Syyskuun lapsi 2012 :)

Als83: Ei mullakaan ole ollut paljoa oireita missään vaiheessa. Mulla oli eka viikolla 5 varhaisultra, jossa näkyi vain ruskuaispussi ja sikiöpussi muttei alkiota ja siitä kahden viikon päähän sovittiin uusi ultra, jotta varmistuisi ettei ole tuulimuna. 6+4 päivänä näkyi sitten alkio ja syke.

Me aiotaan kanssa osallistua seulontoihin. Siskolla tosiaan todettiin juuri kuukausi sitten 16. viikolla trisomia 18 -sikiö, joka jouduttiin keskeyttämään. Vauva ei olisi ollut elinkelpoinen ja olisi todennäköisesti kuollut jo raskauden lopulla viimeistään.

Mulla on ollut myös aamuyön valvomista. Oon monena arkiaamuna herännyt vessan klo 15.30 aikaan, enkä ole sen jälkeen enää saanut unta ja ylös on pitänyt nousta klo 6. Säkällä oon nukahtanut 5.30 ja ollut sitten herätessä sairaan väsynyt. Nyt oon alkanut olla päivisin tolkuttoman väsynyt, mutta silti yö ei mene ongelmattomasti.

Kiva kuulla kokemuksia tosta painonnoususta, ja sen laskusta raskauden jälkeen, koska olen itse aina ollut hoikka, mutta perheen muut naiset vähän ylipainoisia, ja haluaisin itse onnistua välttämään ylipainon. Sen vuoksi painonnousu pelottaa.

Onko kellään hyviä ideoita mahan peittämiseen? Pidän löysiä paksuja neuletakkeja ja huivia, joka roikkuu vatsan päälle asti. Tuntuu, että saattaa jäädä kiinni pikemminkin sen takia, että itse tarkkailee ja korjailee paitaa ja huivia jatkuvasti, kun pelkää, että joku huomaa. Vapaalla on ihanaa, kun voi antaa vatsan näkyä!
 
Heipä hei!

Täällä myös käyty tänään neuvolassa,oli uusi neuvolatäti niin siinähän vierähti 2h sitten jutellessa :) Painoa ei ollu tullu yhtään,ja toiveissa olisikin että ei tulisikaan.Oman puntarin mukaan painoa on lähtenyt 2kg.Paineet huitelee tututtuun tapaan taas missälie ja maanantaina heti neuvolalääkärille josko sille nyt sitten pitäisi tehdä jotain.Hemoglobiini oli todella hyvä,että ei haittaa vaikka se siitä laskisikin..Laskettuaika siirtyi 17.9,aiemman 20.9 sijaan,mutta ultrassahan se sitten varmistuu.
Tässä sitten odotellaan kutsua ultraan ja aikomus ois mennä myös niihin seulontoihin,ajatuksena että onhan se hyvä tietää jo hyvissä ajoin jos jotakin on odotettavissa ja sitten raskauden edetessä mahdolliset muut tutkimukset ja seuranta olisi kohdallaan.Mahdollisesta keskeytyksestä ym. mahdoton ajatellakkaan vielä ennen kuin sellanen päätöksen teko tosiaan sitten tulisi eteen.
Tein tänään uudelleen raskaustestin,varmistukseksi neuvolasta annettiin kun nuita ylimääräsiä vuotoja on ollut nyt viikon aikana,tosin vähäistä että seurantaa vaativa kuitenkin,plussaahan se näytti vieläkin että ei kuitenkaan ilmeisesti ole kesken mennyt. 
Meillä kun tuo yhteinen aika isännän kanssa on tän lapslauman keskellä aika kortilla,ollaan tulevaa vkl suunniteltu reilu puolivuotta,nyt se hiukan  muuttui mutta menossa ollaan kuitenkin vkl viettämään yhdessä (siis kolmisin<3),pitkästä aikaa,edellisestä kerrasta taitaa olla aika (liian) monta vuotta.Meidän nuorimmaisekki ekaa kertaa yöhoidossa :/:)

Mutta ei tässä nyt sen enempää,täytyy unille joutua että huomenna taas jaksaa:)

 
Minnianna: Kamala tuo sun siskon juttu.. ja varmasti vielä enemmän tulee sellainen olo, että haluaa osallistua seulontoihin, kun on läheltä nähnyt. : / Mulla kävi kans viime yönä, että heräsin 04.00 ja en millään meinannu jaksaa vessaan.. mutta pakko se oli eikä uni meinannu tulla enää sen jälkeen.. oli varmaan tunnin hereillä. Nyt väsyttää! Tais yöllä olla vähän nälkäki, mutta ei sit viittiny jääkaapille..

