Syyskuun supinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mami'
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä toiveikkaana ajattelin, että kun h-hetki koittaa, hurautetaan taksilla Jorviin :D matkaa ei oo montaa kilsaa, niin ei maksa kamalasti.. Tai sitten miehen pitää säätää auton kanssa jotenkin.. Ainakin kun ultrassa käytiin, piti parkkitalokin maksaa etukäteen. En tiiä oliko se vielä ihan valmis, niin voihan se muuttuakin.

Ainakin viikko sitten tosiaan kun Jorviin ajelin niin kyllä vaan piti etukäteen maksaa sinne parkkihalliin. Tai pääseehän sinne maksamatta mutta jos ei lippuautomaatista hae sitte sitä parkkiaikaa ja lippua niin mistäs sitä tietää jos sakottaja tulis... tylsää tollanen kyllä.

Mä ainakin menin taksilla synnyttämään esikoista, ja sama edessä tammikuussakin. Miehellä ei oo ajokorttia. Pyyhkeiden päällä istuin siltä varalta, että vedet ois menny matkalla (ei menny).

Meilläpäin on perhevalmennuksia 4, aiheina suunhoito&liikenneturva, elämää vauvaperhenä, muuttuva elämäntilanne ja imetys. Lisäksi on eri tahojen järjestämä "vauvahautomo" MLL:n tiloissa missä on syksyllä n. 8 kertaa ja kaikki käsittelee synnytystä. Varsinainen synnytysvalmennus on netissä vaan.. Yritän käydä ainakin osassa, ihan vielä tässä syyskuussa ei oikein nappaa mennä kuuntelemaan vielä synnytyksestä :D Sit on joku liikuntainfokin odottajille minne ajattelin mennä..

Sellanen käsitys mullaki että parkkeeraamisensa pitää etukäteen maksaa. Eipä se silleen haittaa se parkkimaksu sinänsä - tympeetä vaan ku ei tiiä kauan menee. Maksaa varuilta koko päivän ja sit onki väärä hälytys tai laittaa pari tuntia aikaa, ni kutsu käy saliin heti ja sakko odottaa ikkunas. Ehkä se taksi tilattava iteki ja pyyhettä alle mikäli tarvii.

Ei sinänsä liity aiheeseen, mutta synnytysvalmennuksen kautta aloin miettiä itse synnytystä ja siitä jopa niin olennaista asiaa, että miten täällä pk-seudulla mennään laitokselle kunhan aika on? Seinäjoella on olemassa ilmaista parkkitilaa sairaalalla vaikka kuinka paljon ja tietenkin sinne mies kuskasi sillon omalla autolla. Netistä kattelin Jorvin karttaa ja siinä oli merkattu vain muutama hassu parkkialue synnytysosaston lähellä, maksullisia 7-16 ja kauempana parkkitalo, joka myös maksullinen. Ikinä kun ei voi tietää onko käynti väärä hälytys vai jäädäänkö oikeesti tositoimiin, ni vähä vaikee maksaakaan parkkimaksua etukäteen. Ekan synnytyksen aikaan olin niin kipeä, etten kyllä mistään parkkihallista asti käy talsimaan. :dead: Vaihtoehtona mennä julkisilla (esim supistusten kera, nöynöy!) tai taksilla (ottaako taksit kyytiin jos esim lapsivesi mennyt ja hanuri vuotaa?).
Siinä on niitä kiekkopaikkoja synnärin oven holleilla jorvissa siis missä saa olla hetken aikaa :) kannattaa ladata myös easypark sovellus.. Tulee halvemmaks ja helpompi kun voi lisätä tarvittaessa parkkiaikaa ja tarvittaessa sit lopettaa parkki niin ei maksa ylimäärästä. Ja siinä ei voi maksaa liikaa et maksais siit ilmasest ajast

Meidän esikko syntyi Naistenklinikalla. Täysin sattumalta saatiin auto tosi lähelle kun mentiin synnärille, mutta mies joutui sitä lähteä siirtämään jopa salista :D Jouduin loppuviimein olemaan sairaalassa lähemmäs 5 päivää, loppuvaiheessa onneksi sitten löytyi vähän fiksumpia paikkoja. Saa nähdä miten tammikuussa... Kättärille ois tarkoitus tällä kertaa, mutta eipä ole sielläkään sen parempi tilanne.

Meillä on myös Kättäri todennäköisesti synnytyspaikka. Päätin jo esikoisen aikaan, että en stressaa autosta. Mieskin saa jotai miettimistä raskauteen ja synnytykseen liittyen, kun muuten hän pääsi niin helpolla. :D
Mä oon siis meistä se murehtija/huolehtija ja mies ottaa asiat lunkimmin.

