Syyskuun supinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninniw
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Paljon Onnea ja Iloa Sadepilvi [;)]

Vihittiinkö teidät maistraatissa?

Itse menin juuri maistraatissa naimisiin huhtikuussa [:)] kyllä sen uuden nimen nopeasti oppii kirjoittamaan/muistamaan[:D]

Sadepilvelle onnea kovasti!! [:)]

Olipas ihana tulla töistä kotiin kun kelalta oli tullut päätökset haetuista tuista. Kaikki meni niinku pitikin, ku jännäsin että miten käy kun oon yrittäjä että miten pääsee tappelemaan rahoista, mutta ei [:)] Äitiyspakkaus saapuu parin viikon sisällä! Sitä kovasti ootellessa!! [:)]

Käytiin tänään Baby Stylessa miehen kanssa, ihania kaikkia vauva ja lapsi juttuja siellä! Ostettiin nätti muovitettu hoitoalusta ku oli niin sopivan värinen ja kuosinen, eikä sitä ollut ku kaksi jälellä. Ja oli edukkaampi kuin esim. Prismassa olleet. Niin otettiin se ku joka tapauksessa semmonen pitää hommata [:)] Ensimmäinen isompi ostos.

Huomenna tulee kaverin puoltoista vuotias pikkutyttö hoitoon 2-3 tuntia ku vanhemmat menee syömään ja viettää laatuaikaa. Saa nähä miten käy, kun hän ei oo ollut vielä meillä hoidossa koskaan mutta tekemisissä ollaan paljon. Tosi kiva kun pääsee "harjoittelemaan" [:D]

Ihana aloittaa viikolopun vietto! [:)] On niin hyvä mieli!
Oikein hyvää viikoloppua kaikille!!

Paljon onnea sadepilvi! love is in the air.. [:)]

Mietiskelin tässä että tekeekö kumartelu jotain pahaa? Tai en muuten mut voiko esim pirpanan jalka jäädä jotenkin tonne lantioluun ja muun massan väliin ja esim murtua [:-] Ku tänään töissä kumartelin ja naksahti sillei oudosti niin aattelin että eikai se nyt sinne väliin voi jäädä!?!? kaikkea hölmöä sitä aatteleekin [:D] toivottavasti [8|]

Pitää varmaan sanoa tuolle pomolle ettei mulle enää näitä perjantai lopetuksia kun tosi ikävä on polkea tuolla pimeillä kaduilla yksin lähempänä kymmentä kaikkien känniläisten keskellä.. Yleensä vielä joudun käyttämään koiratkin ulkona kun mies on töissä tai jossain niin en kyllä nauti siitä yhtään. Tää kuokkala on sen verran pahamaineinen kaupungin osa ettei viitti muutenkaan täällä hirmu myöhään liikuskella saatika sitten kaikkine suojeluvaistoineen.. Ennen en oo sillei ees aristellu ku oon aina aatellu että kyllä mä yhen känniläisen hoitelen vaikka vähän osumia saisikin, mutta nyt en kyllä halua sellaiseen tilanteeseen ja kun kuntokin on niin huono että saa hölkkäämällä jo helposti mun pyöräily vauhdin..

Tänään ehkä ekaa kertaa huomasin koirienkin olevan sillei valppaampana että yleensä jos ihan parin metrin päähän tulee kova äänistä känni porukkaa niin ne rupee haukkumaan, mutta nyt meni tosi kaukana kovaääninen porukka niin alkoivat jo murista, haukkua ja käyttäytyä levottomasti. Muutenkin silmäili ympäristöä toisi paljon eikä vain haistellut. On ne semmosia murusia ne Taitavat vaan vaistota mun pelot..tai jos kenties ne vaikka älyäis että mussa on jotain outoa muutakin..Kasvanu hirveesti hoivavietti noita koiria kohtaan hormoonien takia varmaan..pitää jotain saada jo hoivata. Tänäänkin oli mahtavat 5,5h töitä ja kerkes tulla jo ikävä [:D]

Ihanaista syyskuuta arvon Ladyt!

