Syyskuun sepustukset

Tasse83

Näppärä viestien naputtelija
Syksy tulee ja vauvat kasvaa. Itse rakastan syksyä ja sen (mahdollista) väriloistoa. Aletaan nyt ulkoilla oikein toden teolla kunhan pääsen tästä flunssasta.

Sovittaisiinko tälle kuulle treffit Jumboon?
 
Sovitaan vaan treffit kun ne viimeksi niin harmillisesti peruuntui. Meillä on torstaisin muskari aamupäivällä mut muuten pitäisi suht hyvin sopia :)
 
Mie kans tykkään syksystä sen väriloiston takia ja sit kun aurinko vielä paistaa niin kruunaa koko homman :smug:
Aika kulkee kun siivillä.Muutaman hassun kuukauden jälkee paluu sorvin ääree.Työt siis aloitan tammikuun puolessa välissä.
Hiljaisesti toivon et miehellä ei olis sillon töitä niin ei tartteis hoitoon laittaa.Sinnekin hakeminen pitäis alkaa tekee :depressed:
 
Mulla on ens viikolla yhtenä päivänä koko päivän työpalaveri...vähän jännittää. Käsilaukku, joka ei ole tyännä maitoa, tuttipulloa, vaippoja, kosteuspyyhkeitä, puklurättejä??? :D
 
Mä en osaa edes kuvitella töihinpaluuta. Unelmoin jo kolmen vuoden hoitovapaasta. Onneksi mulla vielä 11kk aikaa olla kullannuppuni kanssa 24/7.

Käytiin tänään vähän shoppailemassa lämpimämpää unipussia yms. ja Lilliputilla oli tajuttoman hauskaa. Voi sitä hööhötystä, hymyilyä ja tähystämistä (vähän niinku nelisormimangusti) äidin sylistä. Kaikille vastaantulijoille piti kiljahdella (jaa miten niin oli maalaistyttö kaupungilla?) Kyllä tän tytön kanssa äidin sydän pakahtuu.:Heartpink ja ajatella, etten ole aiemmin uskaltautunut koko päiväksi shoppailemaan murun kanssa.
 
Tasse, samaa mietti tätini että miten niin maalaislapsia kun serkkuni olivat aivan liekeissä rullaportaista ja menivät vuoroin ylös ja alas:grin

Meillä myös ollaan yhtä hymyä kun on hymyileviä aikuisia tai muita vauvoja ja nähdään kyllä paljon muita ihmisiä, joten ei voi täysin laittaa maalaisuuden piikkiin :p:wink Kiljahtelu on myös hauskaa, ainakin tytön mielestä:grin Mua vähän korviin särkee välillä!

Mä oon jäämässä kotiin. Vielä mietin, että rupeenko perhepäivähoitajaksi vai ollaanko vaan kahdestaan tyttelin kanssa. Hän on kyllä niin sosiaalinen ainakin vielä ollut, että ehkä tylsistyy pelkästään mun seurassa!

Sanoja, ah sitä outouden tunnetta ja luksusta kun oma käsilaukku on täynnä OMIA tavaroita eikä niitä vauvan tavaroita :grin
 
No niinpä! Siis mitä sinne käsveskaan ees laitetaan???

Ei vaan, samaa yleistä outoutta on meilläkin. Meidän pikkutypy on niin rakas ja ihana, mutta tää kotona oleminen ei ole mun juttu. Välillä tuntuu että pää hajoaa. Eikä se tarkoita etten haluaisi ja rakastaisi vauvaamme, mutta ei vaan ole välttämättä tämä vaihe helppo ja luonnollinen meille kaikille.
 
Oon tosi yllättynyt miten hyvin viihdyn kotona vauvan kanssa.:eek: Aattelin, että anelisin jo töihin pääsyä tässä vaiheessa, mutta töihin meno vaan ahdistaao_O Onneksi ei ole suurta asuntolainaa painamassa niskaan ja muutenkin on taloudellisesti mahdollista jäädä kotiin :)
 
Saako muuten hoitovapaalla tehä sunnuntaina töitä, ilman että se vaikuttais
Kelan rahoihin? Nythän sais tehä, ei vaan pysty imetyksen takia....
 
