Syyskuun suhinat

Mitäs teille Orvokki muuten kuuluu?
 
No nyt mä kävin lukemas sun kuulumiset tuolta heinäkuun ketjusta :grin

Mulla vaan maha kasvaa iha hillitöntä vauhtia (nyt 24+2 jo) :) Naapurin lapsen lapsi (4v) kyseliki aamupäivällä pihalla et koska vauva leikataan ulos mahasta :) Piti siihen sitte vastata että ehkä sitä ei tarvi leikata edes, onneks jätti kyselyn siihen. Hän siis oli ollut jokin aika sitten ristiäisissä ja luulen että kyseinen vauva oli sektiolla tullu maailmaan.

Mä hain perjantaina äitiyspakkauksen kotiin :) Aivan ihania vaatteita, mut todella reilunkokosia ja kankaatki oli aika ohuita. Aattelin et tällä kertaa voitas kokeilla kestoilua. Muutama vaippa on ajan saatossa meille päätyny, ja nyt aattelin et vois muutaman ostaa lisää. Pitäskii mennä kirppareita kiertämää ja ettiä niistä, ku ei raaskis ihan uutenakaa ostaa kaikkea. Sit ku vielä tietäs etukäteen, mikä malli sopii tulevalle vauvalle parhaiten. All in one-vaipat houkuttelee kovasti, ku ne on niin helppoja laittaa jalkaan, mut sit toisaalta niis taitaa olla enemmän pesemistä kuin sellasis mis on kuorivaippa ja sisävaipat erikseen. Niitä villahousu-vaippajuttuja en aio kokeilla. Ne vaikuttaa kaikista työläimmiltä.
 
Muuten olen, mut liitoskivut alkanu vaivaamaan. Kävellessä se lähinnä eniten häiritsee ku välillä normaaliki kävelyvauhti aiheuttaa kipuja vatsalihaksiin tai sitte supistaa. Sit jos kävelee sellasta mateluvauhtia niin on hyvä :)
 
Meillä oli lauantaina ristiäiset ja poika sai nimekseen Joel Otto. Oli koko päivän ihan super reipas, eikä itkenyt kertaakaan! :) Santtu oli hieman ihmeissään juhlista ja veikan lahjoista, mutta onneks hänkin sai muutamat myöhäiset synttärilahjat, niin ei ihan kamala kateus iskenyt. :happy: Pappi oli myös ihan mahtava tyyppi, kun ensin harmittelin, kun meidän oman kylän pappi jäi eläkkeelle.
 
Täälähän on hiljasta kun huopatossu tehtaalla :D Mitä teille kuuluu jotak täälä vielä kirjoittelette? :)
 
Täälähän on hiljasta kun huopatossu tehtaalla :D Mitä teille kuuluu jotak täälä vielä kirjoittelette? :)

Oon katellu ihan samaa. Käyn täällä melkein joka päivä samalla, kun lueskelen noi heinäkuisten mielenkiintoset jutut läpi. :grin
 
Eipä täällä enää suhista hirveästi eikä lokakuun ketjuakaan kukaan jaksanut aloittaa. Olen myös katsellut, et 2013 vuosi on pohjimmaisena vuosi listauksessa ja tipahtaa varmaan pian pois kokonaan. Onko siitä jo niin kauan, kun me täällä kirjoiteltiin :eek: Mä käyn muutaman päivän välein lukee noita yleisiä ketjuja.
 
Se on ku ne aktiiviset siirtyny sinne mistä ei puhuta, ja ne ei enää sit jaksa tänne niin paljon kirjotella ja moni ei käy täällä enää ollenkaan :sad001 Ite oon nyt tonne tammikuisiin 2015 kirjottanu, mut tulis varmaa tännekii kirjoteltua jos olis aktiivisempaa.

Huomen tulee 29+0 täyteen ja musta tuntuu et aika loppuu ihan kesken. Juurikaa en oo valmistellu mitään uuden tulokkaan varalle. Tosin nyt on ollu jonkinnäköstä pesänrakennusviettiä päällä, ja oon pessy ikkunoita ja koittanu päästä osasta tavaraa eroon. Meil on ihan joka paikka täynnä jotain "roinaa" ja tilaa tarvis nyt lisää. Mä vaan oon tosi huono myymää edes kirppiksel mitään, niin vaatteita ja tekstiilejä oon vieny ihan keräyslaatikkoon ja nyt ois taas useempi kassillinen sinne kiikutettava. Ja siltikii tuntuu et mitään ei häviä mihinkään. Tänää äiti tulee hakemaan mun vanhan koulupöydän pois jaloista, ni saa lastenhuoneesee lisää leikkitilaa. Eteisee suunnittelin, et täytyy hankkia sellanen lokerikkopenkki mihin saa sit joka muksulle oman korin pipoi ja tumppuja varten ku ei tonne hattuhyllyy mahu kaikkiena korit nytkään. Ja ne ikkunat... Eka pesin makkarin ja lastenhuoneen ikkunat, ja sit samoil räteil seuraavana päivänä keittiön ikkunan. Tais räteis olla liikaa pesuainejäämiä ku se keittiön ikkuna jäi ihan harmaakirjavaks. No rätit men pesuu ja tänää pakko pestä se keittiön ikkuna uudestaan ja lisäks viel olkkarist. Sit ne ois viimeinkii pesty. Kesää vasten mä en edes pese niitä ku se on must ihan turhaa, kaikki siitepöly kertyy sit silloin ja kärpäset ku ei niiltäkää voi koskaa kokonaa välttyä :grin

