Syyskuun supinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mami'
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Waaat miks tä tuli tänne kaks kertaa :o kertokaa jos keksitte mikskä tän toisen saman ryhmän vois vaihtaa :'D

Haluutko Mami että poistan tän ketjun?

Käyt vaa toisen ketjun muuttamassa syyskuun ketjuks jollain mielikuvituksellisella nimellä

Laitat muokkaa ekan viestin kohalle

Ketjutyökalut -> edit tittle ja kirjotat uuden ketjun nimen :wink mä oon muokannu monen ketjun nimee ja ei tarvi poistaa kun uus ketju tarvitaan kuitenkin!!!

Waaat miks tä tuli tänne kaks kertaa :eek: kertokaa jos keksitte mikskä tän toisen saman ryhmän vois vaihtaa :'D
Tuossa yllä ohjeet!!!

Ja voin neuvoo tarkemmin jos ei onnistu, eikä oo mitää vakavaa jos zeni ehtii poistaa!!

Täällä käyty ensimmäisessä perhevalmennuksessa. Kovin aikaisin, mutta ilmeisesti alueellani ei ole muita odottajia, vain niitä joilla oikeasti loppuraskaus menossa :D Oli silti ihan ookoo käydä. Onkos muilla jo tulossa näitä valmennuksia, ja osallistuuko vain näihin "pakollisiin"?

Meille annettiin perhevalmennukseen ajat marraskuun alkuun.
Sen lisäks oon menossa itse muutaman lauantain raskausjooga-kurssille, missä puhutaan myös synnytykseen valmistautumisesta.
Täällä Espoossa olis vissiin ollut alkuraskaudessa joku fysioterapeutinkin ryhmäluento, mutta se meni multa kyllä ihan täysin ohi..

Meillä perhevalmennukset on yhdessä joulukuisten kanssa joten ovat pääsääntöisesti lokakuussa. Eka valmennus ois tosin jo ens viikolla koskien liikenneturvallisuutta ja suunhoitoa (suositus käydä viikoilla 15-22). Ens viikolla ois myös fyssarin pitämä info raskausajan liikunnasta, sinne yritän kans mennä.

Esikoista kun odotin en päässy ensimmäiseen perhevalmennusryhmään kun olin vielä töissä ja paljon oli iltavuoroo, seuraava ryhmä olikin sit kuukauden sisällä lasketusta ajasta, mut ehdin kaikki kerrat käyä ennen kun muru synty, mies oli vaan yhessä mukana. Mä ite en kokis ongelmana et valmennus on puolen välin hujakoilla kun ite jännäsin et syntyykö toinen kun jo ekan valmennuksen jälkeen oli viikko kipeitä supistuksia/ juilimisia synnytystapa-arvion jälkeen. Tällön odotusaikaa koskevat tiedot tuli vähän jälkijunassa. Ja vielä lisäks jos edellinen valmennus ois ollu samana viikonpäivänä kun tää jälkimmäinen olisin sattumoisin päässy kun oli arkivapaata ja aamuvuoroo sopivasti.

Meillä oli eilen eka perhevalmennus, aihe oli "matkalla vanhemmuuteen" seuraava kerta on 4.10 ja siellä aiheena imetys :) meillä on ennen synnytystä vielä kolme kertaa ja sit vauvan syntymän jälkeen kuus kertaa :) Meiän ryhmässä on tammi-helmikuiset :)

Jos oon ymmärtänyt oikein niin ennen lapsen syntymää se on synnytys valmennus? Lapsen syntymän jälkeen sitten perhevalmennus? Tämäkin taitaa olla niitä asioita joissa nimi muuttuu aina aika ajoin? Mä olen töissä leikkipuistossa ja olin maanantaina sijaistamassa työkaveria ja vetämässä perhevalmennusta. Aiheena oli vuorovaikutus vauvan kanssa. :) En malta odotta omia synnytys ja perhevalmennus ryhmiä!

^Varmaan riippuu taas paikkakunnasta. Meillä neuvolan sivuilla puhutaan nimenomaan perhevalmennuksista ja niitä on ymmärtääkseni yhteensä 4 (+ se fyssari) ennen syntymää. Mulla ei oo tietoo onko syntymän jälkeen mitään ainakaan julkisella puolella.

Synnytysvalmennus on mun mielestä eri juttu. Tosin yhdellä kerralla meillä tuolla perhevalmennuksessa tullaan käymään läpi synnytys juttuja :)

Esikoisesta käytiin miehen kanssa melkeinpä kaikissa valmennuksissa, menisin nytkin jos toisesta pääsisi :-D

Mä kävin esikoisen kohdalla kans niissä ennen synnytystä olevissa valmennuksissa, mut en enää synnytyksen jälkeen olevissa. Ihan ok olivat. Synnytyksestä katsottiin vaan video...ei se kyllä käytännössä ainakaan mun kohdalla tullut samalla tapaa ulos kuin videon "plussapallo" silleen nopsaan. Videon äitikään ei juuri ähissyt tai huutanut, mä puolestani kirosin jo ääneen loppuvaiheessa. Oi noita aikoja ja miten mä nyt tähän tilaan taas itseni oon saanut... :)

Miten tuollaseen perhevalmennukseen pääsee? Neuvolan kautta? Tällä tuppukylällä ei taida sellasia ollakaa, ku ei oo mainittu koko asiasta mitää... :confused: Kyllä mä tiesin, että erilaisia valmennuksia on olemassa, mut luulin että vaan yksityisellä jotaki, mistä saa maksaa ittesä kipeeks.

Takaisin