Syyskuun supinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mami'
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon nyt värjännyt kaksi kertaa kampaajalla, meinasin vielä kerran värjätä ennen synnytystä. Mun kampaaja ainakin sanoo että on ihan turvallista värjätä hiuksia raskaana ollessa, luotan siihen.

Kyllä mäkin oon värjännyt, nyt tosin pidemmällä aika välillä. Oon aikaisemmissakin raskauksissa värjännyt...

Kiitos paljon vastauksistanne! Mulla huomenna kampaaja ja mieli tosiaankin tekisi värjätä. Olen kans jostain lukenut, että harvakseltaan värjättynä ei pitäisi olla haittaa...

Oon värjätyt kerran kahteen kuuhun esikon odotuksen aikana ja nyt myös, kampaaja ystävä myös sanoo että ihan turvallisia on nämä nykyajan värit :-)

Esikoisesta olin yhden yön potilashotellissa yhdessä mieheni kanssa. Toivon että nytkin pääsen pian kotiin.

Värjään säännöllisesti itse kestovärillä. Värit onnistunu raskausaikoina hyvin, mut kerran imetysaikaan oranssi muuttui lilaan taittuvaksi. Normaalisti värjään 1x/3vko, mutta raskauden aikana kuuden-seitsemän viikon välein. Oma väri poikkeaa reilusti haluamastani.

Tiistaina päästiin muuttamaan uuteen kotiin. -64 rakennettu omakotitalo, jota on vajaat 2kk rempattu. Vielä on muutamat kohdat kesken, mutta niinhän se usein on. Ja kun ne saa hoitoon, keksii uusia... Kiireellä piti saada paikat siistiksi, koska torstaina juhlittiin jo tytön 9v-kaverisynttärit ja nyt on koko viikonlopun sukulaisille synttäreitä.

Eli täällä on nyt kaikki olennainen ja vanhalla kodilla kaikki se epämääräinen roju, joka etsii hetken paikkaansa. Onneks on vanha koti vielä pari viikkoa.

Oon tosi onnellinen uudesta kodista!!

Onnea uuteen kotiin!

Itseä kans kutkuttaa jo aikalailla tuleva muutto. Pääsee laittaan kotia nätiks ja kutsumaan sukulaisia/kavereita. Moni heistäkin on nimittäin jo sanonut että oikein odottaa koska pääsee näkeen meiän uuden kodin.

Onnea Anjuskalle uudesta kodista!

Muuttaminen on kyllä vaan aina yhtä syvältä, vaikka useimmiten sitä kuitenkin pääsee edellistä kivempaan kotiin. Meillä tuli miehen kanssa muutettua puolentoista vuoden sisään neljä kertaa (älä kysy), nyt kun ostettiin oma niin tuumin miehelle et jos vaikka muutama vuosi oltais ihan muuttamatta. Jos jotain positiivista, niin tavaraa ei kyllä suuremmin ole päässyt kertymään!

Ihanaa, kun on vapaa viikonloppu! Vaikka kotitöitä tehden tää pitkälti menee, mutta silti. Edelliset 1,5 viikkoa oli aika tiivistä työskentelyä, niin nautin kyllä tästä täysin! Ja sain vielä aamukahvit vuoteeseen <3

Onkohan ihan tyhmä kysymys... Ei siis olla vielä vaunuja hankittu. Niin mahtuuko lastenvaunut auton takakonttiin?

Meillä on ihan perus sedan-mallinen auto eli normi takapenkit ja takakonttiluukku. Ja nyt mies on ruvennut puhumaan että pitäis ostaa farkkumallinen auto että saadaan vaunut mahtumaan. Ja kun minä niin tykkään nykyisestä autosta, ei haluaisi hyvää vaihtaa pois...

Riippuu autosta ja vaunuista. Eipä sinne konttiin varmaan enää paljon muuta mahdu jos saa vaunut mahtumaan. :) Luulisin.

Me käytiin esikoista odottaessa Lastentarvikkeessa sovittamassa vaunuja autoon. Ja istuinta myös. Se helpotti päätöksen tekemistä! :)
Meillä tosin Skoda Octavia (hachback), jossa on mieletön paksi.

