Syyskuun supinat

Aloitetaanpa sitten itse tämä, jos muitakin tulisi mukaan.

Elokuun puolella oli juttua vauvakirjoista. Mullekin tuli ne mieleen, kun näin niitä kirjakaupassa. Joku taikausko iski vaan silloin päälle, ja ostan vasta lähempänä synnytystä.

Keskenmenon jälkeen mietin, että olis ollut hyvä laittaa oireita ylös jonnekin. Oli sitten vain muistikuvien varassa. Jotkut oireet alkoi aiemmin silloin.
 
Mä kävin tutkimassa niitä kirjoja kun Ostin veljen pojalle sellaista. Ihastuin sellaiseen Disneyn ankkalinna-versioon :D esikoisella on kaksi kirjaa kun yhden Ostin itse ja toinen tuli lahjaksi.
 
Minä kävin alkuviikolla just kirjakaupassa näitä ihmettelemässä ja totesin että pian on ostettava jotta kaiken muistaisi. Olen minä vähän kirjoittanut asioita siihen vau:n kirjaseen jonka hain apteekista. Kirjavaihtoehtoja rajasi hiukan se etten halunnut sitä vaaleanpunaista tai sinistä! Ei meenattu selvittää sukupuolta ennakkoon. Ostin tänään Lapsuuden ensihetkiä -vauvakirjan, se on kirja vauvan ensimmäiselle vuodelle.
 
Mä oon miettinyt jo useamman kerran tuota vauvakirjan ostamista, mutta kun haluaisin ensin tietää sukupuolen. Esikoisen vauvakirjaa olen tunnollisesti kirjoittanut ja haluaisin jo aloittaa seuraavankin :)
 
Mä en ole millään löytänyt mieleistäni vauvakirjaa. En tiedä miks tunnun olevani tästä niin tarkka. Vähän pohdin sitäkin jos tekis alusta asti itse, mutta hirveä duuni siinä olis enkä saa aikaiseksi niin visuaalisesti kaunista kun haluisin..
 
Kirjoista puheenollen, lainasin just kirjastosta kaverin suositteleman kirjan: Pää edellä - Näin tuet lapsesi aivojen kehitystä.
Ensiselauksella näytti mielenkiintoiselta, täytyy syventyä viikonloppuna lukemaan kunnolla.
 
No niin, sain hoidettua aikojen varauksia. Sokerirasitus ja fysioterapiaryhmä. Fysioterapiaryhmä on Hus:n alueen tällainen yleinen kaikille odottaville äideille tarkoitettu: "ryhmässä käydään läpi raskauden vaikutuksia kehoon. Lisäksi kerrotaan raskaudenajan liikunnasta sekä selän lepoasennoista, lantionpohjan toiminnasta ja lihaskunnon ylläpitämisestä."

Ja sitten vielä soitin yhdestä muusta jutusta, joka ei liity raskauteen. Ja ehkä vielä olisi lisää pieniä juttuja hoidettavana. Mutta jos tässä saisi potkittua itsensä lenkille, tulikin kaunis ilma :) Enää viikko rakenneultraan. Tänään tuli toinen kysely töissä, että onko perheenlisäystä tulossa. Pitäisi kai päätellä, että maha alkaa olla riittävän iso, että sen huomaa.
 
Minulla tänään asioiden hoitelu päivä. Meenasin käydä lastentarvikekaupassa hiplailemassa yhdistelmärattaita ja kaukaloita. Ja sit hammaskiven poistoon :yuck: Katsotaan kuinka siitä selvitään. Yritin myös soitella hiustenleikkuu aikaa, mutta ei vielä onnistunut. Jotenkin meenaa nää omat normiasiat unohtua kun miettii vaan tulevaa.

Parina viime yönä vaavilla on ollut kovat potkutsempalot, en omasta mielestä niihin herää mutta tunnen aina kun olen hereillä. Onhan siellä vielä mukava potkiskella kun on tilaa.
 
Minäkin jossain ketjussa kyselin noista vauva ja raskausajan kirjoista.

Vauvalle olen nyt ostanut vauvakirjan
Paras tarina minusta - Terese Öman
On mielestäni kivan lapsekas. On varmasti kiva lukea lapsen kanssa yhdessä sitten kun vähän kasvaa!