Possunen ilmoittautuu pitkästä aikaa ja palannee hiljalleen ruotuun... Saanko vielä luvan? Hassu yhteensattuma, että just olin päättänyt käyttää aikaa siihen, että silmäilen pikapikaa teidän kuulumiset tuolta heinä- ja elokuulta sekä lukasen vielä nämä syyskuun turinat ennen kuin kirjoittelen teille tauon jälkeen. Ja sitten...huomasin, että eilen Katrikerttu oli justiinsa kysellyt mun perään. Miten tää sattuikin tapahtumaan näin päivän erolla? Jotain telepatiaako?!

Kesätauon jälkeen palailin tosiaan tonne joulukuisten09 -palstalle kirjoittelemaan elokuun lopulla. Lomat oli vietetty ja mies palasi takaisin töihin. Minä jäin jälleen kotiin yksikseni pyörittämään arkea ja huolehtimaan poikasesta sekä karvakuonosta. Palstalle paluu tuntui sopivalta, kun päivät oli täynnä yksinäisiä hetkiä, eikä sitä aina jaksanut olla (eikä jaksa vieläkään olla) menossa joka suuntaan tukka putkella. Alkoi aivot pehmentyä ja hiljalleen aloin kaipaamaan "aikuista seuraa" päiviini...muutenhan minä kohta puhun pelkästään vain vauvakieltä.

Ihanaa, että täällä on vielä niin paljon "vanhoja tuttuja" höpisemässä: Sadepilvi, Bofink, Basura, Adara, Epelation...ja...ja...ja. Ja joitain uusiakin nimimerkkejä on ilmaantunut, vai liekö muistini ruosteessa. Heit ja moit ihan jokaiselle!

Kjeev: Sut oon bongannut muutaman kerran tuolta joulukuisten09 yläpalkista lukemasta juttuja. Mitäs sulle kuuluu? Pikaiset ultrakuulumiset tuolta ultrapinosta löysin, mutta mitäs muuta? Aika hirvittävää tuollainen tuhru/ verenvuoto. Tuollaisessa tilanteessa itse kullakin sydän hyppäisi kurkkuun. Hyvä, että sille löytyi ymmärrettävä selitys ja ihanaa, että teillä on kaikki kunnossa!

Sadepilvelle Suuren Suuret Onnittelut rouvainkerhoon siirtymisestä ja oikein ihanaa juhlapäivää huomiselle!!! (Tässä oli yksi syy lisää siihen, miksi mun oli aivan pakko saada tämä kirjoitus pian raapustettua...)

Onko multa mennyt ihan ohi nimimerkki Omanapa...siis kirjoitteletko ihan Nigeriasta asti?! (Jotenkin mulle jäi jostain tekstistä sellainen mielikuva...vai olenko nähnyt unta...?)

Oliko se Katrikerttu, joka kyseli noista synnytysasennoista?
Mä lähdin edelliseen synnytykseen (perhevalmennusohjeiden mukaan) avoimin mielin liikenteeseen. Ohjeeksi eräs kokenut täti sanoi, että koittakaa kaikkia mahdollisia apuvälineitä ja asentoja, jotta itselle paras synnytystapa löytyisi. Samaan hengenvetoon samainen täti kertoi (sen, mitä joku oli jo vastannutkin), että "selällään" (lue: puoli-istuvassa asennossa laverilla maaten) synnyttäminen ei edesauta vauvan ulostuloa, mutta on mieluinen kätilöille työasennon (ergonomian) sekä näkyvyyden kannalta. Mulla loppupeleissä homma sujui melkein alusta loppuun siinä laverilla, ihan omasta vapaasta tahdostani. En kokeillut mitään apuvälineitä (esim. jakkaraa), koska mun mielestä paras asento sietää kipuja oli siinä "laverilla". Kaikki on niin yksilöllistä. Alkujaan olin opetellut erilaisia asentoja ja etenkin kontillaan olo/ seisten ponnistaminen olivat olleet sellaisia "mun juttuja". No...hetken synnytyksen (avautumisen) aikana seisoin, mutta multa meinas mennä jalat alta, joten se siitä sitten. Laverilla oli turvallista köllötellä puudutuksien kanssa. Ammeeseen en synnärillä enää halunnut (enkä tiedä olisinko enää edes päässytkään), kun saavuttaessa olin 4cm auki. Kätilö ohjasi mut heti synnytyssaliin piuhoihin ja tilasi mulle epiduraalin. Siinä vaiheessa ei enää todellakaan tehnyt mieli köllötellä vedessä, vaikka (pakko mainostaa!) kotona ollessamme (tuli)kuuma suihku oli ehdottomasti mitä parhain kivun lievittäjä! (Mies istui suihkuseurana saunajakkaran päällä ja pelasi pelikonsolilla pelejä...tärkeintä oli sen läsnäolo. Ja mun mielestä oli oikein hyvä, että sillä oli itsekseen jotain tekemistä, niin mä sain rauhassa kohdata supistukset ja irvistellä sekä ulista rauhassa.)