Kun nostaa hoitorahaa, niin saa tehdä niin paljon töitä kuin sielu sietää, kunhan lapsi ei ole päiväkodissa. Hoitovapaasta voi sopia oman työpaikkansa kanssa miten haluaa ja kummallekkin osapuolelle sopii.
 
Lilliputti tänään 6kk. :hello2Juhlan kunniaksi äiti tekee puolikkaan täytekakun. Taitaa vaan neidillä olla vähän ikäkriisi, kun on ollut tavallisesta poiketen vähän itkuinen tänään
 
Alkaako hoitovapaa siis sen 9 kk jälkeen? :) Vielä en oo perehtynyt asiaan, mut ite ajattelin mennä töihin hoitovapaalla pari kertaa viikossa:)
 
Hoitovapaa alkaa sitten vanhempainloman jälkeen, jos sille haluaa jäädä. Työnantajan kanssa pitää asiasta sopia 2kk ennen vanhempainvapaan päättymistä. Monet pitää vanhempainvapaan jälkeen kertyneitä lomia ja sitten jatkaa kotona oloa hoitovapaan muodossa. Eli jos on jäämässä osittain tai kokonaan hoitovapaalle, niin sitten yhteyttä työnantajaan ja asiasta sopimaan :)
 
Joo Jumboon voisi lähteä, jos saadaan sovittua kaikille sopiva päivä ja kellonaika :)
 
Meillä nyt aikataulu tarkentui, mieluiten ei maanantaiaamuisin. Olisko ensi viikko hyvä?
 
Ensi viikko sopii hyvin :) Meille ei sovi torstaina aamupäivällä. Muuten arkipäivisin sopii :)
 
Voi ei, menkat alko eilen. Olivat poissa 1v 3kk, olin jo ihan unohtanut kuinka karseeta tää on, onneks pysy noin kauan poissa.
 
Moi vaan kaikki!:hello

Vauvat on jo isoja... meillä on niin hulinaa päivät näitten kolmen kanssa (vauvat+esikoinen), etten oo vaan jaksanut tehhä aikaa kirjotteluun. Oliko teillä treffit jo? Ootteko treffannu isolla porukalla? OIs kiva nähhä teitä Mustkikka ja Butterfly ja AadaEveliina vauvojen kanssa.

Kun kirjauduin pitkästä aikaa tänne foorumille sisään niin oli tullut monta ilmoitusta, "joku kaipaa sinua" ja "lisää juttuja". Onko täällä jotkut uudet painikkeet noitten peukkujen ym. lisäks vai onks nuo trophyt jotain sivuston omia kannustimia?
:anyone

Lueskelin tuossa pikapikaa uusimpia keskusteluja ja kiva nähdä että täällä on edelleen juttu käynnissä. Flunssa-vapaata ja hauskaa syksyä teille siskot ja vauvoille suukkoja! Minä täällä ootan täpinöissä lokakuun alkua että pääsen laittelemaan Halloween-koristeita kotiin ja suunnittelemaan lapsille ja vauvoille teemaan sopivia ruokia. Tän syksyn eka kurpitsapiirakka on jo syöty (ei ollu kyllä vauvoille se!) ja onneks (!) reseptissä oli paljon parannettavaa että on syytä tehhä uusia harjotuskappaleita. :p Voi sit Halloweenina todeta et eipä tee mieli mitään missä on kurpitsaa, heh. Kurpitsasose maistu kyllä vauvoille porkkanan seassa hyvin.

Iloista ja värikästä syksyä kaikille!!
 
Mammasmurffi, olisi kiva nähdä pitkästä aikaa! Sopisiko ensi viikolla Jumbon CoffeeHousessa? Mustikka varmaan tulossa kanssa? AadaEveliinasta ei ole vähään aikaan kuulunut mitään eli mukaan vain jos täällä vielä pyörii.
 
Takaisin
Top