Syyskuun supinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mami'
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
^Mullekin joku myyjä soitti melkeen 2 kk sitten ja sanoin etten just sillä hetkellä pysty puhuu mut sovitettiin että soittaisi seuraavana päivänä kun oisin just vauvavakuutuksesta halunnut kysellä. No ei oo vielä soittoo kuulunut, ei sitä sit huvittanut kai myydä mitään :D

Mulla on sellainen käsitys, ettei yli nelikymppinen saa ennen syntymää olevaa vakuutusta:sad001 ikärasismia, sanon minä!
Muutoinkin jännitän ihmisten reaktioita tietoon siitä, että saamme lapsen. Miehenihän on ihan hyvän ikäinen, mutta mun ikäni on sellainen, että se aiheuttaa toisissa "paheksuntaa". Kaksossiskoni miehen suvussa on sellainen 25-vuotias naikkonen, joka toimii kätilönä. Ette arvaakaan, miten "otimme yhteen" eräillä synttärikutsuilla vuosi sitten keväällä, kun hän naureskeli nelikymppisten ensisynnyttäjien avuttomuutta, kun he kyselevät mm. sitä, mistä tunnistaa, mitä vauva kulloinkin itkee. Mä en ymmärrä, miksi ja miten vanhempi äiti (ollessaan kuitenkin vasta ekaa kertaa äiti) olisi sen taitavampi lasten kanssa kuin nuorempi ensisynnyttäjä???
Toivon totisesti, että TAYS:ssa suhtaudutaan meihin vanhempiin synnyttäjiin hiukan paremmin. Tai ainakin niin, etten joudu havaitsemaan, että minulle naureskellaan selän takana....
Oletteko muut (vaikka ette olekaan näin vanhoja kuin minä) törmänneet vastaavaan?

Juu meillekkääm ei heru syntymättömän lapsen vakuutusta, kun ed raskaudessa oli hepatoosi ja mahd uusiutuu tässäkin.

Ja mulla on yksi kohtukuolema ja yksi raskaushepatoosi alla niin ei tännekään saada vakuutusta.

Todella ikävää Jensan, ei kovin ammattimaista käytöstä kätilöltä. Lapsen hoidon todellakin oppii vasta käytännössä, olipa ikä mikä tahansa ja vaikka olisi uudelleen synnyttäjäkin, niin taidot voi hyvin unohtua, jos vauvan käsittelystä on aikaa. Kyllä sen uuden vauvan kanssa tarvitsee tukea. Itsestäni tuntui, että olisin tarvinnut sairaalassa enemmän kun sain.

Luin vähän ihmeissäni noita Jorvin sairaalan sivuja, joissa sanottiin, että uudelleensynnyttäjä olisi sairaalassa 1-2pv tai mahdollisesti 6-24h jos vauva ja äiti ovat hyväkuntoisia. Lie se tapauskohtaista, mutta jos yleislinjaus on tuo, niin aika vähän on varattu aikaa mielestäni. Esikoisesta olin osastolla 4pv synnytyken jälkeen ja olisivat mielellään pitäneet vielä viikonlopun ylikin tarkkailussa, mutta halusin jo kotiin. Ei meinannut imettäminen onnistua sitten alkuunkaan ym kaikkea, minkä takia olin ihan mielelläni useamman vuorokauden ja otin kaiken mahdollisen avun vastaan. En nyt uskalla mennä vannomaan että uudelleensynnyttäjänäkään esim se imetys alkaisi yhtään sen paremmin. :confused:

Mä taas jotenkin toivon, että pääsisi mahd. pian kotiin, ettei esikoisesta joudu olemaan kovin pitkää erossa. En ole ollut vielä yhtään kokonaista yötä pois. Täytyy ottaa pari harjoitusyötä ennen tammikuuta. Esikoisen kanssa oltiin sairaalassa 3 yötä (ekana yönä syntyi). Toi kolmas yö oli vähän ylimääräinen, kun sokeriarvoja piti mitata, niin ei kotiutettukaan vaikka lupailtiin jo päivällä. Silloin harmitti ja olisin kaivannut kotiin jo. Varmasti tosi tapauskohtaista ja riippuu miten synnytys sujui.

Mä toivon et sais olla ees pari pv jos jaksaa täysaikaseksi kun esikoinen on nii eri tapaud ku täysaikanen vauva ni haluisin vaa varmistaa et kaikki sujuu

Ainakin ekks pitää olla 3 yötä sairaalassa tosin varmaan vaan jos on esikoinen. Ja jos syntyy yöllä klo 00 jälkee sitä yötä ei lasketa mukaan laskuihin. Mä olin 4 yötä viimeks kun synty 0.43.

