Syyskuun pulinaa

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja saa90
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muut kattonu friillä sitä"vauva muuttaa kaiken"ohjelmaa? Ite ny 3 jaksoo seuraillu ja tänää tulis taas yks puol 7.. :) iha vaa lähinnä sitä nelosten tilannetta/kehitystä seuraillu... :) sais ny tulla enemmänki noita vauva ohjelmia :D

Eikö nyt syyskuussa ala niitä erilaiset perheet ja toisenlaiset äidit tai mitkä oliki..niitä meinasin alkaa kattomaan kyllä.

Tulee niin harmittavan vähän kyllä vauvaohjelmia, nyt kun niitä enemmän kuin mielellään haluaisi seurata. :grin Hei, kuinka te jotka teette kolmivuorotyötä olette pystyneet tekemään yövuoroja? Yövuorot kun ovat omalle kropalle muutenkin raskaita, niin nyt jo alkaa jännittää kun palaan lomalta takaisin töihin ja ensimmäiset yövuorot ovat vajaan parin viikon kuluttua..:nailbiting:

No mä en tee 3vuoroa vaan pelkkää yötä hoitajana. Valvon 7 yötä putkeen.
Voin todeta, että huomattavasti väsyneempi olen ja loppua kohden tuntuu etten jaksais enää yhtään yötä valvoa.
Vapaat menee nukkuessa ja kotityöt meinaa kärsiä.
Siirrot ja kääntämiset tuntuvat välillä alavatsalla ilkeitä tai tavallaan supistaa, mutta jos on kaveri, niin sitä kannattaa hyödyntää. Mä olen ihan yksin. Nostot tehtävä nosturilla.
Syöminen kannattaa tehdä osissa ja vain kevyttä, muuten "nukkumatti" kutsuu ...
Kyllä sitä valvoa jaksaa, jos saa kunnolla nukuttua päivällä.

Tuo nukkuminen on vaan vähän niin ja näin, kun nukun vaihtelevasti ja etenkin kun stressaa sitä, että pitäisi saada nukuttua. Mutta katsotaan miltä näyttää. Ellei meinaa onnistua, niin pyydän vähentämään yövuoroja ensiksi. Näin määräaikaisena sijaisena on huono mennä latelemaan käskyjä. Muutenkin meinaa jännittää mitä siellä tuumataan kun raskaus tulee esiin, jatketaanko työsopimusta enää marraskuun jälkeen.. Olen kolme ja puolivuotta ollut samassa työpaikassa yhtenäisesti ilman katkoja, mutta hoitoala..

No tällä alalla ei tartte pelätä, ettei työt jatku, ellei tee jotain isompaa virhettä tai käyttäydy huonosti.
Kuuntele jaksamistasi ja tuntemuksiasi sekä menet rohkeasti kertomaan sitten esimiehelle, jos tuntuu pahalta/huonolta. Tuskin se haluaa hyvän työntekijän vaihtavan paikkaa sen takia, ettei työhyvinvointia huomioida.
Sitä paitsi, jos sulla on jo 2 tai 3 määräaikaista sopparia takana, niin sittenhän niiden pitäis vakinaistaa sut. :wink

Alkuviikko mennyt itse kipeenä ja pienet kipeenä kotona,luojan kiitos alkaa olemaan jo flunssan puolesta olo parempiTuskaa tuottaa lähinnä ton neiti 2v kakka vaipat Tosi hieno pestä pyllyä ja oksentaa itte samalla.tosi hemasevaa kyllä Meil isännällä olis tänään työhaastattelu pidän kyll niin sormet ja varpaat pystyssä et sais sen helpottaisi kummasti rahallisesti nyt ku sen koulukin loppuu enskuussa.ite aattelin ensviikolla kokeilla töitä mut jos oksentelu jatkuu haen lisää saikkua ihan surutta kyllä

Täällä kans yks yövuoroa tekevä, yleensä teen 5 yötä ja sit 5vp. Hyvin on menny ku tosiaa päivät nukkuu. Oon aina ollu ilta/yö-ihminen, jolle aamuvuorot on henkistä tuskaa ja niistä tulee fyyysisiäkin oireita, joita joillekkin tulee yövuoroista :D

Vaa tuolla ku yöt istuskellee, ni on muute aikaa neuloa ja miettiä että ,mitä seuraavaksi tekisin :D On aikaa myös tutkia netistä mistä lähtis järkevään hintaan mammavaatetta jne. :) Että on siinä puolensa. Vapaapäivillä sitte saa viettää aikaa kunnolla läheisten kanssa ja nähdä ihmisiä :) Paitsi mulla tuppaa eka vp mennä aina siihe nukkumiseen, ku tuleeha sitä univelkaa ku teen pitkiä työvuoroja :P

ps. Kiva ku on syksy :)