Omasta elosta voisin vielä jotain mainita...

Mirputin oli muistaakseni oksennellut rv:lle 20, ankeaa! Noh, mulla justiin viikko vaihtui -> rv21 ja edelleen välillä on huonovointisuutta. Viikon sisään olen kolmena vaiko neljänä perättäisenä päivänä oksentanut ja aamuisin paha olo tulee edelleen välillä ihan yks-kaks. Viime raskaudessa oksut loppuivat muistaakseni rv:lla 18/19, mutta nyt kun pahoinvointi ei ole enää niin pahaa kuin alussa saati viime raskaudessa, niin suuremmille viikoille näköjään mennään. Yyyh! Riittäis jo!

Rakenneultra on ensi viikolla (15.9.) ja tähän asti kaikki on sujunut ihan normaalisti, mitä nyt tänään tuli eka "kestosuppari", kun oltiin koiran kanssa iltalenkillä. Ahdisti niin pirusti. Nyt ei vielä kaivata yhtään näitä harjoitusversioita, saati sitten niitä oikeita! Mua vähän jänskättää, kun meillä on myöhästynyt häämatka (n. 1,5v häistä) luvassa marraskuun alussa ja just silloin alkaa rv:t näyttää sen verran paljon, että tarvitsen lääkäriltä lentoluvan. Nyt täytyy vaan hillitä tuota menojalkaa koiran kanssa, että saan puhtaat paperit ja pääsen matkaan.

No niin. Nyt alkoi ajtukset muuttua kohmeisiksi. Taidan siirtyä katselemaan telkusta jotain "ohikiitäneitä" ohjelmia, jotka ovat taltioituneet boxille tai sitten kaivan Tv-kaistasta eksyneet ohjelmat vielä, kun ne ovat sieltä saatavilla.

Tällä erää toivotan kaikille oikein ihanaa viikonloppua ja hyvää vointia masujen kanssa!

-Possunen

---
Edit: Jotain kuitenkin jäi vielä sanomatta: Ekat liikkeet tunsin rv:lla 17 ja nyt muutaman päivän (ehkä viikon) ajan yksittäiset liikkeet ovat muuttuneet sellaiseksi "möyryämiseksi" ja muutama selkeä ja kova "karatepotku" on otettu vastaan. Ihanaa. :)

Isot onnittelut Sadepilvelle ja puolisolle! Olen tässä tuuminut, että vaikka noin periaattellisella kannalla vastustan avioliittoinstituutiota niin kauan kuin se koskee vain seksisuhteeseen perustuvaa kahden ihmisen välistä suhdetta (että ei voi samalla lailla rekisteröidä muita perhejärjestelyitä :-)) niin hitsi mäki haluun kummiskin naimisiin nyt kun olen niin rakkauden tilassa kumppaniini :-o Just sellanen pikainen rekisteröinti maistraatissa mutta iso juhla sydämessä se olisi.

