Syyskuun supatukset

lucky87

Päivystävä dosentti
Elikkäs syksyn keskustelu ketju jos ei jo ole. ..en ainakaan löytänyt äkkiseltään.

Mitenkäs se syyskuu on lähteny käyntiin. Kaikilla todennäköisesti on jo oma pikkanen sylissä ja omalta osaltani kaikille ihan hurjasti onnea!!!

Itse olen ainaki nauttinut tästä vauva arjesta ihan 100%. Toki kun vauva arki on täydellistä niin myös siihen kuuluva väsymys on täydellistä. Tämä on ihanaa... en muistanutkaan tämän olevan tällaista. Toki mies voisi olla enemmän arjessa mukana mutta työ ajat on olleet todella surkeat. Ja muutenki omaan tapaansa omalaatuinen persoona kaikkine puutteineen... mutta kyllä siitä vähän apua on ollut kuitenki. Pojan eskari lähtenyt hyvin käyntiin ja menee illalla tosi reippaasti nukkumaan ja aamulla herää tosi reippaasti. Ilmeisesti jälkivuoto loppu viikoksi ja alkoi taas ellei nää oo jotku pysyvät menkat. Mutta määrältään ovat kuin menkat. Haju on outo. Pitää maanantaina soittaa neuvolaan ja kysyä. Vauva kasvaa tasaisesti rintamaidolla josta olen todella onnellinen että imettämisessä onnistuin tälläkertaa näin hyvin.
 
Mukavasti on kyllä mennyt, ilmeisesti nyt on tiheän imun kausi niin se vähän väsyttää mua. Myös oman haasteensa tuo esikon omassa huoneessa nukkumis yritykset. Mies kun lähtee öisin 2 töihin niin lähes poikkeuksetta esikko herää ja tulee mun ja vauvan viereen nukkumaan ja yleensä tuohon aikaan vauva om hereillä joten esikoinenkin on. Ja sen sitten tietää että millanen kiukkupussi toinen on koko päivän kun on nukkunut huonosti.
 
Mä oon nyt muutaman päivän ollut hirveen väsynyt, vaikka saan kyllä öisin aina ihan hyvin nukuttua. Silti pitää nukkua päikkäreitä ja illalla aikasin nukkumaan, eikä muutenkaan saa oikeen mitään tehtyä kun väsyttää. En tiedä sitten että voisiko johtua kohtutulehduksesta tai antibiooteista joita nyt syön siihen. Toisaalta ihan kätevää koska vauva ei nyt suostu nukkumaan mahavaivojen takia muualla kuin vieressä tai sylissä niin eipä tuu itellä niin tylsää ku voi nukkua. Toivon silti et menee ohi tää!
 
Runopoika täällä sama juttu vikat pari viikkoa.. Antibiootit kohtutulehdukseen loppui toissapäivänä mutta viimeviikkojen väsymys ollut tosi kovaa. Täälläkin päikkäreitä nukuttu, onneksi mies on yötöiden vuoksi päivällä kotona ni on kattonut sillä aikaa esikoisen perään :)
 
Pitkästä aikaa taas foorumilla ja tuolla toisessa ketjussa kyselin, että onko muilla tullut vielä minkäänlaista rytmiä päiviuniin yms. ?
 
Täällä alettu nukkua yöt paremmin, muutaman kerran enää herätään öisin :smiley-bounce013. Äiti on erittäin tyytyväinen!
Nukkumaankin mennään nykyisin helpommin ja aikasemmin. Pientä rytmiä havaittavissa, ainakin toistaseksi..Ihanaa kun toinen jaksaa nykyään seurustella ja hymyillä :)
 
Meillän on alusta asti ollut selkeä rytmi sill tavalla että on nukkunut aina yöt kunnolla (max 2 kertaa herää syömään), yleensä nukahtaa yöunille klo 23 ja herää klo 8-9. Päiväunia ei sitten nuku ollenkaan jos en oo vieressä, tai no päivät menee tissitellessä yleensä muutenkin.
 
On tullut selkeästi rytmi päiviin ja öihin,meilläkin pääsääntöisesti syödään 2 kertaa yössä,nukkumaan käy 20-21 ja ylös noustaan 7-8.Päivällä syö 3h välein ja syöttöjen välissä seurustellaan ja nukutaan vaihtelevia aikoja.Varsinkin päikkäreiden pituus vaihtelee,nukkuu hyvin vain Liikkuvissa kärryissä ja autossa.Harjoiteltu myös paikoillaan olevissa kärryissä nukkumista vaihtelevasti siinä onnistuen.Sisällä ei nuku,paitsi sylissä joskus ottanut lyhyitä unia.
 
