Töihin palaaminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sandy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Sandy

Kommentoinnin ninja
Syysmammat 2016
Syysmammat 2018
Onkos jotkut jo palanneet töihin? Kesä-heinäkuussahan suurimmalta osalta kaiketi loppuu vanhempainvapaat. Minkälaisia hoitojärjestelyjä olette miettineet?

Me ollaan päätetty, että minä jään hoitovapaalle noin 1/2 vuodeksi ja palaan töihin 2015 vuoden alusta :) Olen tosi tyytyväinen tähän. Mua ahdisti valtavasti kun alunperin suunniteltiin, että olisin mennyt töihin jo lokakuussa. Nyt tyttö on jo melkein 1v4kk kun menee päiväkotiin. Meidän kun on pakko vielä saada tyttö vuoropäiväkotiin, kun mun työt on 6.30-19.30 välillä, miehellä 24h ja molemmilla myös vknloppuja ja pyhiä.... Toisaalta miehellä on myös pitkiä vapaita, niin tuskin meillä hoidontarve on ihan täysiä päiviä kuukaudessa :) Tuohon kaikkeen pitää vielä perehtyä. Vielä ei ole kiire, mutta täällä ainakin hoitopaikkaa on haettava viimeistään 4kk ennen hoidontarvetta... ja sehän on jännää että päätöksestä heidän ei tarvitse ilmoittaa kuin viikkoa ennen hoidon alkua! o_O

Haaveissahan meillä on sisarus esikoiselle, että saa sitten nähdä miten tuon töihin paluun kanssa menee, kauanko ehtii olemaan töissä jne. Mikään "pakkohan" mun ei ole sinne päästä, mielellään oisin kotonakin :) jos vaan rahat riittäisi :rolleyes:

Mä oon jo pikkusen tehny töitä kotosalla, kun on oma firma. Ripsipidennyksiä siis muutamille tutummille asiakkaille. Mun palkkatyön työpaikka meni äitiysloman alussa kun sen liikkeen omistaja vaihtui. oon tälle uudelle omistajallekkin vieny hakemusta, mutta ei hänellä ole ilmeisesti tarvetta työntekijälle :/ oon myös pari muuta työtä hakenu, mutta eipä niistä ole vielä kuulunu mitään. Voisin lähtä tässä kohtapuolin töihin kun sitten mies jäis kotiin pojan kanssa. Sit ku mieskin lähtis joskus syksyllä töihin ja jos mullaki olis töitä niin mun äiti on eläkkeellä oleva perhepäivähoitaja ja hoitaa mielellään pojua :)
Omassa firmassa en suuremmin nyt pysty alkaa työskenteleen kun ei oo tiloja kun pojalle piti saada oma huone. Sit joskus ku oma asunto saadaan ostettua niin sinne tulee sit mulle oma hoitola näillä näkymin :)

Jos minä en saa töitä niin sitten olen työttömyysrahalla kotona ja teen sit satunnaisesti nuita ripsiä tutuille :)
Tuo oma yritys olis niin mun unelma, ku sais ite sumplia nuo työajat, että vois tehdä silloin ku mies on kotona eikä tarviis hoitoon paljon poikaa viedä :)

Oon muuten hakenu syksyksi kouluunki, mutta sinne tuskin pääsen.

Mä oon kans ainakin vuoden loppuun kotosalla pojan kanssa. Hälle tulee eteen myöskin vuoropvkoti sitten ku sen aika on ja koenkin että 9kk lapsi on liian pieni siihen touhuun. Ja itsekkäästi ajateltuna, haluan myös kokea lapsen kanssa täyspäiväisesti senkin, että poika osaa ilmottaa tahtoaan jotenkin muutenkin kun itkulla ja hänen kanssaan voi paremmin kommunikoida :)

Mä menen töihin toukokuun lopussa. Isäntä jää Ellin kanssa silloin kotiin, on ensin vanhempainvapaalla, sitten oman 4viikon kesälomansa ja vielä tähän päälle sen 6viikkoa isäkuukautta. Isäntä saa Kelasta paremmin rahaa kuin minä (tai hän itse pelkästä palkkatyöstä), kun hänelle lasketaan palkkatuloiksi myös noi maatalouden tulot, mitkä ei siis arjessa näy kuin tilillä. Kesän siis olen töissä ja syyskuussa jään hoitovapaalle, ei olla vielä puhuttu miksi aikaa.