Basura: Ei mitenkään voi jäädä vauvalta joku osa väliin vaikka miten kumartuisit. Kohtu on ensinnäkin aika paksu lihas seinämiltään, ei se mihinkään pieniin väleihin mahtuisikaan. Toisekseen, vauva on siellä töyssyiltä ja jumeilta turvassa niinkuin.... kuvitteles muovipussi joka on pinkeästi täynnä vetä, ja siellä vedessä lilluu banaani. Jos muovipussi on täynnä, niin et mitenkään saa sieltä poimittua pelkkää banaania käteen ulkokautta. Samalla lailla vauva on vesipussissa suojassa.

Ja sen sanottuani sanon, että minullakin on herännyt ihan uusi varovaisuus. Oli töissä yksi hankala potilas joka leikkauksenjälkeisessä deliriumissaan ärhenteli puoliunissa ja kieltäytyi hoidosta ja uhkasi pistää turpiin.... Säikähdin tätä niin että menin itkeä tirauttamaan kansliaan (salaa), että miten se tolleen saattaa sanoa vaikka olen raskaanakin! uhkailee mun vauvaa! enkä suurin surminkaan olisi enää mennyt lähelle ko. potilasta, sai olla ilman antibioottejaan sen yön. Ei tietenkään hoitajan tarvitsekaan mennä väkivallan uhalla lähelle tällaista potilasta mutta aiemmin olisin silti saattanut mennä.

Halipossu: kuvailit täsmällisesti millaisia liiketuntemuksia täälläkin!

Julkistin tänään raskauden facebookissa ja nautin nyt onnitteluista. Ihmiset on ihan liikuttuneita kun tietävät mun keskenmenotaustan ja korkean iän ja taustan että olen paljon ollut tekemisissä vauvojen kanssa ja ollut avuksi ja tärkeänä ihmisenä monille vauvallisille.... mutta itse en ole saanut toista lasta vaikka olisin toivonut.

Kiitokset vielä kaikille onnentoivotuksista[8D] Ja Halipossu tervetuloa "takas", kiva kun et ollut meitä kokonaan hyljännyt! [:)][:)]

Palaan kirjottelemaan huomenna, nyt pikaa aamiaiselle ja sit menoks, pitkä päivä. Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille!

PS: mulleki tuli postissa eilen bola-koru, se on kyllä kiva [:)]

Nyt Kressida on pakko kysyä ihan puhtaasta mielenkiinnosta, että mitä tarkoitat muunlaisilla perhejärjestelyillä? Suomessahan kuitenkin kaikenlaiset kahden ihmisen liitot (perustuivat ne sitten seksiin, rakkauteen, kunnioitukseen jne tai vaikka kaikkiin näihin) ovat sallittuja ikään ja sukupuoleen katsomatta. Olen utelias-ulla...

Nyt Kressida on pakko kysyä ihan puhtaasta mielenkiinnosta, että mitä tarkoitat muunlaisilla perhejärjestelyillä?

No... sallittua ei ole rekisteröityä perheeksi (juridisin ja sosiaaliturvan eduin jotka siitä seuraa) esimerkiksi kolmen hengen kesken, tai sukulaisten kesken. Joo, tiedän että tämä tuntuu kaukaa haetulta, mutta se tuntuu kaukaa haetulta vain siksi, ettei se ole mahdollista :-)