ON. Tänään sain varattua tuon niskapoimu ultran ja sinne pääsee sitten 6.3. ja neuvola sitten heti perään seuraavana päivänä. Olin ajatellu olla just tuon viikon 10 talvilomalla ja haaveilin vähän kotimaanmatkailusta.. mutta ehkä vaihdan sitä lomaviikkoa sitten vielä... riippuu tietty millo mies saa pitää lomansa! :) Mulla tosiaan kortissa nyt ne kaksi laskettua aikaa, mutta ottivat tuohon niskapoimu ultraan sitten sen edellisen ultran perusteella. (ja kun osallistuu niihin veriseuloihin niin se oli vissiin aika tarkka millo ne otetaan) Tässä parina päivänä on jo tullu okesnnus suuhun saakka.. :( nytrki mulla eväänä lohta, mutta ajatuskin etoo.. sen puoleen tuntuu, että grilliruoka vois tehdä hyvää.. Aaaapua! : D
 
Mietin tässä onko mulla ollut raskauspahoinvointia vai vatsatauti, mistä sen tietää. ? Kasi päivää kuvotti, sitten kaksi päivää oksenin kaiken.. Tänäänainakin toistaiseksi pysynyt ruoat sisällä, vähän kuvotta silloin tällöin. Ko ajan on tehnyt mieli ruokaa kuitenkin silloin kun ei ole kuvottanut...Esikoisesta oksensin 24/7 jopa 3kk. No jos tämä johtuu raskaudesta niin jees :-)ainakin lisää uskoa että kaiki hyvin
 
Heipä hei pitkästä aikaa :)
 Eli aika "oireettomana" täällä edelleen mennään :) Tuntuu että pissalla joutuu useammin käymään kyllä ja syödä on pakko 4 tunnin välein tai tulee huono olo.
Tänään on aamusta asti ollut hieman vatsakipuja... Seuraillaan nyt tilannetta, vointi muuten "normaali" :D
Viikon päästä maanataina olisi sokerirasitus ja uä :) Varhaisuä:ssähän olin jo kun viikkojan tarkisteltiin ja silloin siellä pikku sydän sykki niiiiiin kamalasti <3
Seulontoja olen miettinyt ja kallistun nyt sen pualeen, että jätä ne väliin.
Painoa minulle ei saisi tulla juuri ollenkaan raskauden aikana, koska olen tällä hetkellä ylipainoinen.... Hirvittää kyllä itseäkin, jos painoa paljon tulisi. Olen nyt ollutkin paljon aikaisempaa aktiivisempi ja käynyt lenkkeilemässä ja vesijuoksemassa. Tulee hjyvä fiiliskin! Syömisiä olen myös jonkin verran tarkkaillut ja esim. hedelmiä syönyt välipaloiksi. Olen kuitenkin rauhassa voinut (ainakin tähäna sti) nauttia raskaudesta, koska oloni on ollut niin hyvä :) Sokerirasitukseen joudun menemään kaksi kertaa: toisen painoni takia ja toisen ikäni (28wee)... Yäks :/

Ps. Kyllä aika menee nopeeta ;)
 
Onpas täälä keskustelut hiljaisena..

Als83: Joko sulla selvis oliko kummasta kyse? Mulla oli tuossa kavereita istumassa iltaa vknloppuna ja yksi kavereista laittoi seuraavana aamuna, että niillä koko perhe vatsataudissa... Nyt täälä jännityksellä odotan, että toivottavasti ei tulis sitä mahatautia.. Voi olla, että tunnistan sen sitten, kun tähän mennessä on onneksi tarvinnut vasta yökätä ja sekin vähenemään päin.. Menee vaan aika heikkoon kuntoon, jos mikään ei pysy sisällä.. toivottavasti siellä tilanne tasoittunut! Mielummin kuitenki sitä raskaudesta johtuvaa..

