Tärkeimmät ja tarpeellisimmat hankinnat

Karrie

Oman äänensä löytänyt
Olisi kiva listata välttämättömimmät hankinnat vauvalle. Itse ainakin tuli esikoisten kanssa hamstrattua kaikenlaista, mitä ei sitten käytännössä tarvinnutkaan.

Tästä löytämästäni listasta vähän suuntaa esim. vaatetukseen, huhtikuisten kanssa jossain noiden välissä. :)

Kesävauva
  • 5-7 bodyä, sekä lyhyt- että pitkähihaisia
  • 2-3 sukkahousut/potkuhousut
  • 2-3 housut
  • 2-3 yöpukua
  • 1 neule/collegepusero
  • 2 ohutta myssyä
  • sukkia
  • kuolalappuja tai harsoja
Talvivauva
  • 5-7 pitkähihaista bodyä, puuvillaisia ja villaisia
  • 2-3 sukkahousut/potkuhousut
  • 2-3 housut
  • 2-3 yöpukua
  • 2-3 neule/collegepuseroa
  • sukkia ja villasukkia
  • villahaalari
  • ulkohaalari ja/tai paksu kaukalopussi
  • kypärämyssy ja päällyspipo
  • tumput ja töppöset
  • kuolalappuja tai harsoja
 
Kaukalopussi on kyllä ihan loistava. Ei ehken ihan sellaista todella paksua tartte, mutta sellainen aavistuksen kevyempi. Menee kuitenkin sitten vielä meidän pienokaisten kohdalla syksyn ja mahdollisesti koko loppuvuoden. :thumleft
 
Kantoliina tai -reppu tai molemmat tai useampi. Esikoisen vauva-aikana kannoin paljon liinalla, nyt kakkosen kanssa ollut ahkerassa käytössä Tula ja kuulen, että kun on kaks alle 2-vuotiasta hetken ajan (kakkonen täyttää kesäkuussa 2), on joku kannessa lähes koko ajan, jos haluaa tehä yhtään mitään. Ja ne liinat on niin nättejä....
 
Meillä pikkuonen suostui reppuun vasta puolen vuoden iässä. Liinat ja kaikki kantaminen jäivät siis alussa täysin käyttämättä. :meh: Itku oli valtava kun yritettiin :sorry: Ei auttanut vaikka yritettiin erilaisia sidontoja, löysempää ja napakampaa sidontaa jne. Reppuna Tula explore. Mutta vasta kun sai kääntää tuohon Tulaan nokka menosuuntaan, tuli tosiaan käyttöön. Ja nykyisin voisi kyllä käyttää useamminkin, mutta kun ei oo tullut rutiiniksi niin meinaa aina unohtua. Liinoja ei alun jälkeen olla sit oikeestaan edes kokeiltu, voi olla et nyt olis niidenkin kanssa jo mukavaa menoa.

Toivottavasti tämä huhtikuinen puolestaan pitäisi :rolleyes:
 
Kantoliina tai -reppu tai molemmat tai useampi. Esikoisen vauva-aikana kannoin paljon liinalla, nyt kakkosen kanssa ollut ahkerassa käytössä Tula ja kuulen, että kun on kaks alle 2-vuotiasta hetken ajan (kakkonen täyttää kesäkuussa 2), on joku kannessa lähes koko ajan, jos haluaa tehä yhtään mitään. Ja ne liinat on niin nättejä....

Mä muistan esikoisen kanssa trikoisen liinan olleen ihan MUST. Tyttö oli alkuun kovin itkuinen ja sitoi kädet ihan täysin. Liinassa hän oli rauhallinen ja sain kädet käyttööni mm. ruokaa laittamaan tai tiskikonetta tyhjäämään.

Trikoisen liinan löysinkin jo viime syksynä kirpparilta, se varmasti ainakin alkuun tulee käyttöön jo ihan vaan tässä kotona. Tulan ja Mandukan suosituksia olen myös jo lukenut... Ensi kesänä paljon varmaan taas käydään vaelluksilla, joten tukeva reppu pitää varmastikin hankkia ennen selkään laitettavaa rinkkaa. :think005

Että suosituksia kehiin vaan! :biggrin
 
Meillä on manduca, mutta nyt haluaisin tulan. Ihan vaan siksi, kun niitä on nätimpiä. :oops: Manduca on kyllä myös hyvä ja ergonominen! Meillä sitteri on ollut ihan must, varsinkin toisen lapsen kohdalla. :)
 
Meilläkin on manduca, oli kovassa käytössä esikoisen vauva-aikana. Nyt odotan postista siskoni ompelemia rengasliinoja, toinen on lyhyempi esikoiselle ja toinen pitkä pikkuvauvalle :rolleyes: Perinteistä liinaa en ikinä oppinut sitomaan.
 