Raskausajan höpöttelyille tilasin
Moikka masutyyppi kirjan. Tykkään siitä kyllä kans kovasti. Siinä on kiva kalenteri, johon saa ylös kaikenlaista ja ihan hauskoja rasti ruutuun juttuja ja kiva täyttää aina sitä mukaan kun raskausviikot vaihtuu.
Suosittelen!

:)
 
Hei Baby tuo Paras tarina minusta näytti todella hyvältä. Mietin että ostaisinko toiseksi vauvakirjaksi tuon. Onko se kotimainen? Varmaan ulkomainen kyllä, niin kuin ensimmäinen ostamanikin oli... Mietin siis toisen ostamista kun ensimmäinen ostamani rajoittuu vain ensimmäiseen ikävuoteen, tuollainen pidempiaikainen oisi mukava myös jos vaan muistetaan sitä täyttää!

Uuteen aiheeseen: kohta ollaan siinä aikataulussa että lapsivakuutuksia pitää alkaa pohtimaan! Meenaatteko ottaa?
 
Me kauan harkittiin vakuutusta esikoiselle kun täällä pelaa hyvin terveydenhuolto kyllä mut päädyttiin ottamaan kun op:lla oli ilmaiseksi ensimmäinen vuosi ja jatketaan sitä kyllä. Otetaan myös tällekin.
Tarvetta on ollut kerran, käytiin yksityisellä leikkaamassa huuli- ja kielijänne kun imetys ei meinannu onnistua. Saatiin myös mun mielestä takaisin koko sairaalamaksu kun jouduin olla viikon sisällä ennen kun syntyi. Tänään meen mehiläiseen näyttämään korvaa ja kysymään allergiajuttuja. Muuten oon käyttäny silti ihan tk-lääkäriä mut jos joku asia mietityttää ja en "uskon" et jotain on vialla niin varaan ajan lääkärille jolla on oikeasti aikaa perehtyä tilanteeseen ja vakuuttaa mulle et mitään ei oo vialla :D
 
Me otettiin raskausaikana ensimmäiselle ja toiselle hoitokuluvakuutukset. Kolmannen kohdalla kävi niin et olin lomalla joulun tienoilla ja töihin palattua oli menny aikaraja umpeen jo... sitten kun vauva syntyi niin vaihdettiin siten että jokaisella lapsella on Ifin lapsivakuutukset ilman hoitokuluvakuutusta. Satunnaisiin käynteihin yksityisellä en niin vakuuttunut, melko lailla rahat pois asiakkaalta meininkiä Turun seudulla minusta. Julkinen toimii meillä hyvin.

Mut tuota Sinttu mietin et mikä on äidin osastomaksut korvannu?
 
Mulla oli raskausmyrkytys et oisko se jotenki vaikuttanut? Mies meillä hoitaa nää ja just kysyin et menikö se siitä vauvavakuutuksesta niin sanoi et meni.
Tänään meidän lääkärikäynnillä todettiin atooppinen iho ja lisäks silmän Karsastus niin pidetään nyt vakuutus toistaiseksi.
 
Kuinka paljon ennakkoon vauvavakuutus täytyy ottaa ennen syntymää? Okei, katsoin että ifissä viimeistään 2 kk ennen laskettua aikaa, tämä täytyy muistaa. Mutta toisaalta aikaisemminkin kun esitietoina vaaditaan äidin terveydentilaselvitystä ja eihän sitä voi tietää miten raskaus etenee loppua kohden.
 
Muokattu viimeksi:
Op:llä oli et rakenneultram jälkeen sai ottaa koska vaan ennen syntymää mun muistaakseni. Se vakuutuskäsittelijä Sillon sanoikin et kannattaa ottaa ajoissa ennen kun tulee mitään komplikaatioita. tai siis jos tulis.

Mä jouduin olla viikonloppuna pari yötä sairaalassa kun tuli migreenikohtaus, Mulla ei oo ennen ollut sellasta ja lääkärit halus vähä liian tarkasti valvoa. Tänään pääsin aamulla kotiin sit onneks kun tuli töihin neurologi jota myös vähän nauratti kuinka on ylireagoitu.
 
Takaisin
Top