eteen kauheesti tehdä. Joululahjat on ostettu ja paketoitu. Odotan et poika saa joululahjaks kävelytuolin. Se on varmaan nyt just sopiva kun ei tää muuta tekis kun seisois :)
 
Täytyy tännekin puolelle tulla päivittämään kuulumisia. Ollaan aloitettu unikoulu. Alkoi heti ekan yön jälkeen jo helpottaa ja kolmantena päivänä nukahti itekseen eikä heräillyt yöllä.
Kiinteitä menee 5 ateriaa päivässä, ja useita imetyskertoja.
Eteenpäin ei vielä päästä, ei ole kiire :)
Aika menee hurjaa vauhtia eteenpäin, nautitaan tästä vauva-ajasta kun sitä on vielä jäljellä!
 
Meillä kans meininki aloittaa kiinteät ensi viikolla... Vähän jänskättää äitiä.
 
Meillä syöty kiinteitä pari kuukautta ja hyvin on menny. Liikkumista harjoitellaan peruuttamalla, ja nousemalla konttausasentoon. Muuten viihdytään lattialla mahallaan oman akselin ympäri pyörimällä.
Yöt nukutaan pääsääntöisesti katkeamatonta unta, ehkä kerran tai kaks joutuu tutin käydä laittamassa, mutta usein ei tarvi sitäkään. Viikon verran on neiti nukkunut nyt omassa huoneessa :)
 
Meillä pyöritään navan ympäri ja peruutetaan, mutta eteenpäin ei päästä vielä :)
 
Mitä muille kuuluu? Salaisella puolella käy keskustelut kuumana :D mihin satuh olet hävinnyt?
 
Eiköst se ollut niin, että tietyllä viestimäärällä jonka kirjoittaa yleiselle puolelle niin voi päästä takaisin salaiselle puolelle ? :)

Haluaisin kuulla myös crysaden kuulumisia! :)
 
Takaisin
Top