Syyskuun suhinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Satru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Satru

Sukkela juttelija
Miten teillä on tämä päivä sujunut? Meillä on ollut oikein mukava päivä. Ilona hyvällä tuulella. Leikitty ja ulkoiltu. Illalla kylpyleikit ja sit nukkumaan. Tämmösiä leppoisa päiviä lisää :) Syksy tulee, mä tykkään! :)

Lisäyksenä: Oltiin kaikki flunssassa, on tullut hampaita, yöheräämisiä runsaasti joten aina ei päivät ole olleet niin leppoisa ja kivoja, nyt taas tuntuu elämä voittavan ja jaksaa touhuta :)

Muokattu viimeksi:
Poitsulla on sujunut ihan hyvin.. Mulle on vissiin flunssa puskemassa päälle. Olen yrittänyt sitä nyt jo perjantaista asti pitää loitolla erinäisillä rohdoksilla. Sinkkiä pitää käydä apteekista hakemassa lisää. Se auttaa jos heti ottaa kun oireet alkaa. Myöhemmin ei ole enää hyötyä. Auringonhattu-uutetta olen myös ottanut, se auttaa alkuoireisiin. Niin ja hunaja. Tulipa pitkä sepustus, kun piti vaan kirjoittaa, että toivottavasti ei flunssa nyt vaan iske ;)

Mitens muut flunssan kourissa olevat, joko olette parantuneet?

Mua huolettaa lähinnä, että miten jaksan hoitaa poitsua jos olen ihan kipeä. Perheen äidillä ei ole varaa sairastaa...

Me käytiin Ikeassa syömässä ja poika leikki koko syömisen ajan yksinään lasten leikkipisteellä ravintolassa. Itse konttasi sinne meidän luota. Ei haitannut yhtään että äiti ja isi oli näköetäisyydellä kauempana. Niin iso ja reipas poika:love7 Illalla käytiin vauvauinnissa ja sielläkin oli niin hauskaa että!

Meillä tytöillä on jo omat leikkinsä, joihin äiti ei kuulu. Varmistavat kyllä, että katsonko. Leluista tapellaan ja välillä molemmat puskevat samaan aikaan syliin, tunkien sylissä olevaa siskoa pois. Sitten hetken päästä tehdään meidän "yhteisiä leikkejä" ja on kivaa. Tänään tytöistä oli hitsin kivaa pujotella sohvatyynyjen välistä (laitoin tunnelimaisesti lattialle) sekä löytää niitä roskia yhdessä :) "Tuossahan se roska on"

Liitteet

• 20150914_115127-1.jpg
    20150914_115127-1.jpg
    785.7 KB · Katsottu: 29
Minulla viikon ainut pitkä työpäivä osuu maanantaille, ja ne illat on sitten sitä myöten yleensä vähän levottomia. On kiukkua, tissitakiaista, harmitusta, sylilasta, ihan kaikkea. Ensimmäistä kertaa ikinä molemmat tytöt suostuivat iltapalaksi syömään itsekeitettyä puuroa, siitä tuli hyvä mieli! Ehkä päästään noista purkkipuuroista eroon molempien kohdalla? Nukkumaan menivät hymyssä suin, joten itselläkin parempi mieli. Kiukkuista lasta ei ole kiva laittaa yöunille!

Mulla on kova sisustusvimma! Olen nyt viikonlopun aikana laittanut eteisen uusiksi ja palkkasin remonttimiehen seinänkaatohommiin :gen014
Ollaan oltu terveinä ja yöt sujuu hyvin. Aikaiset aamuherätykset vie kyllä voimat, minea heräilee nykyään jo 06 jälkeen:eek: päivät tuntuvat joskus aika pitkiltä. Huomenna on taas työpäivä ja olen illan pois. Ihana tulla iltavuorosta kotiin kun lapset jo unilla ja pääsee vähän niinkuin valmiin päälle :joyful:
Mikä mua nyppii on toi meijän pian 5 vuotias poika,hän on muuttunut todella vaikeaksi tapaukseksi ja kiusaa pikkusiskoaan jatkuvasti. Ei tottele ei kuuntele vaan länkyttää vastaan ja uhmaa kaikessa :arghh: en uskalla edes käydä vessassa ovi kiinni ettei poika kerkeä vauvan kimppuun,mun on otettava vauva mukaan. Kun vauva nukkuu niin
hän tahallaan möykkää että saa vauvan hereille! Ja joo,tiedän että on mustis ja joo,hänen kanssaan puuhastellaan aina kun sopiva rako löytyy. Tuntuu ettei mikään auta ja mä oon ihan neuvoton?! Sitten kun ollaan jossain niin kyllä hän silloin on kun herran enkeli,mut kotona :angry5 :angry4
Sori tää avautuminen !