Oli kyl jännä kun mun huonekaveril synty 10 aikaan illalla samana päivänä ja pääs munkaa samaan aikaan kotiin. Vaik mä olin ollu periaattees yhen päivän enemmän kun se. Mut ei haitannut yhtään :)

Kummallista käytöstä Jensan! En mä ainakaan 25 vuotiaana esikoisen äitinä tiennyt mistään mitään, enkä vieläkään tunnista heti uuden vauvan itkuja, vaikka neljä näitä jo on ja ikääkin (ens viikolla) 32.

Mulla oli polikliininen synntys toiveissa jossain vaiheessa, mutta nyt oon miettinyt, että jos olisi kuitenkin sen 2vrk, mitä oon noista kolmesta pienemmästäkin ollut. Esikoisesta pääsin kotiin tiistai aamupv kun perjantai alkuillasta syntyi. Tai jos taas tulee sairaalalepoa, niin sitten aion kyllä häippästä heti kun mahdollista synnytyksen jälkeen.

Mä voisin ehkä pari päivää makoilla sairaalassa mutta en enempää. Esikoisesta olin pari päivää enkä olis jaksanut pidempään. Olin jotenkin ihan loppu, kun tuntui, että jouduin selviämään ihan yksin siellä ja kotona oli sentään mies. Nyt taas ehkä paremmin saisin levättyä sairaalassa kuin kotona, jossa on myös esikoinen. Huonetoveri mulla oli uudelleensynnyttäjä ja hän oli ehkä 12 tuntia osastolla.

Oletteko uskaltaneet värjätä hiuksianne raskauden aikana? Mä värjäsin kesäkuun alussa, kun en tiennyt, ettei ehkä olisi sikiölle hyväksi. Mulla alkaa olla melkoinen juurikasvu nyt näkyvissä ja haluaisin värjätä hiukseni....mutta miten on? Lieneekö siitä haittaa pikkuiselle?

Oletteko uskaltaneet värjätä hiuksianne raskauden aikana? Mä värjäsin kesäkuun alussa, kun en tiennyt, ettei ehkä olisi sikiölle hyväksi. Mulla alkaa olla melkoinen juurikasvu nyt näkyvissä ja haluaisin värjätä hiukseni....mutta miten on? Lieneekö siitä haittaa pikkuiselle?
Mä en uskaltais värjää ja jotku kampaajat kieltäytyy värjäämästä.. mut jotku kyl värjää pitkin raskautta hiuksia.. jotku värjää myös raitoja kun ne ilmeisesti ei ois nii pal haitaks?

Mä en myöskään ole uskaltanu värjätä. Tällä hetkellä n.10cm tyvikasvu....ei mikää kaunis näky, mut kohtaha on talvi ja saa pipon päähä! :wink

Mä olen laittanut raitoja raskausaikana. Ei koske väri päänahkaan, mutta lopputulos voi hormonien ansiosta olla vähän eri kuin odotettu.

Kyllä mie oon värjänny. Eikä nuille muillekkaan siitä oo tullu mitään, ku aiemmissa raskauksissa värjäilin kans. Kuhan ei joka kk värjää. Ja tuo on tosi että hormoonit vaikuttaa värin lopputulokseen.

Jep, hormonit vaikuttaa. Ite oon aina siitä osannu epäillä olevani raskaana kun 111 -väristä (tuhkanvaalea tjsp) tuleekin siniharmaa :arghh: Mulla siis 5 keskenmenoa alla. En osaa yhdistää tukan värjäämistä suoraan niihin, mutta tässä raskaudessa olen värjännyt tasan kerran rv14. Onneks juurikasvu on jotain tummanvaaleaa tms, niin ei oo niin järkyttävä ilmestys kuin suuremmalla värierolla voisi olla :hilarious:

Mä oon kerran värjännyt, toiste en värjää, ja tämä siis esikoisen odotusaikana. Hunajanvaaleasta tulikin kirkkaan punainen :sour: Kiitos hormonit :rolleyes:

Mä oon värjännyt molemmissa odotuksissa yhden kerran toisella kolmanneksella. On ollut ihan tietoinen valinta. On sitä muutakin kemikaalikuormaa ja koitan keskittyä siihen kokonaisuutena enkä vaan yhden tuotteen osalta. En kuitenkaan ole päättänyt luopua kokonaan kemikaalien käytöstä, mutta vähentää sen minkä pystyy.

Takaisin