ON: Täälä alkanut yö ramppaamiset vessassa ja housut kiristää... Eilen töissä oli suorastaan hankalaa olla töissä, kun  istuminen painoi kovasti mahaan.. tänään parempi, vaikka samat housut. Töissä kaikki ollu kovassa flunssassa ja kuumeessa ja mahatautia lähipiirissä eli tässä nyt sitten yrittää pysyä terveenä.. Tänään tasan 3 viikkoa niskapoimu ultraan.. aika sais taas vähän kiitää! Meillä niskapoimu vasta 12+2 (ja neuvolan lähetteessä luki, että tehdään 9+0-11+6) hmmm.. mutta niillä on tiedossa mun viimeiset menkat ja varhaisultrakuulumiset eli eiköhän ne tiedä!
 
heippa. luulempa että raskaudesta johtu, koska edelleen ihan hirveä kuvotus. tulee alltomaisesti ja lähellä että laatta lentää, mut ei oo enään lauantain jälkeen lentänyt. silti kuvottaa ja tuntuu et pitää syödä koko ajan... toivottavasti mahassa kaikki hyvin, ainakin oireet viittaa että olisi :)
 
Heippa ja hyvää ystävänpäivää kaikille!! :)

Lillii: Itsellänikin on np-ultra rv 12+3. Varhaisultrassa keskustelin lääkärin kanssa siitä, että pitäskö aikastaa, mutta hän tekee itsekkin niitä ultria ja sanoi että on vielä ihan ok, ennen kuitenkin kun 13. rv. tulee täyteen on hyvä tehdä.

Mulla kanssa maha turvotus on aika mahtavaa. Rupee jo näytämää vauvamahalta vaikka vasta turvotuksesta kyse. Samalla tavalla jos joku on seiskasta sattunu kattoo Martinan (Aitolehti )uuden masu kuvan, sillä on kanssa syyskuussa laskettu aika, ja aikamoinen maha jo.. ;) Noh! ensi viikolla täällä riskiviikot takana ja sitten saa kertoo kaikille, eli ei enään haittaa vaikka näkyiskin :)
 
Lisäsin just kuvan tänne turvonneesta mahasta ja näyttää että pidemmällä ollaan jo. :D 

Tänään kans neuvolalääkäri kokeili kuunnella vauvan sydänääniä mut eipä löytyny vielä. En oo kyl huolissani. Oon eläny aika paljon sillä periaatteella että siellä on jos on, koitan olla kuvittelematta mitään suuria ettei tuu sit pettymys. :/ Vaik aika ajoin hirvee innostus tuleekin. :D Mut ootan kyl innolla ja pelolla ens viikon ultraa. Jänskättää että onko siellä mitään. 
Lääkäri kysy kans tänään mieheltä että mitäs mieltä on raskaudesta niin vastas että innolla ja mielenkiinnolla odottelee niin tuli herkälle (eli minulle) tippa linssiin. :'D
 
Miksi te ette tuu kirjottelemaan tonne kk osioon? Nyt tää keskustelu on tässä ilmoittautumis ketjussa!
Yleensä normi päivittäiset keskustelut on noissa kk ketjuissa,niinkuin muittenkin kuukausien odottajilla. Jos tähän jatkaa höpöttämistä niin kasvaa vaan turhan pitkiksi ja into lukemiseen lopahtaa jos joutuu ettimään!
 
nukka: ahaa eli täälä on joku toinen paikka missä varsinaiset keskustelut käydään! ;) ittelle tämä on ihan uusi sivusto tämän ensimmäisen raskauden myötä ja, kun huomasin keskustelun niin luulin olevani oikeassa paikassa.. täytyy etsiä se kk-osio.
 
Juu tuo helmikuun höpinät ;) ja kannattaa aina avata joka kuukaudelle uusi niin ei tuu niin pitkä. sit taas maaliskuun mutinat jne...
 