Meillä on trikooliina ja Tula explore. Jälkimmäistä on nyt juuri alettu käyttää kasvot menosuuntaan ja vauva 5,5kk tykkää tosi paljon. Tosin vähän tässä jo mietiskelin, että hänen asento siinä voi muuttua aika hassuksi, kun mun maha alkaa kasvaa.:grin Niin ehkäpä kulkee sitten miehen kyydissä.
 
Tulevalle pikkusisarukselle aion hankkia kunnollisen kantorepun. Se on melkein ainoa vaippojen lisäksi mitä tarvitsee, esikoisen jäljiltä kaikki muu onkin tallessa. :)
Näkisin nimittäin jo nyt, että kantaminen on kätevää toisen lapsen kohdalla, esikoiselle en sitä kaivannut ja viihtyi hyvin vaunuissa/rattaissa.
 
Meillä esikoinen tulossa ja kovasti on googleteltu ja jututettu tuttuja mitkä olisi välttämättömiä/turhia hankintoja. Nämä tosin tuntuu vaihtelevan vastaajan mukaan, että ota tusta nyt selvää :D Varmaan aika perusvermeillä lähdetään liikkeelle ja hankitaan enemmän tarpeen mukaan jos vaikuttaa jokin välttämättömältä.
 
Vauvalle en halua ostaa mitään, ennen kuin on syntynyt. Mutta nyt ostin 2kpl vartalotyynyjä, että jatkossa varmasti nukuin vain kyljellään ja loppuraskaudessa vain vasemmalla kyljellä. En tiiä mahtuuko mies enää sänkyyn, kun vuoraan sängyn näillä tyynybarrikaadeilla :grin
 
Vauvalle en halua ostaa mitään, ennen kuin on syntynyt. Mutta nyt ostin 2kpl vartalotyynyjä, että jatkossa varmasti nukuin vain kyljellään ja loppuraskaudessa vain vasemmalla kyljellä. En tiiä mahtuuko mies enää sänkyyn, kun vuoraan sängyn näillä tyynybarrikaadeilla :grin
Minkälaisia tyynyjä hankit ja mistä? Mun täytyisi ostaa myös mutta kun en jaksa paneutua asiaan mikä olisi hyvä... :banghead:
 
Minkälaisia tyynyjä hankit ja mistä? Mun täytyisi ostaa myös mutta kun en jaksa paneutua asiaan mikä olisi hyvä... :banghead:
Ostin ihan paikallisesta Rustasta 30e ja Tokmannilta 20e (+tähän vallilan päällinen 10e), kun sai suht halvalla ja halusin ottaa heti käyttöön. Nukuin viime yön tuolla rustan u-mallisella, niin että toi väliosa oli jalkojen välissä ja pää normaalisti omalla tyynyllä. Tykkäsin ja koko yön pysyin vasemmalla kyljellä :rolleyes: netti on näitä tyynyjä pullollaan, kaiken näköisiä ja hintaisia kyllä löytyy, varmasti löytyy jostain mieleinen!

https://www.tokmanni.fi/body-suppor...03pqVyuU3hVe7J2JqbSe7zvgB1rBXbahoC4eUQAvD_BwE

https://www.rusta.com/fi/fi/vartalotyyny-p970008860201.aspx
 
Oon kanssa aika varovainen hankintojen kanssa ennen kun vauva syntyy, pientä taikauskoa :facepalm: isompien jäljiltä on pinnasänky ja aika paljon vaatetta, mutta vaunut ja turvakaukalo täytyy hankkia, jos sitten vaikka joulun jälkeen.
 
Vauvalle en halua ostaa mitään, ennen kuin on syntynyt. Mutta nyt ostin 2kpl vartalotyynyjä, että jatkossa varmasti nukuin vain kyljellään ja loppuraskaudessa vain vasemmalla kyljellä. En tiiä mahtuuko mies enää sänkyyn, kun vuoraan sängyn näillä tyynybarrikaadeilla :grin
Mä käyn aina nukkumaan kyljelleen, mutta herään lähes joka aamu selältäni+toinen käsi on ylhäällä pään vieressä ihan puutuneena ja viileänä :grin

Heti alkuraskaudesta päätin, että pakotan itseni nyt nukkumaan kyljelleen ja avuksi sain mieheltä sellasen pehmeän ja joustavan juoksuvyön. Normaalisti siinä siis pidetty kännykkää, mutta nyt olen laittanut sinne yöksi tennispallon ja kierrän sen pussukkaosan+pallon selän puolelle. On toiminut hyvin, sillä vain parina aamuna olen löytänyt itseni selältäni :wink Vartalotyyny on mulla myös käytössä, mutta sitä olen pitänyt etupuolella tukena.
 
Mulla on se philips aventin manuaalinen, toimii hyvin ja on näppärä :joyful:

Mekin hommattiin toi, toivottavasti toimii hyvin!

Autopeili on kans sellanen, minkä koen itse tosi tärkeäksi, että näkee vauvan ajaessa, ettei tartte olan yli kuikuilla, vaan riittää taustapeilistä nopea vilkaisu, että kaikki on hyvin.
 
Takaisin
Top