Syyskuun supinat

Niin Millier, meillä tosiaan oli jo juhlat. Päätin avata niistä ihan omin topicin, voidaan sinne vaiks jakaa kokemuksia ja ehkä ideoitakin niille joilla juhlat on vielä edessä :)
 
Me ollaan tapakristittyjä. Oon jonnekin aikaisemmin kirjoittanutkin, että mulle kelpais ihan sellaiset nimenantojuhlat, mutta mies haluaa ristiäiset, koska niin on tapana ja ei haluta pahoittaa miehen vanhempiensa mieltä +mun kummitäti ei kestä ajatusta, ettei lapsi kuulu kirkkoon, kuten veljeni sai karvaasti kokea. Olen ajatellut niin, että pääsen itse helpommalla, kun hoidan kirkosta eroamisen sitten, kun on kastejuhlat ja häät pidetty, niin voi erota kaikessa hiljaisuudessa eikä kenenkään tarvitse siitä vetä hernettä nokkaan...

Täällä on varmaan jatkossa hyvin hiljaista, pojalla on kuitenkin vatsavaivoja ja nytkään ei olis oikeasti aikaa istua tässä jos aion tänään päästä suihkuun, mutta pakko nollata pikkuisen päätä.
 
Meille on kastejuhla tulossa vaikkei olla mitenkää uskonnollisii. Alunperin piti olla nimijuhla, mutta kun lähin miettimään asiaa enemmä ni totesin että esim. itelleni ripari oli ihana kokemus ja muisto. Totesin sitte että en haluu että pojalta nää asiat jää kokematta vaa sen takia kun se ei kuulu kirkkoon ja se saa ite sitte vanhempana päättää, haluaako olla kirkon jäsen vai ei. Mun mielestä on kuitenkin tässä vaiheessa helpompi hoitaa toi kaste kun kerran juhlat oltais muutenkin järjestetty.

Mies oli kovin ristiäisii vastaa aluks, mutta saatiin kuitenki kompromissi aikaseks. Se ei jostai syystä meinaa hyväksyy millää kirkollisii menoja.
 
Sillon ku ite kävin riparin, oli kastamattomille tarjolla kaste, jotta pääsee osallistumaan riparille. Kirkon tarkoitus on ottaa aktiivisesti vastaan jäseniä, eikä ole ikärajaa, koska kaste voidaan suorittaa. Ja nykysinhän alkaa olee niitä uskonnottomia "ripareita" jne.

Nyt oli sitten aika uneton yö. Vauva ei onneksi huutanut kun pari kertaa, mutta kitisi ja oli virkkuna monen monta tuntia. Ärsyttää kun ärsyynnyn yöllä kauheasti kitinöihin ja venkslaamisiin. Päivällä mikään ei haittaa, ees suora huuto ja megaraivarit, mutta yöllä. Kiukuttelen itekin sitten eikä se auta kyllä mitään. Harmittaa vaan jälkikäteen kiukuttelu vauvalle.. Huoh. Henkisen kasvun paikka kaiketi. Nyt se vauveli sitten sippas rinnalle, kai se on varovasti kiikutettava punkkaan jos vaikka nukkus pari tuntia..

Onko muilla NÄNNI turvonnut? Mulla on toisen rinnan nänni ihan koko nännipihaa myöden turvonnut (ei koko aikaa kuitenkaan), et ennen ruokkimista se on ihan semmonen megaiso, eilen oli ihan sairaan kipeäkin, muttei enää. Samassa rinnassa on myös ollut vajaan viikon iso paakku, mutta kuumetta ei enää ole, sitä oli 2 päivää aiemmin.. Kummallista..
 
Sirriäinen, kannattaa hieroa sitä pattia imetyksen tai pumppaamisen aikana. On varmaan jonkun sortin tukos mikä pitäisi saada liikkeelle ennen kuin tulehtuu? Epäilen. Mulla ainakin nännit/nännipiha turpoo kun rinnat on liian täynnä.
 
Joo on hierottu, lämmitetty, tungettu kaalia liiveihin, sivelty, rasvattu, kaikki on koitettu. Nyt toinen tissi tais eilisellä lenkillä saada kylmää ja on kipee. Ärrrsyttävää! Pitää vissii jostain fleese-peitosta tehdä rinnanlämmitin lenkille.
 
ALotta kiitos ideasta kävin heti hakeen langan ja isot puikot ja aloitan heti kun neiti päästää irti tissistä
 
Me alotettii pojan kaa tänää muskari! Aluks ku mentii ni poju oli väsyny ja nukahtanu matkan aikana mutta nopeasti se siit sit heräs. Tais jopa kans tykätä muskarista ku alko välillä nii innokkaasti aina hymyilemään. :) tätä harrastetaaki sit kerran viikossa. Kiva saada vähän jotai tällästä erilaista actionii päivään ja tavata muita äitejä ja vauvoja. :)
 
Siis ihan mieletöntä seurata neidin kehitystä :Heartpink kun huomas että se oikeasti alkaa kiinnostua näkemistään asioista ja jaksaa katsella niitä. Ja tietysti tuo maailman kaunein hymy :Heartpink:Heartpink:Heartpink
 
Muokattu viimeksi:
Hahaa, meillä taas poskille pusuttelu aiheuttaa sellasen epäluulosen 'Mitä sä oikeen teet?!' -ilmeen :D
 
Meidänkään vauva ei tykkää pussailusta, mutta kaikenlainen lepertely ja hymyily saa vauvan säteilemään pientä aurinkoista hymyään.
 
Meillä äiti saa kyllä pusutella mut isi saa aina turpiinsa jos menee pusuttelee :D lisäks poika tykkää kattella kovin peilistä itteään, alkaa oikein nauramaan ku näkee itsensä. :)
 
Onkoha tää jo vähä huolestuttavaa ku mulla on iskeny nyt jo vauvakuume seuraavasta? :D haluun taas tuntee niit pikku potkui masussa!
 
Mäkin oon tässä päivän yrittäny muistella miltä se vauvamasu ja potkut tuntuu.. Melkein tekis mieli kokea ne uudestaan :p vaikka ei kyllä oo semmosta vielä suunnitelmissa...
 
Takaisin
Top