Kerronpa pitkästä aikaa kuulumisia täältäkin päin. On ollut vähän kiireistä elämä täällä meillä viime viikkoina ja lisäksi tietysti tämä raskauden tuoma väsymys. Onneksi kuvotusta on nykyään jo vähemmän. Ultrassa selvisi, että tänään ollaan jo 9+6 viikoilla, eli kohta on ensimmäinen kolmannes takana. Pieni sydän sykki kovasti (vielä ainakin viime maanantaina 8+3). Tänään kävi mukavia vieraita ja oli pakko raskautta peittääkseen nauttia kahvista, kun ei vielä olla kerrottu. Mutta jospa ensi kerralla näkyisi jo pieni kumpu ja olisi turvallisesti ensimmäisen kolmanneksen ohittanut, niin ei tarvitsisi enää piilotella. Töihin ei siis oikeasti tarvia syksyllä mennä, vaikka esikko täyttääkin 3 vuotta. Kohta tyttösen kanssa mennään äiti-lapsi-jumppaan ja sitten alkaa meillä talviloma. Ratsastuksen lopetin menneenä maanantaina ja oma jumppa jäi lomatauolle tiistaina. Jospa tässä saisi itsestään irti ja lähtisi joku päivä käymään muksun kanssa uimahallissa, kun se siellä niin tykkää vedessä leikkiä. Kohta on miehelläkin talvilomaa, joten voisi perheenä käväistä jossain kylpylässä, olispas ihanaa. No näitä ajatuksia pyöritellessä ja asioita odottaessa tämä talvi kevääksi vaihtuu ja sittemmin kesäksi ja syksyksi, niin saapi pienen nyyttisen syliin asti. Vaan jottei kaikki ole ihan niin ruusuilla tanssimista, niin pelkään tosi paljon tulevaa sokerirasitusta, kun siitä tuli esikonkin aikana niin paha olo ja migreeni pariksi päiväksi. On vaan kuulemma pakko tehdä. Mutta keskustellaan siitä tuonnempana "isossa" sairaalassa käydessä 15.3 niskapoimu-ultrassa. Se vaan onneton aiheuttaa unettomia öitä. Täällä puhelitte painonkehityksestä ja itsellä on oikeastaan kilon verran paino tippunut näiden muutamien kuukausien aikana. Jos ei oteta huomioon sitä, että anoppilassa toissaviikonloppuna tuli syöpöteltyä vähän liian raskasta ruokaa, jota sittemmin piti odotella ulos useampi päivä ja silloin oli neuvolassa +1kg. Mutta sekin on tippunut pois uudelleen, nyt -1.5kg. Jospa tämä menisi tällä tavalla vaikka lopummallekin asti, kun on tuota elopainoa jo alkuun hieman reilusti. Mutta nyt etsimään jumppakamppeita ja tyttösen kanssa jumpalle.
 
Mukavaa kuulla sinunkin kuulumisia Tiiulii. Ittellä ei oo kyllä ollu mitään jaksamisia jumppailla eli mukava kuulla, että jollain riittää energiaa. Keskustelu on muuten siirtynyt täältä tuonne Helmikuun höpinöihin ja tänään jatkunut osiossa Maaliskuun mutinat.. jos ihmettelit, miksi täälä niin hiljaista! :) Tuu ihmeessä kans sinne juttelemaan.. Tämä oli alunperin tarkoitettu ilmoittautumisketjuksi, mutta lähti keskusteluksi.. Nyt sitten on tarkoitus joka kuukausi perustaa uusi keskustelu niin on helpompi seurata niitä keskusteluja.
 
Heips!

Meillä olis myös syyskuussa laskettu aika 1.9. 
Mulla tämä on toinen lapsi ja miehellä eka. Mieheni on syntynyt 8.9. viikon yli lasketun ajan, joten saas nähdä miten tässä käy..:)
Jännältä tuntuu kun ensimmäinen "pikkuinen" on jo 7-vuotias ekaluokkalainen! Tuntuu etten muista yhtikäs mitään vauvoista. 

Väsymys on helpottanut viimein (ja pahoinvointi) ja tällä viikolla olo tuntuu piiitkästä aikaa jopa energiseltä! Ihanaa! 
 
Heippa,
Taas yksi tuleva syysmamma ilmoittautuu :) meillä kakkosen laskettu aika 15.9. Esikolla on siitä 2vkon päästä 1-v synttärit eli jännää elämää syksylle tiedossa ;)
 
Minun masuasukkini on kovasti potkiskellu jo kolmeviikkoa. ekat liikkeet tunsin n rv 18.
Tytöstä tuntuu tulevan oikea tarmonpesä.

Maha näkyy jo varmasti kaikille vastaantulijoille että vauvamasua sitä tässä kanniskellaan joo! :D
 
Täällä myös yksi jolle tulossa syyskuun lapsi :)
Ensimmäinen lapsi kyseessä. Rakenneultrassa kaveri oli pikkuisen jalat ristissä, mutta 90% oli varmaaa että poika on tulossa :)
LA on 4.9. Pojan nimee oli todella vaikee keksiä, tytön tuli ihan hetkessä, mutta nyt on kumpikin keksitty :) Tähän mennessä raskausviikkoja kertynyt 26+1 :)
 
Takaisin
Top