Meillä myös (tai ainakin minulla) on haaveissa toinen lapsi tässä lähiaikoina, joten voihan se olla että äitiysloma tulee ennen töihin paluuta. Näin ainakin toivon! Saisin samalla vähän aikaa miettiä, minkä tyyppisiin töihin lähden hakeutumaan sitten kun töihin palaan kokonaan, kun siinä vaiheessa on sitten jo vaihdettava työpaikkaa lähemmäksi.

Menen töihin kesäloman jälkeen eli 14.7. Pojalle haen perhepäivähoitopaikkaa lähiaikoina. Mies jää 8 viikoksi kotiin kun mie palaan töihin ja sitten siis alkaa hoito.

Mä en vielä tiedä mitä teen, vaikka kovasti se mielessä pyörii. Haluaisin jäädä kotiin, mutten haluaisi alkaa elämään niin tiukalla kuin sillä kotihoidontuella olis sit elettävä. Vanhaan työhöni en halua palata, mutta samassa firmassa olis tarjolla äitiyslomansijaisuus jota oon miettinyt. Työmatkaa mulla on vajaa tunti suuntaansa, eli vaikka olisin osittaisella hoitovapaalla ja tekisin nelipäiväistä viikkoa, tulisi mulle 10 tuntisia päiviä. Siinäkään en näe järkeä, että tekisin 5 päivänä 6h/päivä, koska niistäkin tulisi työmatkojen takia 8 tuntisia. Parasta olis jos saisin osa-aikatöitä niin, että tekisin pari vuoroa viikossa, iltaa ja vkoloppuja. Saisin olla pääasiassa kotona, tyttöä ei tarvitsisi laittaa hoitoon kun mies olis kotona kun minä töissä ja varmaan olis itsellekin ihan mielekästä olla välillä aikuistenkin seurassa. :) vaikka edelleen siis kaikista mieluiten jäisin kokonaan kotiin. Hoitopaikkaakin hain jo siltä varalta, että menisin tuonne vanhaan työpaikkaani, koska sitä tosiaan pitää hakea 4 kk ennen tarvetta ja kun kysyin, mitä teen kun en ole vielä varma töihinpaluusta, kehottivat he hakemaan paikkaa ja ilmoittamaan sitten, onko tarvetta. Alan kuitenkk kallistua siihen, että etsin osa-aikatöitä lähempää ja jos ei löydy niin sit syödään makaroonia. ;)

Minä menen töihin elokuussa mutta mies ottaa yhden vuoden vuorotteluvapaata töistä ja jää kotiin Natalien kanssa :) jos hän ei olis halunnut jäädä kotiin niin silloin olisin jäänyt vielä vuodeksi hoitovapaalle :) haaveissa olisi että saisimme Natalielle pikkuveljen tai siskon kun hän on 2-3 vuotta :)

Skickas från min iPhone via Vau Foorumi

Olen ilmoittanut töihin, etten vie poikaa hoitoon alle 2-vuotiaana. Olen siis hoitovapaalla vähintään 09/15 ja jos vaan viihdyn hyvin kotona niin melko todennäköisesti olen vielä sinne 09/16 :) Mies hoitaa porukan elätyksen.

Mulla on työsopimusta tän vuoden loppuun asti jäljellä, en tiedä olisko mahdollista saada jatkaa tai haluaisinko edes jatkaa samassa paikassa. Olin suunnitellu että tekisin syys-joulukuu ajan 2pv/viikko töitä, kun mies on osittain työttömänä ja vois olla pojan kanssa ne päivät, mutta se kaatu sit siihen kun selvis että jos saan samaan aikaan kh-tukea ja palkkaa, niin se kht vähentää miehen ansiosidonnaista. Pitäis vielä selvittää että voisinko tehdä töitä sunnuntaisin kuitenkin. Kokopäiväsesti en töihin vielä halua palata, joten jatkan jokatapauksessa hoitovapaalle :)

Mie käyn varmaan ens viikolla ilmoittamassa töihin, että palaan hommiin 1/2015. Kovasti myös toivoisin vielä tämän vuoden puolella plussauutisia, joten ei EHKÄ tule kauhean pitkä työrupeama.. Vaikka eihän sitä ikinä tiijä.

