??? Syyskympit Toukokuun Tohinoissa ???

En ny muista kuka meistä on Kelalla duunissa, mutta voi PRKL sitä Kelaa!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ne lähetti mulle jo pari viikkoa sitte kirjeen, että vanhempainraha maksetaan 3.6.. No eivät maksaneet ja ei oo tänääkää tullu. Soitin sit tänää et mitä **************** ni sanoivat et "joo toi miehes isäkuukaus-hakemus ku on kesken, ni se jostai syystä jumittaa sun rahojen saantia, vaikka ei sen kyl kaiketi pitäis, ku oot kerran kirjeen meiltä saanu, et rahat maksetaan 3.6" Ei paljoo auta toi vastaus. Sit ne laitto sinne jonneki viestiä, et ottavat muhun EHKÄ yhteyttä tästä asiasta ja EHKÄ saan rahat tänään.. Siis voi PRKL. Pitää mennä lainaa äidiltä sit rahaa. Onneks huomenna tulee duunin kesälomarahat mutta silti... Ihan vaa muutama ärräpää päässy tänä aamuna.
 
Älä Maru muuta sano...

Jahas, näköjään on taas pistetty kuvioita uusiksi. Kiva tämä vastausikkuna, mutta missä kaikki hymiöt on?!

Minä pääsin ensimmäistä kertaa viihteelle nyt viikonloppuna. Oli kyllä hirmuisen kivaa, mutta se joka kärsi seuraavana päivänä nestehukasta taisi olla poika. Hyvin noilla miehillä oli muuten menny, mutta kun ei tuo napero suostu juomaan pullosta, eikä hörpyyttäminenkään ihan onnistu, niin jäi nesteet melko vähiin...

Jassoo..pojulla meni hermo...palailen myöhemmin kertomaan vielä jänniä asuntokuulumisia!
 
Pitääköhän meiä kohta pitää hiljainen hetki palstamme muistoksi? :D

Mä leivoin tänään mutakakun voikreemi- ja suklaakuorrutteella :D ettei kukaa vaa pääse laihtumaan mun vartiovuorollani :D :D Ja siis juu mammatreffejä varten tein :) Jänskättää vaa et millaseks se mutakakku jäi, et onko pehmeä sisus, raaka sisus vai ylikypsä :D
 
Voi kuola tuota sinun kakkua Purri! emoticon Ja joo...hiljainen hetki vois olla ihan paikallaan...

Niin tosiaan, päästiin vihdoinkin myyjien kanssa sopuun rivarikolmion hinnasta. Nyt vaan katotaan selviääkö kosteusmittauksessa jotain yllättävää/vakavaa, ja jos ei, niin sitten lyödään kaupat lukkoon! Jos kaikki menee hyvin, niin heinäkuussa päästään muuttamaan uuteen kotiin! :)
 
Taitaa kaikilla kesän tullen on ihan muuta touhuttavaa kuin istua koneella, ymmärrettävää  mutta harmi että palsta hiljeneeemoticon vaikken nyt siis itsekkään ole kauheasti viime aikoina tänne joutanut enää kirjoittelemaan. nyt on mentävä koko ajan pojan perässä kun kahdeksan kuukauden kunniaksi oppi ryömimään! nyt jo pääsee semmosta vauhtia karkuun että....

HUI! tänään tasan kuukausi enää mammalomaä jäljellä... onneksi saan kuitenkin sen kuukauden vielä lomailla ennenkuin töihin palaan. Toisaalta odotan hirveästi töihin paluuta ja toisaalta sitten taas en... omapahan ainakin muutakin sosiaalista elämää :)

Lääkäri-neuvolassa kaikki oli ok! sitten vuoden iässä seuraavan kerran katsetta sinne suuntaan. Siskokin oottaa nyt ihan aluillaan toista toista lasta ja sitä hiljaa itekseni jännittelen täällä, että pysyis asukas kyytissä!

eipä täällä ihmeitä. seesteistä aikaa jopa parisuhderintamallakin =P
 
Hei vaan hiljainen keskustelupalsta ;)