Eevis: Meillä on tuota ihan samaa touhua esikoisen toimesta, ja hän on kuitenkin jo 8 v. Ehkä se sit joskus loppuu... Ja joo, yritän antaa aikaa isommallekin ja kehua kovasti kun on ollut nätisti. Mut jotkut päivät on ihan kamalia. Arkisin on koulussa, niin saadaan rauhassa olla pikkupoitsun kanssa. Kauhea sanoa näin, mut totta se on. Päiväunetkin sujuu paremmin... Yms.

Lohduttavaa että muillakin on samaa,mutta raskasta se on silti. Eilen kun oltiin ulkona ja olin just kieltänyt ettei hiekkaa saa heittää niin eikös epeli heittänyt koko kourallisen suoraan vauvan naamalle :mad: sit ihmettelee suurilla silmillä että miksi hänet vietiin sisälle :wideyed: luojan kiitos noista kerhopäivistä ja näistä työilloista,tulisin hulluksi kaiken ton komentamisen, kiristyksen ja uhkailun
kanssa!:wacky: Rakastan mun lapsia yli kaiken mutta pieni tauko välillä on tarpeen että jaksaa taas olla ymmärtäväinen vanhempi.

No niin. Ja kun itseltäni pystyin pitämään flunssan kurissa.. Yrittää iskeä, mutta isken takaisin. Niin eikös nyt sitten poitsun nenä alkanut viime yönä vuotaa. Puol kolmesta yöllä aamuun asti kuului niiskutus ja eihän se nukkuminenkaan oikein onnistunut.

Lilly, kannattaa hakea sitä suolasuihketta apteekista. Me ollaan käytetty sitä jo varmaan puoli purkkia täs viikon aikana. Tosi tehokasta tavaraa! :)

Joo, täytyy käydä hakemassa suolasuihketta. Kuivattaako se niin ettei nenä enää vuoda? Meillä on kyllä niitä suolaliuostippoja, mut en ole muistanut laittaa niitä pojalle. Päivällä kun tuo nuha ei haitannut menoa, turha räkä valui pois :D... Nyt yöllä on tuo nukkuminen hankalaa. Voi rassukkaa.

Se tekee ihmeitä nenälle! Ei ole tukossa ja se räkä katoaa tai sitten se muuttuu semmoiseksi, että se on helppo imeä pois sillä nenä fridalla. Varsinkin kun nyt yöksi on aina laittanut, niin poitsu on hyvin pystynyt nukkumaan. :)

Kävin apteekissa ja siellä ei ollut kuin sellaista suihketta mitä saa antaa yli 1 - vuotiaalle. Kysyin vielä erikseen farmaseutilta ja se sanoi, että alle 1-vuotiaille on vaan niitä suolaliuostippoja. Niissä suihkeissa on jotakin lääkeainetta mitä ei saa antaa näin pienille. Winnie: Onko se nimenomaan suolasuihketta, mitä olette ostaneet?

Ainakin se merkki josta laitoin linkin, on 0 -vuotiaille ja siitä eteenpäin.. Ja neuvolassa myös mainitsin silloin suihkeen käytöstä kun kysyivät miten rs-viruksesta selvittiin, enkä saanut noottia. Totesi th vaan, että on kuullut tuotteesta paljon hyvää...

Lilly meillä merisuola sumute oli käytössä toiselle (sopii myös vauvoille), merkki: naso dexpantenol ratiopharm". Helppo ja nopea laittaa ja toimii :)

Physiomer on tuo meidän, kyllä siinä lukee että saa käyttää 0-vuotiaasta lähtien. Kyllä noita joka paikassa luulisi olevan, olipa outoa! Lastenlääkärien suosittelema lukee tuossa pakkauksessa.

Meillä kans ollut käytössä tuo Physiomer Baby ja todella hyvä tuote.
Apteekin henkilökunta ei välttämättä tunne sitä, meille ensin kauppasi keittosuolaa ja sanoin ettei ole mitään kunnon apua ja lopulta otti selvää ja löytyi tuo Physiomer.

No täytyypä mennä uudestaan tai sit eri apteekkiin.. Eipä ne farmaseutitkaan näköjään aina kaikkea tiedä.

Takaisin