Mulla alkaa kesäloma kesäkuun lopussa ja elokuun alussa pakkoloma joka on määräämättömäksi ajaksi. :-) Eli juuri omien suunnitelmien mukaan meneepi, mulla ei ole kiire töihin :-)

Heinäkuun puolessa välissä töihin, mis pitää isyysloman ja sitten Omppu menee hoitoon. Haikeat fiilikset, mutta näin se nyt vaan menee. Ja toisaalta on ihan kivaa palata oman työn pariin. Ollaan haettu ensisijaisesti perhepäivähoitajaa, mutta niitä ei ole oikein saatvailla täällä kun niitä on niin vähän, että luultavasti joudumme tyytymään päiväkotiin. Jos näyttää, ettei Omppu pärjää, jään tän vuoden loppuun kotiin, mutta pitemmäksi aikaa en oikein voi. Toivomme siis, että kaikki sujuu hyvin :).

Me saatiin päiväkotipaikka!! :) elokuun alusta on paikka tarjolla ja käytännössä lapset aloittavat elo-syyskuun vaihteessa. Mikä helpoitus että saatiin paikka siitä päiväkodista mistä halusimme ja näin sujuvasti :)

Ilmoitin työpaikalle, että haluaisin olla vielä vuoden hoitovapaalla sen jälkeen, kun oon pitänyt nyt kertyneet vuosilomat. En tiiä miten pärjätään, kun mieskin on nyt työttömänä. Muutenkin tulevaisuus auki, kun lapsella tuntematon sairaus. Mutta sillä tavalla saan olla mahdollisimman paljon lapseni kanssa. Tai niin paljon, kuin jaksan. Sehän on nytkin yöt poissa, joten oon sen kanssa noin 10 tuntia vuorokaudessa vaan. Muutenkaan työt ei jotenkin mahu mukaan tähän systeemiin....

Elenna, toivottavasti ette huku myös taloudellisiin huoliin tuossa tilanteessa :sad001 Varmasti kuitenkin oikea ratkaisu jäädä vielä kotiin ja olla lapsenne kanssa niin paljon kun saatte/voitte/kykenette :Heartred
Voimia jaksamiseen!! Ja äärettömän paljon kaikkea hyvää pojallenne! :Heartred:Heartblue

Enpä osaisi kuvitellä töihin paluuta ihan heti itsekään Elenna sinun tilanteessanne. Mietin, että olisiko teillä mahdollista saada kelasta (tai joltain muulta taholta, nyt aamulla lyö vähn tyhjää) tukea arjen sujumiseen? :Heartbigred

Meillä on vammaistukihakemus jätetty kelaan. Siitä saanee vähän apua. Tukea on kolmea tasoa, saa nähdä minkä kela myöntäisi. Ja luulisin että työnantajani kanssa olis neuvoteltavissa aikaisempikin paluu. Ehkä.

Luultavasti saatte Elenna sitä ylintä tasoa joka on hieman yli 400/kk. Meillä pojat ovat saaneet monipistoshoitoisesta diabeteksesta tuota toisen tason tukea n.215/kk. Vanhempi ei enää saakaan kun täytti 16 v. Paljon voimia jaksamiseen, täällä on monta mukanaeläjää teidän tilanteessa.

Kiitos! Sanoivat että alle vuoden ikäiset ei saa kovin helposti korotettua. Tosin ens talvena tietty on jo yli vuoden. Toivon että sais jo nytkin sen.

Minä palaan töihin elokuun viimisellä viikolla ja poika menee hoitoon sitten syyskuun alusta. Hän on hoidossa aluksi vain 11pv/kk, isä on yhden päivän viikossa ja isovanhemmat auttavat muut päivät. En itse olisi lainkaan halukas vielä töihin, mutta pakko se on koska rahat eivät yksinkertaisesti muuten riitä. Olisimme varmasti saaneet suplittua eriaikaisilla lomilla hoidon aloituksen tammikuulle 2015, mutta itse päivähoidossa työskennellessä tiedän, että hoitopaikan saaminen täällä on kiven alla tammikuussa ja näin ollen hoitopaikka voi olla toisella puolen kaupunkia. Laskin siis etuna syksyn aloitukselle sen, että saadaan mieluinen hoitopaikka läheltä kotia. Mies ei aja autoa lainkaan ja itsellä työvuoro voi alkaa jo varhain aamulla, joten halutaan paikan olevan lähellä, niin mieskin voi kävellen viedä ja hakea hoidosta. Ja toiveenahan tässä olisi raskautua vielä syksyn aikana, joten eipä tuo hoidossa olo sitten kauaa kestä, jos kaikki sujuu hyvin...muistutan kuitenkin itselleni koko ajan, että elämä ei mene ihan niin kuin sen paperilla suunnittelee, joten olen varautunut myös toiseen vaihtoehtoon. Tyydyn siihen mitä luoja suo ja iloitsen jo saavutetuista asioista sitten. :)

Takaisin