Taaperon harrastukset

Kolibri

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Tammikuunmammat 2015
Leikki on taaperon työtä ja varmaan tärkein harrastekin, mutta onko jotain ´varsinaisia´harrastuksiakin? :)

Meillä jatkettiin vauva-uinnin jälkeen naperouimareissa, eli uidaan edelleen kerta viikkoon, satunaisesti omatoimi uiden useamminkin. Kellukkeilla tyttö polskii jo hetkittäin itse eteenpäin ja on todella innokas sukeltelemaan, laskemaan liukumäkeä altaaseen ja hyppimään reunalta.

Muskarissa on jatkettu myös viikottain, tosin nyt kesätauko menossa. Tosi simppelissä seurakunnan muskarissa käydään, mutta tyttö tuntuu tykkäävän ja arvostavan tuttuja loruja, tuttuja kavereita ja laulujen toistuvuutta, joten en ole viitsinyt vielä vaihtaa muualle. Tämä meidän muskari ryhmä on 0-3vuotiaille, eli ei ole mikään kiire vaihtaakaan.

Muuten on vaan käyty avoimissa kerhoissa leikkipuistoissa, mutta kiinnostaisi mm äiti+taapero tanssi ja sirkuskoulu. Mielelläni kuulisin muitakin vinkkejä :)
 
Me jatketaan muskari syksyllä iltamuskarissa. Vaikka tulee varmaan olemaan rankkaa töiden jälkeen luulen kuitenkin et pojasta on hauskaa mennä taas laulamaan.
Oltiin vuoden vaihteeseen vauvauinnissa mutta lopetettiin se sitten kun tuntui olevan vain kallista polskimista altaassa. Käytiin pari kertaa kaupungin uimahallissa mutta siellä oli niin kylmä että kaikki me hytistiin jo vartin jälkeen.
 
En oo meiän kylältä taaperoharrastuksia löytäny, ois kiva jotai harrastaa pojan kanssa. Muskari on seurakunnan järjestämä ni lopetettiin siellä käyminen kun poika oli vuoden ikänen, ei kuuluta kirkkoon.
 
Me käydään välillä kunnan perhekerhossa ja siinäpä se sitten. Muskariryhmät, jotka eivät ole päikkäriaikaan, ovat hullun kalliita tai täynnä. Jotain mamma-tanssia tossa olis tarjolla, mut HINTA! Eikä sinne(kään) voi mennä kahden lapsen kanssa. Välillä kyllä tuntuu, että seinät kaatuvat päälle.
 
Muskarissa käydään edelleen tai siis syksyllä jatkuu. Myös lasten liikuntakerhossa oon lasten kans käyny. Uiminen jäi, mikä vähän harmittaa. Onhan se töiden ja hoidon päälle rankkaa. Enempää harrastuksia tässä vaiheessa en suunnittelekaan. :)
 
Uinti jatkuu kesätauon jälkeen. Meillä on halpa hinta ja koko perhe ainakin yrittää aloittaa nyt ton kakkosen syntymän jälkeen yhdessä.
Muskareissa olisi kiva käydä, mutta en haluais sitoutua mihinkään tiukkaan aikatauluun. Poika tykkää tanssia musiikin tahdissa, mutta ei ole muskareissa viihtynyt, kun on ollut liian jännittävää.

MLL:n kerhotkin on jääneet, kun kahden kanssa liikkuminen on haastavaa ja paimentaminen mahdotonta. Joissain paikoissa on tätejä, jotka katsovat lasten perään tarvittaessa, niihin voisi mennä.

Sirkuskouluun tahtoisin ton meidän pojan, mutta en ole löytänyt. Ihan lähellä ei varmaan ole, mutta olen muissa samankokoisissa paikoissakin törmännyt sirkuskouluun niin vähän harmittaa.
 
Me ollaan nyt naperouinnin kesätauolla käyty 1-2x vko omatoimiuimassa ja tyttö on niin fiilareissa ihan siitä matalassa altaassa riehumisesta, että jatketaan varmaan ohjatun uinnin rinnalla näitä omatoimikäyntejä. Helsingissä on käyty siltamäessä ja malimilla, siltamäessä lämpimämpi vesi ja arkipäivisin saa välillä olla ainoina altaassa, malmi on kyllä kanssa kiva kun on myös terapia-allas, jossa lämminvesi, mutta jossa voi myös kunnolla uida :) odotan kyllä että mäkelänrinteen allasremppa valmistuu, sinne meillä on kävelymatka..
 
Me jatketaan muskarissa syksyllä. Muskari tosin vaihtuu, alkuvuosi käytiin tuossa naapurilähiössä, kun olin lähin sillon. Nyt alkaa täällä ihan meidän vieressä uusi ryhmä, johon olen ilmoittautunut. Lisäksi toiveena on jatkaa uintia, haku ryhmiin on elokuun puolivälissä, täytyy olla sillon nopea, kun paikat menee ilmoittautumisjärjestyksessä. Lisäksi jatketaan avoimessa päiväkerhossa, joka ei vaadikaan mitään ilmoittautumisia.
Tykkään, että viikossa on näitä kiinteitä menoja ja uskon, että tämä meidän ikiliikkuja-taaperokin tykkää käydä. Muskarissa ja kerhossa ollaan käyty kaksin, uinti on lauantaisin, niin isikin on päässyt mukaan ja ollaankin käyty aina koko perheen voimin.
 
Me päästiinkin jo ihan "kunnon muskariin" keski-helsingin musiikkiopistolle, eka kerta oli tällä viikolla ja oli kyllä tosi monipuolisempaa kuin seurakunnan laululeikit! Äiti ja lapsi tykkäävät molemmat! Tällä viikolla alkoi myös meidän tanssiharrastus helsingin musiikkiopiston taaperotanssissa, joka sekin on tosi kivaa :) ronja juoksi innosta kiljuen ympäri tanssisalia ja tanssikaverit tosi samanikäisiä, kun on 1-2 vuotiaiden ryhmä. Jee!
 
Me ollaan omatoimiuitu kun vauvauinti loppui, nyt alkaa kansalaisopiston muskari varsinaisena harrastuksena. Joku yhteinen liikuntajuttukin ois kiva :)
 
Takaisin
Top