Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Toi on kyllä ihan höpöhöpöä. Adoptiolapsen ja -vanhemman ikäero ei saa olla yli 45 vuotta, eli yli 40-vuotiaatkin voivat saada taaperoita (jos haluavat). Prosessi voi kestää pitkään, mutta se, että prosessi kestäisi aina 8 vuotta, ei pidä paikkaansa. Moni saa lapsen paljon nopeammin, varsinkin jos on valmis adoptoimaan lapsen, jolla on hieman haastavampia erityistarpeita ja/tai vanhemman lapsen (kaikki adoptiolapset ovat toki omalla tavallaan erityistarpeisia). Adoptioneuvontaan voi siis hakeutua nelikymppisenä ja jotkut maat laskevat iäksi puolisoiden ikien keskiarvon.Yleensä adoptioon herätään vasta sitten, kun se on jo liian myöhäistä. Adoptiolasta ei saa yli nelikymppisenä, ja prosessi kestää 8 vuotta. Pikaisella laskutoimituksella adoptiojonossa pitää olla viimeistään 32-vuotiaana. Moni kuitenkin yrittää saada lasta hoidoilla vielä pidempään, ja kun lopulta ymmärtää, ettei omaa tule, onkin jo myöhästynyt adoptionkin ikärajoista.
Minä kyllä suosittelen lapsettomuushoitoja. Vaikka luomuna en ole ikinä raskautunut, hoidoilla se onnistui jo viidennellä hoitokierroksella.
Kynnys lähteä hoitoihin oli todella suuri, koska pelkäsin saavani jonkin sellaisen diagnoosin, jolla ei voi ikinä saada lapsia. Toisaalta olin jo ennen hoitoihin menoa päättänyt, että jos jään lapsettomaksi, en enää jatka tavallista elämää, vaan lähden vuosiksi reppumatkailemaan ympäri maailmaa, koska kodin, uran ja tulevaisuuden rakentaminen olisi siinä tilanteessa minulle täysin turhaa.