Tervehdys Nigeriasta - kylla Halipossu, taalta tosiaan kirjoittelen, tamanhetkisesta kotimaasta.. Mihin kauas olet lentoon lahdossa haamatkailemaan? Meilla on nimittain kesaloma alkamassa ja lentoja tulee yhteensa 5 (taalta kun on aina ensin paastava pois, sitten vasta varsinainen lomalento, pisimmat kaksi niista on 10 tuntia. Tanaan olin laakarissa ja puhuimme asiasta. Sanoi etta joo, valta kahvia ja teeta, juo paljon vetta, liikuskele koneessa ja pyorittele kasia ja jalkateria niin etta verenkierto pysyy kunnossa. Luin myos yhdesta raskauskirjasta etta lentaminen ja junalla kulkeminen on parhaat tavat matkustaa raskaana ja autoilu on pahin (toyssyvaara ja kolot tiessa ja kolarivaara jne.) Kuitenkaan autoilua ei voi kieltaa kun ei kukaan voi jaada kotiin sina hetkena kun tulee raskaaksi.. Eli jossei nyt jotain erityista syyta, niin lentamisen ei pitaisi olla lapselle pahaksi, vain aidille vahan raskaampaa paineen muutoksen jne vuoksi. Vauvahan siella lilluu kuin astronautti lapsivedessa eika tieda mita ulkomaailmassa tapahtuu  - eli hyvaa lomaa!

Sitten kysymys, kaiken kasitykseni mukaan 12 viikkoa = 3 kuukautta raskaana jne, eli periaatteessa raskauskuukausia tulisi 10. Luin sitten Ranskalaisesta raskauskirjasta etta ensimmainen raskauskuukausi on 6 viikkoa ja niinpa viides raskauskuukausi tulee tayteen viikolla 24. Mitens se nyt sitten onkaan, viisaammat kertokaa. Tuo ranskalainen menetelma vaikuttaa ihan jarkevalta, mutta mulla meni kylla laskut sekaisin.. Miten se Suomessa lasketaan, vai onko niin etta vain viikoilla on merkitysta ja nuo kuukausien laskemiset on vain kansanhupia?

Joo ei niitä kuukausia laske kuin vanhemman polven naiset ;-)

Jos lasketaan neliviikkoisia kuukausia niin silloinhan tosiaan raskaus kestäisi 10 kuukautta (40 viikkoa kun täyttyy niin on laskettu aika = 10 kuukautta), mutta KAIKKIHAN tietää, että raskaus kestää 9 kuukautta joten tuota on vaikea niellä ;-) Ranskalainen ratkaisu kuulostaa ihan järkevältä mutta silläkin laskutavalla raskaus kestäisi 9 1/2 kuukautta (yksi kuuden viikon ja kahdeksan neljän viikon raskautta tekee vasta 38 viikkoa joka jää kauas 40 viikosta.... joka sekään ei oikeasti ole suurimmalle osalle raskauden kesto!).

Jos haluaa laskea oikeita kuukausia, voisi laskea vaikka lasketusta ajasta taaksepäin ihan oikeita kalenterikuukausia. Esimerkiksi kun minulla on
laskettu aika (eli 9 kuukautta täynnä) 26.1. niin voisin laskea, että
yhdeksäs kuukausi alkaa (eli 8 kuukautta on täynnä) 26.12.
- 8. kk alkaa (eli 7 kuukautta on täynnä) 26.11.
- 7. kk alkaa 26.10.
- 6. kk alkaa 26.9. ....

olen siis viidennellä kuukaudella tällä hetkellä! Ja tällä laskutavalla "ensimmäinen kuukausi" on alkanut 26.4. joka onkin aika lähellä todellista hedelmöitymisaikaa eli nollahetkeä ;-)

Hauska matemaattiskalenterillinen mietiskelytehtävä, kiitos!

Kiitos Kressida, nayttaa silta etta en ole ihan kuutamolla kun mikaan ei oiken vaikuttanut jarkevalta - paitis toi sun viimeninen laskutapasi, siita pidan eniten, joten otan kayttoon - miespuoliset kun kyselee ja eivat yleensa (ainakaan taalla) tajua mitaan noista viikoista..

Kaiken lisaksi meilla on paivalleen sama LA, joten en tarvitse edes omaa aivotoimintaa saadakseni tuon 'laskutehtavan' tehtya.

Sadepilvelle hirmuisesti onnea [:)] Mentiin myös mieheni kanssa maistraatissa naimisiin ja pidettiin juhlat myöhemmin ihan vaan lähisuvulle, oli ihan meidän näköiset ja oloiset juhlat.