Meidän omaan vanhaan rotiskoon (sedan-malli) mahtu rattaat hyvin, mut appivanhempien uuteen hienoon poloon (hatchback) piti irrottaa renkaat et mahtu konttiin..

Onkohan ihan tyhmä kysymys... Ei siis olla vielä vaunuja hankittu. Niin mahtuuko lastenvaunut auton takakonttiin?

Meillä on ihan perus sedan-mallinen auto eli normi takapenkit ja takakonttiluukku. Ja nyt mies on ruvennut puhumaan että pitäis ostaa farkkumallinen auto että saadaan vaunut mahtumaan. Ja kun minä niin tykkään nykyisestä autosta, ei haluaisi hyvää vaihtaa pois...
Riippuu ihan autosta ja vaunuista. Meillä isot emmaljungat ja menee takakonttiin, vaikka on coupe. Mutta suosittelen ihan muutenkin, että takakonttiin ostaa matkarattaat mitä käyttää kaupoissa, reissussa ym :) on kevyet ja helppo laittaa konttiin eikä tarvi ottaa ikinä pois sieltä :)

Meillä mahtuu vanhan Primeran konttiin vaunut ihan helposti, mutta uudehkon pökö 406(?) ei mahtunut, vaan piti ottaa aina renkaat irti. Sovittamalla selviää :) Mäkin oon matkarattaiden kannalla. Ja vielä sellaisten joihin saa kaukalon kiinni. Ei tarvi herättää vauvaa kun nostelee kaukalosta, vaan senkun heittää koko kaukalon vauvoineen kärryn kyytiin :)

Sorry mulle ei sano mitään hirveesti noi autojen merkit, en osaa sanoo minkä kokonen auto on kyseessä. Mulla on yaris ( siis tosi pieni auto) ja sinne mahtuu takakonttiin meiän matkakärryt ( ostettiin just siks kun mahtu) vaihtoehtosesti mahtuu noi meiän p&t tuplat ( nekin ostettiin siks et mahtuu). Ja takapenkille mahtuu 2 lastenistuinta. Kaupassa kun käydään täydennysostoksilla mahtuu nekin kyytiin. Mäkin itkin jo sitä et tarviiko auto uusia mut ei vielä. Miehellä corolla ( normi porrasperänen auto) kyytiin mahtuu takakonttiin siis muutakin kärryjen lisäks. Ei välttämättä tarvi olla farmariautoo.

Auto mukaan vaunuostoksille niin sovitatte et kärryt mahtuu kyytiin.

Me vaihdettiin tossa kesällä auto Toyota Versoon ja se on ihanan tilava! ❤ Sinne mahtuu kolme istuinta hyvin ja takapaksi on todella tilava liikuteltavien penkkien vuoksi. Jopa meidän kaverit on alkaneet harkita tuota autoa, kun ihastuivat sen tilavuuteen... :-D

Jos meille se kolmonen joskus tulee niin harkitaan et toinen auto ois farmari. Tuskin ihan noin pientä kun yaris tulee enää ostettua ( ehkä sit kun lapset lentää pesästä).

Meillä on farkkumallinen Avensis, jonka kyytiin mahtuu millaiset vankkurit vaan. Mutta kyllä tosiaan monet rattaat menee pienempäänkin tavaratilaan, sinne ei vaan sitten juuri mitään muuta mahdu. Jos on tarve tehdä usein viikonloppureissuja tms. mihin tarvii rattaat ja puoli omaisuutta mukaan, niin farmari on aika välttämätön. (Koska kaikkihan tietää/muistaa, että mitään laukkuja ja kasseja ei saa pakata muualle kuin tavaratilaan, voivat aiheuttaa pahaa lisävahinkoa kolaritilanteissa. Kukaan ei varmasti halua miettiä esim. osuuko joku kassi vauvaan auton kieppuessa katolleen ojaan... ja onnettomuuksia voi sattua kenelle vaan.)

Takaisin