Taakse kallistunut kohtu

butzeri

Sukkela juttelija
Tyhmiä taas kyselen, mutta hieman uusavuton oon tän raskauden suhteen. Mulle taas tänään huomautettiin ultrassa, että mun kohtu on tosi voimakkaasti taakse kallistunu.
Onko teillä, joilla myös taaksepäin kallistaa, ollu tästä jotain haittaa? Esim selkä- tai iskiaskipuja?
Mulla siis nyt 12+3 niin mietityttää kun kohta alkaa kai aika vauhdilla mahatyyppi kasvaa.:grin
 
Ei siitä pitäisi olla mitään haittaa. Kohdut kasvaa kaikki lopulta ylöspäin ja suoristuvat kasvaessaan. Aluksi kohtu on litteä pötkylä, joka taipuu eteen tai taakse, mutta aika pallomainen se mullakin jo oli 12 viikon ultrassa. Kun lapsi on syntynyt, kohtu ei välttämättä edes palaa entiseen asentoonsa. Todennäköisesti ei palaa.
Kohtu voi olla sen lisäksi kallellaan myös sivuille.
 
Mulle sanottiin myös varhaisraskauden ultrassa rv8+5 että mun kohtu on vasemmalke taaksepäin kallellaan. Katsotaan miten to käy ultrassa. Mua jännittää niin paljon se uä.
 
Mulle sanottiin myös varhaisraskauden ultrassa rv8+5 että mun kohtu on vasemmalke taaksepäin kallellaan. Katsotaan miten to käy ultrassa. Mua jännittää niin paljon se uä.
 
Kiitos KoBe, hyvä kuulla ettei vaikuta mitenkään. :) säikähin vaan kun kätilö sano että mulla varmaan viikolle 20 asti kasvaa tonne selkäänpäin ennen kun pamahtaa masupuolelle. Tuli heti mieleen että jääkö mulla nyt hermot ihan puristuksiin ja suoli tukkoon:hilarious:
 
Mulla on sama juttu, kohtu kovasti taakse kallellaan, ei saatu ultrattuakaan vatsanpäältä kun niin kovin oli takana :) Mutta ei siitä mitään haittaa ole.
 
Joo mullaki jouduttiin tekemääm alakautta:) toivottavasti ens kerralla onnistus ja vatsan päältä:wink
 
Mitähän mulla mainitsi silliin ekassa ultrassa..olikohan tuo taaksepäin kallistunut...tai sit se oli laajentunut kohtu...hmmm..mitähän lie se sitten tarkoittanee..
 
Mulle sanottiin et kohtu on takana eikä myöskään saatu vatsan päältä ultrattua. Kysyin et vaikuttaako synnytykseen, kätilö sanoi et ei vaikuta, kohtu tulee eteenpäin kasvaessaan.
 
Takaisin
Top