Halipossua olen meinannut jo aiemmin huhuilla, mutta on aina unohtunut. Ehkä siis jotain telepatiaa oli ilmassa [;)] Mites olet masun ja pikkuisen kanssa jaksanut? Me asutaan 2kerroksissa talossa ja pojan kantaminen yläkertaan rupeaa jo olemaan hieman ahdistavaa... Ja naureskelin jo että mites kun masu enemmän kasvaa saan pojan pinnasängystä pois nostettua kun masu on sitten jo tiellä? [:D] Täytyy hankkia joku jakkara [;)] Saatiin tosiaan tietää ultrassa että seuraavakin on poika, että vilskettä ja vipinää luvassa [;)]

Huomenna neuvola, kauhulla odotan mitä neuvolantäti tykkää kertyneistä kiloista... [:@]

Kuukausista: Tästä raskauskiekosta näkee nopsaan menossa olevan kuukauden [;)]. Mulla LA 15.1 ja 6. kuukausi menossa. Yksi (miespuolinen) ystävä kysyy aina kuukautta, ei tajua kun sanoo viikoissa [:D] http://www.kampanjat.net/raskauslaskuri/

Aamuöinen (tai nyt jo pikemmin aamuinen) tervehdys!

Täällä sitä valvotaan...jo 3 tuntia kukkumista takana, eikä loppua näy. *haukotus* Nyt suunnilleen viikon ajan oon valvoskellut öitä. Väsyttää, mutta uni ei siltikään tule. Ah, ihanat hormonit! Mulla oli viime raskaudessa ihan sama juttu. Silloin lohtuna oli se, että päivisin pystyin torkkumaan, mutta nytpä se ei niin helposti onnistu, kun tuo poikanen pitää mut kiireisenä. Onko muilla samaa? On niin rasittavaa, että kun muu perhe nukkuu, niin en voi alkaa täällä elämöimään. Täytyy olla "hys, hys". Tietysti näin keskellä yötä olisi virtaa tehdä suursiivous, pitää pyykkitalkoot tai vaikkapa tonkia kaapeista kirpparille menevää tavaraa, mutta ei. Harmittaa, kun imuriakaan ei voi alkaa heiluttelemaan... Ja viime yönä, kun olisin saanut nukuttua, poikanen valvotti ja sen seurauksena eilen podin siten migreeniä. Ei ole helppoa, ei. *huokaus*

Omanapa: Siis oletteko tulossa Suomeen lomilla vai kuinka? Kyllä noi pitkät lennot mietityttää. Toi on ihan hyvä tietää, että kahvia ja teetä tulee "entisestään" välttää. Mulle tosin kahvi harvemmin uppoaa (yleensä vaniljalatte kuukauden tai kahden välein), mutta teepannu on kyllä koko ajan kuumana. Joo, pitäishän raskausaikana vähän muutenkin välttää tuota teen litkimistä, mutta jos se on mun ainoa pahe (suklaan lisäksi), niin menköön. Ihan normaali lapsukainen tuo edellinenkin näyttää olevan...tai jos ihan tosissaan ollaan, niin tuo meidän poika on kyllä yleensä itse rauhallisuus. Mikä siinä kahvin/ teen juonnissa sitten "mättää" noita lentoja ajtellen...oliko siitä puhetta?

Me lennellään kanssa pitkät matkat aina Mauritiukselle asti (Madagaskarin itäpuolelle). Mun haavematka! Yhden kerran elämässä on pakko päästä johonkin Eurooppaa kauemmas ja se aika on vihdoin käsillä. Jännittää vietävästi, koska poikaselle ei ole ostettu lennoille omaa paikkaa (olisi ollut niin sikahintaista) ja näillä näkymin tuon pikku-ukon täytyy olla miehen sylissä lähestulkoon koko matka, koska mun maha on silloin jo varmasti suhteellisen iso, enkä kauaa pysty toista sylittelemään. Mitenhän pojan ja miehen unien käy, kun kyseessä on kuitenkin yölento Ranskasta Mauritiukselle, jonka kesto on suunnilleen 11h. No me lennetään vaikka päällämme seisten... Ja ehdottomasti kannattaa pistää tukisukat lennoille jalkaan ja totisesti pitää liikkua ja juoda vettä!

