Töihin paluu vanhempainvapaan jälkeen

Mä olin suunnitellut töihin paluuta jo helmikuussa mutta jokin aika sitten päätin venyttää kotona oloaikaa ensi kesän yli. Kesän jälkeen mies jää kotiin ja vuodenvaihteen jälkeen poju hoitoon. Päivähoitopaikan saannin kannalta tuo tammikuun aloitus ei taida olla optimi, mutta toivottavasti lutviutuu!
 
Se ois sit ens huhtikuussa palattava töihin tuntuu et sinne on vielä pitkä aika mut kohta sitä huomaaki et hups töissä ollaan mihin hävis talvi tästä välistä. (kesäki meni yhes hujauksessa ohi tuntuu et mitää ei kerenny sillo tekemään) :)
 
Meidän niin hieno suunnitelma meneekin uusiksi..
Miehen piti olla kotona ja hoitaa tyttöä päivisin, ja minä tulen pelipäivinä aiemmin kotiin ja päästän sen matkaan.

Muuten hyvä, mutta meidän liukuva työaika on peruttu, uusi työaika on 9-17. Se tarkoittaa todennäköisesti että joudun etsimään uuden työpaikan.

Nyt kun asuntokin on menossa myyntiin, niin tiedä sitten minne tästä tulee lähdettyä.
Johan on mietittävää!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä jään kotiin ainakin ensi vuodeksi, ja tiiä vaikka toinen vauva tekis jo silloin tuloaan :)
 
Voinko hakea hoitovapaata vaikka siihen kun poika on kaksivuotias ja mennäkin töihin aiemmin jos siltä tuntuu?
 
Sitä sun kannattaa kysyä työnantajalta. On aika kökköä sijaisen ja työnantajan kannalta jos ei sovitussa pysytä. MIeluummin varmaan niin päin et sopii lyhyemmän pätkän ja sit jatkaa sitä.
 
Työnantajalle saa ilmoittaa hoitovapaan 2 pätkässä. Mutta Kelalta voit rahoja hakea koko pätkäksi ja sitten perua... työnantajalle moinen peruminen ei varmaan sovi. Ainakaan meillä...
 
Ok, varmistelin vain miten homma menee. Oon sanonut meneväni syksyllä töihin, mutta hoitovapaata en oo vielä hakenut.
 
Takaisin
Top