Tyynel on nousemassa aikamoinen uhmaikä, omaa tahtoa löytyy kokoajan enemmän. Ja se tulee uniikin. Välillä huutaa ja kiljuu unissaan ku joku asia kiukuttaa ja saattaa sielt kuulua ittesä torumista ja välil toruu muakii. Tyyne on myös alkanu tönimää siskoaan :sad001 Ja lisäks mua yrittää läpsiä tms. ku pitäs sisälle lähteä. Ulkona haluis vaan olla kokoajan.
 
Nii eikä tää odottajat 2013 katoa mihkään, vaan se sit myöhemmin siirtyy tonne foorumin etusivulla alemmas. Sitä ku selaa tarpeeks alaspäin, niin siel löytyy odottajat 2009 alkaen ja se taitaa olla se kaikkein vanhin ryhmä tääl alunalkaenkii :)
 
Hyvä tietää, ettei tää häviä mihinkään vielä hetkeen :) apua oot kyllä jo niin pitkällä Bettie. Musta tuntuu, et olisit ihan just plussannut :D
 
Hillevi niin mustaki tuntuu. Edellisis raskauksis viikot tuntu matelevan ja nyt ne suorastaa lentää. Tänää on muuten ollu vähän jännä olo. Eilisillast iski sellanen epämukava olo mahaan eikä sen jälkee istuminen oo ollu yhtää kivaa. Vauva todenteolla tekee ittellee tilaa tonne lantioon ja sen mukasesti koko alapää ja alavatsa kipeenä. Hikka tuntuu ihan pikkusen häpyluun yläpuolella. Sit ku vauva siel riehu, niin tuntu et tunkee ittesä suoraa ulso asti. Kuhan nyt edes joulukuuhun asti pysyttelis mahassa niin ois tosi hyvä.
 
Ja mulla on Bettie jo uus vauvakuume! :oops: Joel vaan on jo niin iso poika verrattuna kumminsa just syntyneeseen vauvaan. Ääh, missä mun vauva? :wideyed:
 
Kiva, että tänne kirjoitellaan vielä. Vaikkakin hiljentynyt on kovasti. Käyn joskus harvoin tänne kurkkaamassa. Onko kovaa uhmaa teidän lapsilla, tuleeko kovasti jo juttua 2- vuotiailla? Minua aina vaan hämmästyttää, miten omatoiminen, määrätietoinen ja toisinaan myös itsepäinen tuo rakas lapsi on :)
 
Suviii niinhää se mullakii on menny, ei oo ehtiny muistot vielä edellisestä raskaudesta kultaantumaa ku jo uudesta haaveilee :grin Nyt oon tän raskauden ajan yrittäny aivopestä itteäni et ei ihan heti neljättä, vaan sitte 35v tienoilla seuraava eli sit 7 vuoden päästä. Ois tää tulevakin jo koululainen. Mut mä tiiän mun aivot ja hormoonit, ja pelkään jo valmiiks uutta vauvakuumetta :oops:

Jolanda puhetta tulee paljon ja lauluja kanssa :) Ite pitäis kaikkea saada tehdä eikä meinaa apu kelvata läheskään aina. Ainaki täl hetkel Tyynellä on hoivaleikit suosiossa, ja toivon et ne jatkuu viel pojan synnyttyäkii. Esikko ku ei oikee koskaa oo ollu innostunu vauva/kotileikeistä ja hoitamisesta kuin ihan lyhyin hetkin.
 
Ja kun mä oon tosiaan vasta 22v. eli kuinkahan monta lasta mä oikein tässä meinaan ehtiä tehdä?! :nailbiting: :grin
 
No monta :grin Mun pikkuveljellä on kuulemma 12 tilauksessa ja täyttää ens vuonna 27 ja vaimonsa 28 :) Yksi poika niillä nyt on, ja veli on kovasti päättänyt että seuraavaks tulee tyttö :hilarious:
 
Joo no niinhän se munkin mies lähti tyttöä hakemaan, mut niin vaan tuli toinen poika. :p Kolmannellakaan ei oo väliä: jos on poika, niin saa yrittää vielä tyttöä tai jos on tyttö, niin pitäähän tytölle yrittää kaveriks tyttöä. :laughing001 Ei vaan, mun tuurilla tulee ne kaksoset, kun velikin semmoset tossa hommas ja sitten ei tarvis kyllä tehdä enää yhtään lisää lapsia. :dead:
 
Takaisin
Top