Rauhallisesta lapsesta tuli mieleeni:
Pakko kertoa, että meidän lapsukainen on yleensä etenkin kyläreissuilla niin rauhallinen ja hymyileväinen lapsi, että mun isäpuoli kyseli edellisen visiitin jälkeen mun äidiltä: "Onkohan se lapsi ihan terve, kun on niin rauhallinen?". Vähänkö repesin, kun tästä kuulin. Käskin vain sanomaan, että kyllä tästä pojasta virtaa ja ääntäkin löytyy, mutta hyvähän se on, jos toinen osaa "julkisesti" käyttäytyä käytöskirjan oppien mukaan. [:D]

Kressida ja Omanapa: Meillä on näköjään hyvin lähekkäin la:t. [:)] Kivaa, että tällä kertaa näin. Edellisessä raskaudessa pitelin "kuukauden loppupäätä" lähestulkoon yksikseni...

Katrikerttu: Meillä elo on sujunut masun ja poikasen kanssa nyt ihan kivasti.
Alkuraskaudessa, kun oli se hillitön "silmissä pimenee nyt" -väsymys, olin kyllä kovilla. Tuli vaan sellaisia hetkiä, että ajattelin nukahtavani seisaalleni. Eihän sitä voinut mennä nukkumaan, jos poikanen oli hereillä. Niinpä sain itseni toisinaan kiinni siitä, että nukutin lapsukaista todella lyhyillä väleillä ihan vain sen takia, että pääsin itse hetkeksi sohvalle torkkumaan. Tuo väsymysaika meni ihan sumussa kulkien, eikä kotoa paljoa poistuttu.

Ja alusta asti mulla oli sitä hillitöntä 24h-pahoinvointia, joka ei tehnyt asiasta yhtään helpompaa. Välillä esim. vaipanvaihtopuuhissa pidin poikasta kylpyhuoneessa hoitotason päällä ja samaan aikaan oksensin lavuaariin. Piti pitää huolta, ettei tullut syöneeksi mitään "kiinteää", jos oli huono olo, koska kiinteä ruoka olisi varmasti tukkinut tuon lavuaarin. [:D] Onneksi lapsukainen oli silloin alkuraskaudessa vielä niin pieni, ettei se osannut liikkua, koska monesti poikanen oli vaan laskettava lattialle hetkeksi, kun säntäsin halaamaan wc:n posliinia. Nyt mulla on aamuisin edelleen pahoinvointia ja melkein joka aamu tulee edelleen ykät. Tämä on siltikin helpompaa kuin viime raskaudessa, joten ei sen suhteen hirveää valittamista.

Mulla on samat haasteet kotona kuin sullakin! Meillä on myös koti kahdessa kerroksessa ja pyllypesut hoidetaan tuolla alakerran isossa kylpyhuoneessa. Nyt kun mun selkäkin on alkanut vielä vähän enemmän kremppaamaan, niin on kyllä välillä aika hankalaa raahata tuota pikkujättiläistä edestakas portaita. Kohta täytyy vissiin alkaa suoriutumaan niskapaskoistakin olohuoneen sohvalla...onneksi on ruskea sohva. [;)] (Vähän väsynyttä läppää...) Ja mulla myös tuon pinnasänkyyn laskemisen ja sieltä nostamisen kanssa on alkanut olla ongelmaa etenkin nyt, kun pohja piti laskea ihan alas. Kaipa mun täytyy hankkia sellainen sairaaloissa käytettävä liikuteltava nosturi, koska jos mä ottaisin jonkun jakkaran tuohon sängyn viereen ja sen päältä kurkottelisin, niin varmasti painovoiman vaikutuksesta sukeltaisin poikasen kaveriksi sinne pinnasänkyyn. [:D] Siinä olisi mies ihmeissään töistä tullessaan, kun emäntä on lapsukaisen kanssa pinnasängyssä ketarat ojollaan. (Tää mun huumorinkukka on näköjään vähän ylikierroksilla...)