Kesäsissä asioissa olisin.. elikkäs teiltä muilta nyt kyselisin kun stressaan ihan hirveesti mökille menoa..eli noi hyttyset ja ötökät ja aurinko ovat huolenaiheet.. miten suojata pieni lapsi hyttysiltä ja punkeilta. Entä nukkuminen sitten, on meillä matkasänky, mutta ei hyttyssuojaa siihen päälle.. voiko tuota nyt laittaa sinne mökin nurmelle kun punkit, ampiaiset ja KAIKKI käy sen kimppuun :) Miten saisin mielenrauhan että kyllä kaikki hyvin menee. Ei vaan huvittais istua sisällä koko aikaa.. Auringolta ajattelin suojata pojan pitkähihasella bodylla ja trikoohousuilla, hatulla ja nenän päähän aurinkorasvaa, niin kuin tähänkin asti.. Olisko kellään ihan käytännön vinkkejä kesään.. Tietysti vois ottaa pari sidukkaa heti kun päästään mökille että rentoutuisin enkä ressais koko ajan ;)
Joo ja sit ärsyttää kun tekis mieli ottaa arskaa mut lapsen pitää olla varjossa, siitäkin voin stressata :)

Mitäs vielä, ilmoja pidelly.. minä kyllä tykkään kesästä:)

Hyvää kesänjatkoa kaikille!!



 
Heippa vaan!


Huh, ei koneella edes ehdi olla kun poijan peräs pitää mennä pää kolmantena jalkana ja olla kieltämässä, sinne mennään mihin ei saaemoticon

Tukea pitkin mennään sivuittan liikkuen jo, ja opettelee seisomaan ilman tukea.....taitaa tämäkin tapaus kävellä aikaisin kuten siskonsakin(10kk) kengät pitäisi löytää poijalle, on niin leveä jalksa jotta kengät jotka minulla on ollut kaapissa, 19 ja 20-koot niin ei mene jalkaan ku ovat niin kapeat.

Ihana ilma ollut, kuuma, mutta enemmän minä nyt nautin tästä lämmöstä kuin viime kesänä

Purri: ai, että sun kakku kuulosti hyvältä...ohjetta kiitos

Mutta taas pitänee mennä kun nyt ei enää leikit suju siskosen kanssa(iso apu on ollut isosta siskosta joka jo osaa edes hieman leikittää ja viihdyttää pikkuveljeään)....kirjoitelkaa edes nopsaa kuulumisia te muutkin. Tämä on ollut niin hyvä tuki ja apu jotta harmi olisi jos vallan palstan käyttö loppuu emoticon
 
Heisssssssan!!

Pikasesti pitää Kirsikan käskystä laittaa kuulumisia emoticon

Täällä otettu ekat ensiaskeleet! emoticonMuutaman kerran on pikkumies ihan itsekseen lähteny sohvan reunasta käveleen mua kohti. Nelisen askelta sai otettua :) Tukea vasten kävellään jo ihan täyttäpäätä, esim. sohvan reunaa ja taaperokärryllä.

Eka hammastarkastuskin oli tossa viikko sitten. Täällä meijän kunnasssa siis eka käynti 7-9 kk iässä riippumatta siitä onko hampaita kuinka paljon vai ei yhtään. No meillä nuita hampaita on täl hetkel 2 alhaalla, yks puhjennut ylhäällä ja toinen pilkistää ihan pikkusen. Kuolan määrä valtaisa!!emoticon(onko tol hymiöllä hammas vai kuolavana tossa suussa?!? :D )


Huhhuh. Onneks ilmat vähän viileni. Tai oikeestaan täällä viileni vähä liikaakin, lämpötila nyt +8emoticonSaa nähä tarkeneeko tuola ulkona kun lämpötila eroa viime viikkoon 20 astetta :P No onneks loppuviikosta taas lämpenee hiukan..