Meillä ei oo ees autoa niin mennään taksilla, mut sit tietty mietin, et jos synnytys alkaa pe tai la yönä kun baarit menee kiinni, niin mistäs saat taksin :D sit varmaan kävelen kättärille muutaman kilsan :D

Edellisen muksun synnytin Tampereella, niin siellä mies vei mut ovelle autolla. Siinä sai pitää kiekolla vartin, niin mies saattoi mut sisälle. Mä menin sit pieneen huoneeseen tutkittavaksi, käyrille, vaatteiden vaihtoon jne, eikä sinne saanut edes mies tulla niin hän vei sillä välin auton parkkiin. Se oli yöaikaa, niin heti ei tarvinnut maksaa mitään. Sit kun mä pääsin lopulta osastolle makaamaan, niin mies meni vielä kotiin nukkumaan ja palasi aamulla, kun pääsin saliin. Silloin hän vei auton parkkiin ja maksoi etukäteen koko päivän kun niin se täytyi tehdä. Ei meillä kiire tullut missään vaiheessa ja olis mies voinut salistakin lähteä lisäämään rahaa tarvittaessa, kun pystyi kahvilassa käydä syömässäkin :)

^Eiks tammikuussa käy baareissakin vähemmän porukkaa niin ei oo viikonloppuöinä ihan niin pahat taksijonot ehkä :D

Meiltä on synnärille max kilometrin verran mutta en todellakaan suunnitellut sinne käveleväni...

Kuinka moni on aatellu väsätä isyyspakkauksen? :)

Mä haluan jotenki piristää tota miestä ja tilasin vaikka mitä, ku iski pieni oikosulku. En osannu päättää mitään, niin tuli vähä kaikkee! :grin "Isin kulta"-tutti, "Ääntä kohti isi!"-ruokalappu, "Sinulle on myönnetty isyysavustus"-kortti, "Vauva nukkuu"-ovenkahvakyltti, jääkiekkoaiheinen "Isin pelikaveri"-body, SaiPa-body ja isille SaiPan saunapefletit.

Vielä ajattelin ostaa saunajuoman, jonkulaisen "Maailman paras isi"-mukin ja erikoisempaa kahvia, ku tuo on ihan hulluna kahviin ja tietenki kori tai laatikko, mihin koko homman rakentaa ja mistä voi tehä sen jälkee lelulaatikon. :whacky011
Jätän sen huumoriversion ukoille, ku he haluaa väsätä "selviytymispakkauksen" miehelle varpajaisiin!! :hilarious:

Mä olen ajatellu kans tehdä isyyspakkauksen ja meinasin jo alkuviikolla tehdä uuden jutturyhmänkin siitä että mitä ideoita mameilla on :) mun mies on kauhee star wars fani niin tilasin vauvalle h&m star wars-bobyn ja pöksyt ja isille samaa sarjaa olevan pyjaman. Itse en voi sietää ko. sarjaa mutta iskän mieliksi :) jotain muutakin vielä täytyy ostaa. Hauskoja ideoita otetaan vastaan :)

Mä tein esikoisesta isyyspakkauksen, mutta nyt en varmaan tee, kun itsellekään en ota pakkausta. Mies oli kyllä otettu. Suosittelen tekemään! :)

Mäkin tein esikoisen odotusaikana miehelle pakkauksen. Siellä oli muistaakseni Vauva, omistajan opas - kirja, sikareita tarjottavaksi varpajaisissa, pieni konjakkipullo varpajaisiin, "Iskän kulta" body, tuttipullo ja vastike jotta tissitkin pääsee joskus viihteelle, muoviesiliina ja kertishanskat vaipan vaihtoa varten, korvatulpat, salmiakkia, energiajuoma ja "maailman paras isi" kalsarit. Olin tehnyt koneella virallisen näköisen kirjeenkin isyyspakkauksen myöntämisestä ja sujautin sen kelan kuoreen ja muun postin joukossa miehelle :) Pakkauksen annoin isänpäivänä, vaikka vauva syntyi vasta helmikuussa (la maaliskuussa).

Mä oon niin laiska etten oo jaksanu isyyspakkausta väsätä.

Mä tein esikoisesta ja annoin kun 30+0 tuli täyteen. Nyt en varmaankaan tee kun ei tilata edes äitiyspakkausta :D toivoisin kyllä et mies sais tällä kertaa varpajaiset, joten ehkä vinkkaan niistä yhdelle hänen ystävälleen ja ostan vaikka sitä varten jonkun pullon :D

Minäkin tein esikoista odottaessa. En tiedä pitäiskö tehdä nytkin kun eri isä ja hänelle ensimmäinen lapsi :)

Heippa!
Oletteko jo ottaneet sen vauvavakuutuksen? Jos niin mistä? Ja onko niillä isoja eroavaisuuksia hinnoissa/korvauksissa jne.?
Kiitos!

Tästä oli jossain kohtaa keskustelua mutta en nyt löytänyt sitä...

Otetaan, muttei oo vielä otettu. Varmaan Pohjolasta, kun siellä on esikoisenkin ja antoivat tarjouksen 1 vuosi ilmainen toiselle muksulle :) Pitäisi jaksaa kilpailuttaa, mutta vihaan vakuutusten kilpailuttamista.

Mulle olennaista on vuotuinen omavastuu. Joissain vakuutuksissa on sairauskohtaisia.

Takaisin