Vai että on teille toinen poika tuloillaan... Mä olen aika yllättynyt, jos meille tyttöuutisia lupaillaan ultrassa (vaikka 2 päivää mulla olikin sellainen "tyttöolo"). Biologian oppikirjojen mukaan pojat ui nopeammin, joten sen pohjalta meillekin pitäis tulla toinen "kolmijalkainen". Tyttö on toki yhtä toivottu kuin poikakin (kunhan vaan olisi terve lapsi!), mutta kyllä mä silti vähän poikaa odotan... Katsotaan, kuinka käy. Huomenna se sitten suurella todennäköisyydellä selviää.

Ja kertyneitä kiloja...hmmm...kerropa sitten paljonko on painoa tullut. Mulla tuli viime raskaudessa +30kg (neuvolan tädin mukaan "ihan normaalia"), joten nyt ei kyllä tarttis niin paljoa tulla. Viime kerralla söin pahaan olooni kaikkea mikä pysyi sisällä ja mikä maistui, kuten suklaakeksit (= "oikein järkevää"). Nyt olen ollut viisaampi ja on keksit pitkälti jäänyt syömättä. Viime raskaudessa olin kyllä todella turvoksissa mm. jaloista, joten nestettä oli kyllä kanssa kivasti tuota painoa nostamassa. Mä olen harmikseni kadottanut (jonnekin laatikon pohjalle?!) mun edellisen neuvolakortin, joten vertailua en voi nyt viime raskauteen vielä tehdä, mutta toivon, että vähän hillitympää olisi tuo painonnousu, että vaatteet (etenkin kengät) mahtuisivat päälle ja että olo olisi vähän parempi ja liikkuminen helpompaa.

Sadepilven hääkuulumisia odotellessa... Menihän juhlat hyvin?

Nyt koitan vielä päästä vielä torkuille. Valvomista nyt takana n. 3,5h. Arghhhhhh! Mulla on noin tunti aikaa ottaa tirsat ennen kuin pikku-ukko heräilee... Kuulemiin!

Halipossu lentkoneessa ja etenkin pitkillä lennoilla suositellaan välttämään kahvia ja teetä, koska ne keräävät nestettä entisestään.

Uuuu...eli ehkä mun täytyy vaan pistää teepannu parkkiin (jo nyt) ja lipittää vaan vettä. Voi, voi. Pienetkin ilot viedään pois! [:(]

Halipossulle olen kyllä nyt kateellinen tuosta Mauritiuksesta, sinne itsekkin olen aina halunnut [:)]

Vaihtelen vaipat sun muut vaatteet vallan sohvalla, tai lattialla, ei mitään asiaa hoitopöydän viereen kun ottaa masu kiinni, tai siis painaa sillai ikävästi. Meilläkin onneksi ruskea sohva, niin ei pistä heti silmään jos joku vahinko sattuu [:D]

Ei ollut kiloja tullutkaan niin paljoa kun luulin [8|] Mulle ekasta raskaudesta tuli 5kg ja nyt verrataan siihen sitte koko ajan, että ei nytkään saisi tulla. Tulee kyllä enempi, nyt tullut kokonaisuudessaan 3,2kg. Nyt on maistunut jäätelö kun ekassa raskaudessa meni sipsit alas [:D] Tarvis sokerirasitus varata, jos siinä jotain on (mitä pahoin pelkään), niin sitten ainakin tulee toivottavasti oltua hieman tarkempi mitä suuhunsa laittaa. Neuvolantäti sanoi kyllä tänään (siellä oli sijainen), että sellaisesta ei kannata ressiä ottaa, ne kilot tulee mitä on tullakseen. Tällä asenteella mennään [;)]

Huomenna lähdetään pikku miehen, äipän ja siskon kanssa lappiin, pieni irtiotto ennen töihin menoa. Tarvisi pakkailla, mutta kun ei huvita... [:@]

Takaisin