Toi hyttyssuoja matkasänkyyn olis varmaankin Jänö hyvä olla. Nethän ei kovin paljoakaan maksa. Omani tais maksaa 10 egee. Niitä pirun hyttysiä kun on niin perhanasti ja vauvat niin hyviä kohteita niille, kun ne ei osaa puolustautua huitomallaemoticon(ei tosin aikusetkaan nukkuessa). Ja tota matkasänky-hyttyssuojayhistelmäähän voi tapeen vaatiessa käyttää myös pihalla, jos vauvas siellä vaan viihtyy :) Meillä ei kyllä viihyttäs, ellei olis sata kännykkää sielä seurana :D Niin ja hyttyssuoja rattaisiin aika must! Meillä täällä kun on nuita hyttysiä päivisinkin ainakin varjopaikoissa (siellä missä nukutaan rattaissa päikkärit) nii on ihan ehoton olla se suoja rattaissa. Ja pidän kyllä sitä hyttyssuojaa muutenkin melkein aina kun ollaan ulkona.. ainakin kun liikutaan, ettei joku pörriäinen pääse huomaamattani pojan kimppuun.. En tiiä oliko näistä minun "ohjeista" mitn hyötyä, tais tulla melko itsestäänselvyyksiä lauottua emoticon:D


Mulla loppuu tänään mammaloma. Huomisesta alkaen siis hoitovapaalla vai miksi sitä nyt sanotaankaan...no vaikka kotiäitinä :D Kelan maksama raha kyl pienenee mammaloman rahasta, kun meillä ei täällä ainakaan viel makseta kuntalisää, mutta on ne sitä tuola kunnassa ehottaneet, että elokuun alusta otettas kokeiluun kuntalisä! Kannatan!!!!


Että tämmöstä.. Kerkeshän sitä ihan mukavasti tänne raapusteleen. Nyt kutsuu muut hommat..

Palataan ja koettakeehan muutkin pikasti kirjottaa kuulumisia! 


 
Heippa mammat! Minäkin viimein taas löysin tieni tänne! Salasanan unohdin autuaasti ja vasta eilen hokasin, että sehän löytyy jostain muinaisesta sähköpostista ja siellä oli. Olen tosin käynyt välillä kirjautumattomana katselemassa kuulumisianne ja koko ajan mielessä, että nyt otan jonnekin ylläpitoon yhteyttä ja ratkaisen tän jutun, mutta aina on jäänyt...

Olen siis hengissä, toivottavasti muistatte vielä minut :) Poika on ihana ja kasvaa kovin ja vauva-arki on sujunut oikein hyvin ja mun mielestä helpostikin. Muissa jutuissa on suoraan sanottuna eläimellisen kiireinen puoli vuotta nyt takana, mutta nyt on helpottanut. Hoidin opintojen lopputyön valmiiksi alusta loppuun marraskuusta maaliskuuhun (lähinnä öisin ja silloin kun mies lähti kärryttelemään) ja seminaarit ja yksi kökkökurssi päälle. Jos itse oisin saanut päättää, niin oisin kyllä vähemmän tehnyt enkä lopputyötä lainkaan, mutta mulla oli ulkopuoliselta tilaajalta se lopputyö aikatauluineen ja siitä oli sovittu jo ennen raskaaksi tuloa. Hyvin se homma sitten lopulta meni, vaikka univelka kasvoi. Onpahan sekin koitos tehty ja valmistui maaliskuussa juuri ajallaan, sillä poika oppi silloin konttaamaan ja kävelemään tukea vasten. Sen jälkeen ei olis kyllä ehtinyt yhtään muksun kanssa ollessa näppistä takomaan, ainakaan ihan ajatuksella. Varovainen tyyppi tuo poikani: on päätynyt hiomaan konttaustekniikoita ja sohvalta ja parisängystä hallittua laskeutumista eikä oo yrittänyt vieläkään kävelemään, vaikka on konttinut aika pitkään.

Sitten sen jälkeen alkoi miehen ahkera pääsykokeisiin luku ja mun selkävaivani, jotka ovat koetelleet koko kevään. Lasta on edelleen tosi vaikea nostaa, tuntuu selässä hirveesti. Parisuhdeongelmiakin ollut kiitettävästi, mutta kai se aika tavanomaista on pikkulapsiperheissä? Tällä hetkellä tuntuu vähän tasaisemmalta, katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Tässä tätä omaa juttua hieman. Käyn lukaisemassa teidän tuoreempia kuulumisia ajan tasalle, ja kommentoimassa sitten! Ihanaa ja mukamaa kesää kaikille!
 
Takaisin
Top