Mistäköhän johtuu runsas pulauttelu ja voiko sitä jotenkin hillitä? Määrät aika hurjia.. ainoastaan öisin ei pulauttele niin hillittömästi..
 
Meillä ollu samaa ja en kyllä tiennyt mistä johtuu mut vyöhyketerapias mainitsin asiasta kun käytiin masuvaivojen takia siellä ja vyöhyketerapia auttoi siihen pulatteluunki
 
Kolmesti meilläki tapahtunu sellane kaaripuklu, liekö niinä kertoina vaan syöny liikaa.
 
Välillä täytyy ainakin röyhtäyttää tai tulee puklu, myös jos kauheesti heiluttelee syömisen jälkeen.
 
Huoh.. tänään poju viihtyi piiiiiiiitkään tissillä ja sen jälkeen komeet oksut pitkin äitin vaatteita. Iiihhanaa :Heartred
 
Suurimmalla osalla vauvoista on ainakin vähä refluksioireilua, eli on ihan normaalia käsittäkseni. Meidän vauva ei pulauttele juurikaan mut selvästi nousee usein maito takaisin ylös ja sitten sitä nieleskelee. Hikka on myös tosi usein. Syönnin jälkee pystyasennossa pitäminen joku 20min saattaa auttaa. Muutenkaan ei hirveesti voida pitää vauvaa selällään kun heti alkaa oireilut, ja ei voi mahavaivoja auttaa jalkoja pumppaamalla. Mutta niin, huolestua ei käsittääkseni tarvii jos vauvalla paino nousee ihan hyvin ja on muutenkin terveen oloinen.
 
Hei! Meillä on sairastettu. Enterorokossa oltiin. Vauva ekaks. Ja sitten 5v ja minä. Ristiäiset oli lauantaina ja nyt vauveli kauhean räkäinen. Kamalalta tuntuu kun pienissä sieraimissa ritisee.

Meillä on nyt alkanut olla rytmi. Pojan syötän illalla jolloin yleensä annan lisämaitoa pullosta. Sitten herääkin yöllä 1-2 X syömään. Viimeyönä vain 01:30 ja nyt 6:30. Ihana rytmi. Esikoisen takia jokatapauksessa joudun heräämään tuolloin.

Täällä röyhtäytys on tärkeää ja röyhtäytys tulee vasta pitkän ajan päästä yleensä. Muuten tulee kovat massu vaivat.

Thyroxin lääke lopetettiin ja oon ollu ihan ok sen jälkeen. En osaa vielä tarkalleen sanoa koska kipeänä.
 
Onpa juhlaa, vauva nukkui tänään 1h ja 3h päikkärit sisällä, yleensä suostuu nukkumaan päikkäreitä vain ulkona eikä meillä oo parveketta, enkä jaksa ulkoilla koko ajan. tänään avasin makkarin ikkunan ja puin päälle haalarin ja lakin ja siellä se sitten nukkui tyytyväisenä "ulkona" :D

Kakkaamistahtikin on vähän harventunut, ennen kakkasi vähintään 5 kertaa päivässä, nyt vaan 1-2. Mutta sitä tuleekin sitten ihan kunnolla :D
 
Moi kaikki! En löytänyt lokakuun ketjua joten kirjoittelen tänne.. En ole ehtinyt paljoa täällä foorumilla pyöriä synnytyksen jälkeen, pari kertaa olen jotain käynyt kirjoittelemassa.

Meidän ihana poika täyttää huomenna jo 3kk, ihan uskomatonta! Nimen hän sai 11.9. Meidän elämään on mahtunut monenlaista mutkaa, täysimetykseen ei päästy, syntymästään asti saanut korviketta lisänä pullosta. Sen asian kanssa alan olla jo pikkuhiljaa sujut vaikka pahalta tuntuu. Tällä hetkellä meillä on ongelmana vatsavaivat, vauva kakkaa noin 4-5 kertaa viikossa, kai ihan ok määrä vauvalle mutta kuitenkin vaivaa kun ei joka päivä tule :/ Ilmavaivojakin on.. Melkein alusta saakka ollut Cuplaton käytössä ja nyt vaihdettiin kokeeksi Disflatyliin. 2kk iästä saakka ollaan myös otettu mallasuutetta 2x vrk jos jouduttaisi kakan tuloa.. Monen moista huolta sitä äitiyteen kuuluukaan..

Muuten meillä menee pikkuisen kanssa kivasti, päivät vietetään kahdestaan kun mies tekee iltatyötä. Paristi viikossa käydään perhekerhoissakin :) Poika omaa hyvät unenlahjat, usein nukkuu yön kokonaan heräämättä tai välillä herää n. 5-6 aikaan syömään ja sitten jatkaa unia 8-10 asti :)
 
Takaisin
Top