SyysVauvojen Nimet <3

voi miten ihanan kaunis nimi LauraElina! hauskaa, että me mietimme myös tuota Adelea pitkään tytön etunimeksi, mutta nyt ollaan taidettu päätyä lopullisesti toiseen nimeen. nimi julkaistaan vasta 6.11 ;)
 
Ihanat nimet pienokaiset saanut  <3 !
meiän rinsessan nimi julkistetaan sitten 5.11 ristiäisten jälkeen. Tähän mennessä ei tiiä kukaan muu ku me vanhemmat :)
 
Kiitos kaunis kehuista! ♥

ja Valtterille myös onnea nimestä!! Muiden syysvauvojen nimiä odotellessa :))
 
Ihanat nimet ootte antaneet pienokaisillenne!

Mua kiinnostaisi tietää tarinat nimien takaa: onko suvussa kulkevia nimiä, miettimällä päätettyjä nimiä, kumman ehdotuksia jne.
 
Meidän neidistä tulee Meea Lumina Leppänen ja 27.11 on ristiäiset. Memmuksi ollaan nyt tota meidän neitiä kutsuttu eikä sukulaisille olla kyllä vielä paljastettu nimeä :) Me tulostettiin netistä nimilista ja siitä vaan alleviivattiin parhaimpia nimiä.. Yhteinen päätös oli etunimi, mies halus ton Luminan toiseksi nimeksi ku se on nii erikoinen.
 
Meillä ei mitään kummaa on tuon nimen takan. Amanda nimi päätettiin yhdessä, minä sen letkautin ja mies sitten siihen ihastu. Ida nimi tuli keskelle kun Jeminan toinen nimi on Ada. Adele nimen päätin minä siihen rimpsun jatkoksi kun on mielestäni niin kaunis nimi, sopii hyvin siihen loppuun ja koska myös Jeminalla on kolme nimeä :)
 
Minä olen pikkutyttönä päättäny että mun vauvasta tulee Valtteri; mun paras kaveri hoitopaikassa oli Valtteri ja nimi on kulkeutunut sieltä asti. Edelleen olen muuten tämän kyseisenkin Valtterin ystävä :)

Jusa oli mun toinen vaihtoehto siltä varalta jos Valtteri ei käy mun miehelle, mun miehen nimi on Jari niin ajattelin että olis kiva jos nimissä olis jotakin samaa mutta mun mies ei halunnut pojasta Jussia eikä Jusaa, Valtteri kävi hänelle hienosti niin Jusasta tuli sitten toinen nimi.

Joonatan keksittiin yks kauppareissu kun haluttiin sinne loppuun joku hauska nimi mikä nostais hymyn huulille ja kaikki rimmaa nätisti sitten sukunimeenkin mikä on Jokinen, pojalla se tuskin kuitenkaan aikuisena vaihtuu. Ja kolme nimeä halusin minä sen takia kun mulla on pelkästään yksi etunimi ja olen aina halunnu edes sen toisen nimen. Miehelle olis kelvannut kaksikin.
 
Meidän pojasta tulee Konsta Reijo Mikael, ristiäiset siis 29.10.

Nimeen päädyttiin kolmivaiheisella kvalitaatiomenetelmällä ;)

Mentiin kesällä miehen kanssa lista suomalaisista miesten nimistä läpi ja annettiin kullekin nimelle joko plus- tai miinuspisteitä ja niistä valkattiin yhteisesti hyväksytty top 5-6 nimen lista. Sitte ootettiin miltä vauva näyttää. Ja Konsta siitä tuli. Vielä kävi ilmi sukutukimusta harrastavan tädin aktiivisuuden ansiosta, että mummoni isä, joka oli vienankarjalan evakkoja oli oikealta nimeltään Konstantin (puhuteltiin muulla nimellä Suomessa). Näin saatiin sieltä minunkin suvun puolelta lempinimi käyttöön, kun Reijo on miehen isän nimi. Haluttiin kolmas nimi, kun isälläkin on, ja jotta passaa sukunimeen paremmin. Harkittiin arkkienkeleitä; Mikaelia, Gabrielia ja Rafaelia, mutta miehen siskot on nimenneet lapsiaan M-alkuisilla nimillä ja koska Mikael on enkeleiden pomo ja passasi rimpsun loppuun vähän paremmin niin sillä mennään. Poika itse onkin ollut tosi helppo, kuin enkeli ainakin näihin asti :)
 
 marini_ Mä olen omaasukuani Leppänen Ollaankohan me sukua?


Esikoinen on Nelli Olivia Etunimi päätettiin miehen kanssa jo ennenkuin edes ruvettiin lapsenteko puuhiin, oltiin kumpikin ihastuttu samaan nimeen!!! Toinen nimi rimmas kivasti, joten sen valitsimme.

Tirpan koko nimeä en vielä paljasta, mutta ristiäiset on 30.10 siihen asti saatte jännätä... Etunimeksi tulee Kerttu mun edesmenneen mummoni mukaan.
 
Meidänkin tyllerö sai nimen 16.10., mutta jotenkin hirveästi arastelen laittaa sitä tänne julkiselle palstalle... Se on sitten ihan kaikkien saatavilla. Olenko ihan hölmö teidän mielestä?!
 
satu: mun mies on leppänen ja vauva saa sitten miehen sukunimen. pohjoiskarjalasta on hänen sukunsa kotoisin
 
Meidan prinsessalle tuli nimeksi Lumi Georgina. Lumi siksi etta olen aina halunnut nimeta tyttareni Lumiksi (ja mies suostui) ja Georgina miehen aidin etunimesta muunneltuna heidan kulttuurinsa perinteitaan edes hieman kunniottaaksemme. Mieheni kulttuurissa kun pitaisi lapselle antaa etunimeksi miehen vanhempien etunimet (ensimmaiselle tytolle aitin ja pojalle isan) ja mina en tahan suostunut silla mielestani lapseni on yksilo ja se pitaa myos nakya yksilollisesta nimesta. Ja toinen pointti oli etta kun lapselle tulee isan puolelta ei-suomalainen sukunimi niin kutsumanimi on sitten suomalainen kun lapsi kuitenkin on puoliksi molempia. :)

Ja tasta asiasta muuten vaannettiin meilla monta kuukautta ja varmaan jatkuu seuraavien lasten kohdalla... :s Mutta sen siita saa kun ottaa ulkomaalaisen miehen... :D
 
Poikamme sai tänään nimekseen Teo Antero. Teo on modernimpi muunnos isäni nimestä ja Antero miehen suvussa kulkeva 2. nimi.
 
onnea kaikille nimen saaneille<3

Meidän tyttäremme sai tänään nimekseen Anki Matilda 

Nimi siinä mielessä erikoinen että Ankil ei oo laisinkaan nimipäivää koska on niin harvinainen.vaikka,nimi on ollut suosituin vuosina 1960-70 .suomessa tällä nimellä kastettuja on alle 100 väestötietojärjestelmän mukaan :) Ja nimi "löytyi" aikoinaan AKU ANKASTA! :DD sudenpennuissa oli lapista partiotyttö nimeltä anki xD ei oo kyll sen takia nimeä annettu mutta tykästyin silloin kovasti tuohon ja mies tykkäsi myös :)
 
Meidän neiti sai sunnuntaina nimekseen Alisa Marianna emoticon , Alisan isi hälle valitsi ja pidän itsekin nimestä, hentoisen kaunis nimi, Marianna taas muistuttaa minun nimeä joten sen sai siksi toiseksi nimekseen :)
 
Takaisin
Top