Niin joo, ja yövuorot on varmasti raskaampia niille, jotka tekee 3-vuorotyötä! Ite oon ollu kiitollinen että tässä tilassa on vaan säännöllistä yötyötä, eikä sitä lähes päivittäistä rytminkääntörumbaa :( Tsemppiä kaikille töihin, kaikkiin mahollisiin vuoroihin :)

Mulla kyseisestä paikasta ainakin 6 työsopimusta ja tosiaan yhtäjaksoisesti olen ollut. Vakipaikkaa on varmaan turha edes haaveilla, määräaikaisilla ainakin täällä pelataan.. Nytkin joka viikonloppu töitä tässä kolmen viikon listassa aina perjantaista sunnuntaihin saakka.. Kamala stressi kyllä siitä jatketaanko sopimusta enää kun raskaus alkaa näkyä pakostakin.

Huhhuh mikä päivä ollut tänään. Elämäni pahin hammassärky ja päivystykseen paniikissa. No ei oo enää särkyä mutta ei myöskään hammasta. Mullon aivan kaamee kammo hammaslääkäriä kohtaan. Nyt on voittajaolo kun pääsin kotiin.

Täällä toivutaan flunssa-aallosta ja kahteen otteeseen itekin jo sairaslomalla ollut. Tänään siis töihin, sitte ois onneksi vkl vapaa :)

Mä en suunnitelmallisesti tee enää yövuoroja, sillä viimeksi huomasin että vaikka kuinka kuinka nukuin päivällä sen 8-16 välisen ajan (miinus vessareissut) niin yöllä väsytti ihan jumalattomasti ja huono-olokin sitä mukaa paheni. Meillä onneksi on halukkaita yövuoron tekijöitä niin onnistuu tämä taukoilu helpommin....

Muutoin täällä odottelen jo vähän kylmempiä kelejä ja syksyä <3

Kamala, täälläkin olisi esikoisen 1-vuotisynttärit ihan kohta, enkä ole vielä uhrannut juuri ajatustakaan juhlien eteen. Onneksi selvittiin siitä järkyttävästä influenssasta kunnialla koko perhe, niin voi alkaa keskittyä muihin asioihin. Pari viikkoa on onneksi vielä aikaa kehitellä likalle kunnon kekkerit. :smug: Mmm, kakkua...:hungry:

Saakeli, hirveä flunssa iski. Ois niin kivat pari työviikkoa tiedossa, että ei olis ollenkaan varaa sairastaa.. Sinkkisuihketta vetelin eilisaamusta ja sillä sain kurkkukivun häädettyä! :)

Jos ei ois pikkuista masussa niin tää flunssan häätäminen olis huomattavasti helpompaa! Nyt pitää vaan yrittää kestää.. Otrivinia kaipaan ihan tolkuttomasti, mut apteekissa ainakin kielsivät jyrkästi sen käytön..

Mulle sanoi Otrivinista, että on ok raskaana (kun käyttää ohjeen mukaan sallitun ajan). Tarkisti vielä koneelta kun kysyin, olin käyttänyt sitä flunssan aikaan kun olin raskaana mutta en vielä ite tiennyt sitä (olin jo rv 7-8, mut en ollut tehnyt testiä kun pistin oireet flunssan piikkiin). Niin ne antaa erilaisia neuvoja eri paikoissa :/ nyt oon merisuolasuihketta laittanut kkn meinaa taas nenä olla tukossa..

Onko joku hommannu/onko jo/käyttäny aiemmin tukivyötä?!? Mä en oo aikasemmissa käyttäny mut nyt mietin kyl sen hommaamista ku alkaa jo nyt tuo selkä vaivata:( neuvolasta sais ilmaseks lainaan mut se sano et ne on vähä sellasia vanhanaikasia...mitä tossa netistä kattelin nii 16€ ois sellanen kapee tukivyö.oiskoha yhtää hyödyllinen? Jotenki houkuttas tollanen kapeempi enemmän ku se kauheen levee..nyt mietin pitäskö tilata...saahan sen varmaa sit myytyä eteenpäin...

saa90, joutuu varmaan vaan kokeilemaan, että millainen vyö paras itselle. Mä käytin viime raskaudessa tässä keskivaiheilla semmosta kapeampaa, kun oli selkä kipee. Mut loppupuolella tykkäsin enemmän semmosesta koko mahan peittävästä...se auttoi vähän helpottamaan suppareita, kun tuntui et niitä tuli herkästi kävellessä.

Takaisin